سفارش تبلیغ
صبا ویژن

96/4/21
4:2 عصر

تحقیق USP(یو اس بی)

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق USP(یو اس بی) دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق USP(یو اس بی) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق USP(یو اس بی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق USP(یو اس بی) :

USB چیست و چه کاربردهایی دارد؟
کامپیوترهای جدید دارای یک و یا بیش از یک کانکتور(Universal Serial Bus (USB هستند. کانکتورهای فوق امکان اتصال تجهیزات جانبی متفاوتی نظیر: چاپگر، اسکنر، دوربین های وب و... را فراهم می نمایند.
سیستم های عامل پورت های USB را حمایت کرده و بدین ترتیب نصب درایور مربوطه ، به سرعت و به سادگی انجام خواهد یافت. USB چیست؟ همواره اتصال یک دستگاه به کامپیوتر و پیکربندی مناسب آن برای استفاده ، یکی از چالشهای اصلی در رابطه با به خدمت گرفتن تجهیزات جانبی در کامپیوتر بوده است: - چاپگرها به پورت موازی متصل شده و اغلب کامپیوترها دارای یک پورت هستند - مودمها از پورتهای سریال استفاده می نمایند. اغلب کامپیوترها دارای دو پورت سریال بوده و در اکثر موارد سرعت مناسبی را دارا نمی باشند. دستگاه هایی که به سرعت بالایی نیاز دارند به همراه کارتهای خود عرضه می گردند. این نوع کارتها می بایست در یکی از اسلات های برد اصلی نصب گردند. متاسفانه تعداد اسلات های موجود محدود بوده و در برخی حالات نصب نرم افزار مربوط به کارت دردسرآفرین نیز است.
هدف USB خاتمه بخشیدن به تمام موارد و مشکلات موجود در زمینه به خدمت گرفتن تجهیزات جانبی در کامپیوتر است.
USB یک روش آسان و استاندارد را برای اتصال 127 دستگاه به کامپیوتر، فراهم می کند. هر دستگاه می تواند 6 مگابیت در ثانیه پهنای باند داشته باشد. پهنای باند فوق برای اکثر دستگاه هایی که می خواهیم به کامپیوتر متصل نمائیم ، مناسب خواهد بود. اکثر تجهیزات جانبی که جدیدا تولید می گردند، دارای یک پورت USB می باشند. چاپگر، اسکنر، موس ، دوربین های دیجیتال ، دوربین های وب ، مودم ، بلندگو، تلفن ، رسانه های ذخیره سازی ، اتصالات شبکه و... نمونه هایی از این نوع دستگاه ها هستند. اتصال یک دستگاه USB به کامپیوتر ساده است.
کانکتورهای USB را می توان در پشت سیستم مشاهده و در ادامه کانکتور USB را به آنها متصل کرد. در صورتی که دستگاهی برای اولین مرتبه (بار اول) نصب گردد، سیستم عامل مربوطه آن را تشخیص و با نصب درایور، عملا زمینه استفاده از دستگاه فراهم خواهد شد. دستگاه های USB را می توان به دفعات به سیستم متصل و یا آنها را از سیستم جدا کرد.اغلب دستگاه های USB به همراه کابل اختصاصی خود ارائه می گردند. کابلهای فوق دارای اتصالی از نوع Aهستند. در صورتی که دستگاه USB دارای کانکتور A نباشد به همراه آن سوکتی ارائه شده که می تواند یک کانکتور از نوع B را قبول نماید. از کانکتور نوع A برای اتصال به کامپیوتر و از کانکتور نوع Bبرای اتصال دستگاه های خاص استفاده می گردد. اغلب کامپیوترهای جدید به همراه یک و یا بیش از یک سوکت USB ارائه می گردند. با توجه به وجود دستگاه های متعدد که دارای پورت USB هستند ، می توان بسادگی دستگاه مورد نظر را ازطریق پورت USBبه یکی از سوکتهای USB کامپیوتر متصل نمود. مثلا می توان به کامپیوتر یک چاپگر USB ، یک اسکنر USB ، یک دوربین وب USB و یک کارت شبکه USB را متصل نمود. در صورتی که کامپیوتر دارای صرفا یک کانکتور USB باشد و بخواهیم تجهیزات USB گفته شده را به آن متصل نمائیم چه کار باید کرد؟ برای حل مشکل فوق می بایست یک USB hub را تهیه کرد.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/21
4:1 عصر

تحقیق عقد حواله 48 ص

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) zip ارائه میگردد
تعداد صفحات فایل : 48

 

فرمت فایل : ورد

 

قسمتی از محتوی فایل

 

تعداد صفحات : 48 صفحه

تحقیق عقد حواله 48 ص
فهرست تعریف عقد حواله ماهیت حقوقی حواله عناصر عقد حواله اقسام عقد حواله اهلیت طرفین حواله آثار عقد حواله انحلال عقد حواله منابع تعریف عقد حواله چون در نصوص حواله تعریف نشده است فقها در تحدید حدود ماهیت حقوقی حواله اختلاف دامنه داری دارند.
مکاتب مختلفی را که در این راه پدید آمده است معرفی می کنیم: 1- مکتب انتقال دین اکثریت از این مکتب پیروی می کنند مانند امامیه و مالکیه و شافعیه و حنابله.
عموماً عقیده دارند که بموجب عقد حواله دین محیل به محال علیه منتقل می گردد.
شاید در حواله بربریء انتقال دین محیل به ذمه محال علیه تصورش مشکل نباشد اما در حواله بر مدیون، مشکل است زیرا محال علیه که دین محیل را بر ذمه دارد باید بموجب این نظریه دین محیل به محتال را هم بر ذمه بگیرد! و چون اجتماع دو دین در ذمه او خلاف اصول است پس باید دین خود محال علیه ساقط گردد.
در فقه اهل سنت کسانیکه تعریف عقد حواله را روی فکر «انتقال دین» نهاده اند و اکثریت هم دارند در کنار این اندیشه، مبنای عقد حواله را معاوضه و حتی بیع میدانند و نام آن را «بیع دین به دین» نهاده اند.
ظاهر این است که دین محیل و دین محال علیه، مورد بیع واقع شده است! دو ایراد بر این نظر وارد است: یک- محال علیه همیشه به محیل بدهکار نیست و حال آنکه آنان حواله بربریء را درست میدانند.
در این قسم از حواله دو دین وجود ندارد.
دو- اگر بین دین محیل و دین محال علیه (در حواله بر مدیون) بیع صورت گیرد باید عقدی بین محیل و محال علیه واقع شود و کس این را نگفته است.
2- مکتب انتقال طلب اولاً- عقد حواله را مبتنی بر مبادله دو طلب به شرح ذیل میدانند: الف- طلب محتال از محیل ب- طلب محیل از محال علیه ثانیاً- لازمه مبادله این دو طلب را این طور تصور کرده اند که ذمه محیل در برابر محتال، فارغ می شود و در نتیجه ذمه محال علیه در برابر محتال (پس از قبول محال علیه) مشغول می شود.
دو ایراد ذیل بر این نظر وارد است: انتقال طلب محتال به محیل در عوض انتقال طلب محیل به محتال مفهوم درست حقوقی ندارد راه نزدیک این است که محتال، طلب خود را از ذمه محیل ساقط کند و در عوض این اسقاط، محیل طلبی را که از محال علیه دارد به محتال انتقال دهد.
مطالب بالا فقط در حواله بر مدیون مورد پیدا می کند در حواله بربریء محیل که طلبی از محال علیه ندارد تا مفهوم مبادله دو طلب (یا بیع دین به دین) تحقق پیدا کند.
شاید به همین جهت باشد که فقه امامیه نظریه «بیع دین به دین» را نپذیرفته است.
3- مکتب ایفاء دین اینان به دو گروه قسمت شده اند: الف- عده ای حواله را ایقاع میدانند به این دلیل که هر ایفاء دین را ایقاع میدانند پس از صرف دستور پرداخت که محیل به محال علیه میدهد (ولو معلق بر قبول محال علیه باشد) ایفاء معلق طلب محتال است و محتال حق حرف زدن و اعتراض کردن را ندارد این عده در اقلیت هستند.
ب- عده دیگر حواله را عقدی میدانند که هدف آن ایفاء طلب محتال است.
میتوان گفت که هدف عقد حواله ایفاء دین محیل است اما این هدف را عقد حواله به تنهائی نمیتواند محقق گرداند.
شاید به همین جهت است که بعضی از فقهاء بزرگ امامیه عقد حواله را نه بیع دین به دین دانسته اند و نه ایفاء بلکه آن را عقدی

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/21
3:59 عصر

تحقیق در مورد فقر و انحرافات اجتماعی از منظر دین

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق در مورد فقر و انحرافات اجتماعی از منظر دین دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد فقر و انحرافات اجتماعی از منظر دین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد فقر و انحرافات اجتماعی از منظر دین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد فقر و انحرافات اجتماعی از منظر دین :

فقر و انحرافات اجتماعی از منظر دین

همان‎گونه که بیان گردید، بین فقر وانحرافات اجتماعی همبستگی وجود دارد. پژوهش‎های مختلف در این زمینه نشان داد که پدیده فقر به عنوان یکی از علل بروز انحرافات اجتماعی محسوب می‎شود، هرچند که این رابطه به شکل مستقیم و قطعی در ایجاد انحرافات اجتماعی قابل اثبات نیست، با این همه وجود

همبستگی بین آن دو را می‎توان مشاهده نمود. از آنجا که پدیده آسیب‎زای فقر در متون دینی، بسیار مورد تأمل قرار گرفته، این سؤال اساسی مطرح می‎گردد که آیا متون اسلامی هم، تنها همبستگی میان فقر و بروز کجروی‎ها و نیز افزایش آن را تأیید می‎کنند یا ناظر به رابطه مستقیم میان آن دو هستند. در پاسخ به این پرسش در ابتدا به طور اجمالی، مفهوم فقر از منظر دینی مورد بررسی قرار می‎گیرد و سپس به تأثیرات آن در زندگی انسان‎ها و نیز تأثیر آن در افزایش کجروی توجه می‎شود.

مفهوم فقر
در متون دینی فقر دارای معانی متعددی است. به گونه‎ای که بین این معانی صرفاً اشتراک لفظی برقرار است. فقری که در این نوشتار مورد نظر است، آن چیزی است که در مقابل غنی و ثروت به کار می‎رود؛ یعنی نداری در برابر دارایی که در آیات و روایات از آن با تعابیری همچون سوء و بدی، بلا و بدبختی، شر و زشتی، سختی شدید، ذلت و خذلان و امری بدتر از مرگ یاد شده است.[62] براین اساس دراینجا معانی دیگر فقر که در متون دینی کاربرد دارند، از قبیل فقر فرهنگی،

فقر نفسی، فقر معنوی و فقر دینی، مورد نظر نیست.[63] به عنوان نمونه در حدیث معروف «کاد الفقران یکون کفراً» و نیز حدیث مشهور پیامبر بزرگ اسلام که «الفقر فخری»، مفهوم اقتصادی فقر مورد نظر نیست؛ بلکه به نظر بسیاری از صاحب‎نظران فقر نفس و نیز فقر روحی مورد توجه می‎باشد، و حاکی از این واقعیت است که همه انسان‎ها در مقابل ذات اقدس الهی که غنی بالذات می‎باشد، فی‎نفسه فقیرند و در هـر لـحظه لـحظه وجـودشان، مـحتـاج فیض و لطف الهـی

هـستند، همچنین در ذیـل روایـت «فقر مرگ بزرگ اسـت»، از پـیامبر اکرم (ص) سؤال شد: آیا فقر اقتصادی منظور شما است؟ فرمودند: خیر، منظور فقر دینی است.[64] براین اساس شناخت مفهوم فقر باید در چارچوب منظومه فقر وغنی صورت بگیرد که هر دو مفهوم در یک سر این طیف واقع شده‎اند و حالتی از افراط و تفریط را نشان می‎دهند. رویکرد قرآن کریم، نسبت به اثر رفاه در زندگی و فقر در کجروی، یک سویه نیست. خداوند متعال در قرآن کریم رفاه طلبی و «اتراف» را به شدت مورد حمله و نکوهش قرار می‎دهد و آن را عامل مستقیم در ایجاد طغیان، فساد و ظلم و کژی‎ها معرفی می‎نماید.[65] در حالی که این مقدار از نکوهش،

درباره فقر دیده نمی‎شود و بین آن و فساد وکجروی رابطه‎ای مستقیم ترسیم نمی‎گردد.[66] در متون دینی آنچه بیش از خود فقر و غنی اهمیت دارد، مبارزه با فاصله بین فقیر و غنی است. به عبارت دیگر موضوع اساسی از بین بردن یا حداقل کاهش فاصله طبقاتی در جامعه انسان‎ها است. بر همین اساس فقر به عنوان موضوع احکام مورد توجه فقها قرار گرفته و آنان برای مبارزه با فقر و نیز محو آن به شناسایی آن و دامنه‎اش پرداخته‎اند و احکام ویژه‎ای از قبیل زکات، خمس، صدقات، جرائم مالی (کفارات)، وقف، وصیت و; را برای مسلمانان به ویژه ثروتمندان و نیز دولت اسلامی در نظر گرفته‎اند.[67]

با توجه به آنچه بیان گردید، مفهوم فقر یک مفهوم اضافی است و در مقایسه با مفهوم ثروت و غنی قابل تعریف است. فقیر کسی است که سطح زندگی‎اش با سطح زندگی ثروتمندان اختلاف بسیار زیادی دارد. شهید بزرگوار صدر با بهره‎گیری از مفاد روایات فقر را این‎گونه تعریف می‎کند: «فقر به طوری که در نص آمده، ناهماهنگی در سطح زندگی همگانی است، نه عدم قدرت بر رفع احتیاجات اساسی به آسانی.»[68]

از نظر وی، مفهوم فقر مفهومی انعطاف‎پذیر است و در آن بی‎نیازی فرد و رسیدن زندگی فقیرانه به سطح زندگی بقیه مردم مفروض گفته می‎شود. از همین‎رو، برای رسیدن به رفاه، لازم است از اموال ثروتمندان به فقیران داده شود. همچنین حد پرداخت زکات، رفع نیاز و احتیاج فقیر می‎باشد[69] و با توجه به اینکه حد نیاز و رفع احتیاج فقیر در جامعه تغییر می‎کند و در طول زمان‎های مختلف، سطح زندگی مردم ترقی می‎کند یا در نوسان می‎باشد، این حد نیاز مسئله‎ای نسبی می‎گردد. بنابراین تعیین محدوده مشخصی برای فقر از متون دینی امری مشکل به نظر می رسد.[70]

 

رابطه فقر و انحرافات اجتماعی
تأکید دین مقدس اسلام بر رفع فقر و مبارزه با آن در کنار جلوگیری از انباشت ثروت و زراندوزی نشانگر آن است که این دو پدیده یعنی فقر و غنی آثار و پیامدهای منفی و مشکل‎زایی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‎ها دارند، به گونه‎ای که اگر نسبت به آن اقدام مناسب از سوی فرد، جامعه و دولت صورت نپذیرد، معضلات و مشکلات گسترده‎ای در جامعه ایجاد می‎گردد. در متون دینی برای هریک از این دو پدیده آثار منفی بیان شده است. رفاه‎طلبی و زندگی مرفهانه سبب طغیان در برابر خدا، سیطره شهوات بر انسان، همراهی با ظالمان، فاسقان و کافران، لذت گرایی و غرق شدن در کامیابی‎ها و نیز اقدام به کجروی‎ها می‎شود. قرآن کریم در این رابطه می‎فرماید: «ان الانسان لیطغی ان راه استغنی»، علاوه بر آن در فرازی پیامبر بزرگ اسلام (ص) می‎فرماید: من از ثروت بیش از حد، بیشتر از فقر برای شما هراسان هستم و آن را موجب هلاکت و سقوط می‎دانم و نیز امام علی (ع) فزونی ثروت را مایه هلاکت، طغیان و فنا دانسته است.[71]

در مقابل فقر و نداری هم آثار گسترده‎ای در جامعه دارد. حجم وسیعی از روایات و احادیث به این مهم اشاره دارند[72] که می‎توان این آثار را در زمینه‎های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مشاهده کرد. از جمله این آثار می‎توان به ضعف شخصیت، تحقیر، بی‎ارزش شدن در اجتماع و ایجاد عقده‎های روحی برای فرد اشاره کرد که هرکدام می‎توانند در بالارفتن میزان جرائم و کجروی‎ها، نقش زیادی ایفا کنند[73] که به عنوان نمونه به بعضی از این روایات اشاره می‎گردد:
ـ امام علی (ع) خطاب به فرزندش امام حسن (ع) می‎فرماید: «فرزندم انسانی را که به دنبال کسب روزی خویش است ملامت مکن، زیرا کسی که هیچ ندارد، لغزش‎هایش بسیار خواهد بود.»[74] برطبق این روایت اگر شخصی دچار تنگدستی و نداری شود، در رفع نیازها و احتیاجات خودش ناتوان می‏گردد که این امر ضریب احتمال وقوع در خطا، لغزش و گناه در فرد را افزایش می‎دهد.
ـ امام صادق (ع) در حدیثی چنین فرمودند: «غنیً یحجزک عن الظلم، خیر من فقر یحملک علی الاثم»، ثروتی که تو را از ظلم و ستم باز دارد، بهتر از فقری است که تو را به گناه و زشتی وادارد.[75] این روایت به وضوح رابطه بین فقر و کجروی‎ها را بیان می‎کند وگناه و زشتی‎ها را از آثار فقر ونداری معرفی می‎کند؛ و بر این نکته تأکید می‎ورزد که فقر می‎تواند زمینه‎ساز بروز جرائم و کجروی‎ها شود. بنابراین از مضمون روایات، این نکته دریافت می‎گردد که فقر و تنگدستی ممکن است سبب کشانده شدن فقرا به سوی انجام جنایات، فحشا، سرقت و سایر رفتارهای نابهنجار در جامعه گردد. چنین امری دست‎کم بیانگر رابطه همبستگی بین فقر و انحرافات اجتماعی است.[76]
برهمین اساس است که در جهت سالم‎سازی محیط زندگی بشری و زدودن آلودگی‎ها و از بین بردن زمینه بروز کجروی‎ها، فقرزدایی و جلوگیری از انباشت ثروت و مال‎پرستی در متون دینی از اهمیت به‎سزایی برخوردار می‎باشد.

نقش فقر در انحرافات اجتماعی
شواهد فراوانی در دست است که نشان می‌دهد، فقر به تنهایی مسئله‌ای برای نظام اجتماعی در برندارد و آسیب خاصی به آن نمی‌رساند. به ‌عنوان نمونه در دوران دفاع‌مقدس، محرومیت‌های فراوانی برای افراد وجود داشت، با این همه نه تنها به جبهه کمک‌های لازم از سوی اقشار محروم جامعه صورت می‌گرفت، بلکه فقر و محرومیت چندان نمود نداشت و نظام اجتماعی ما بسیار مستحکم بود.[77]

اما با تغییر شرایط جامعه و بالارفتن توقعات و احساس نیازها، افراد به نوعی تضاد درونی دچار می‌شوند و یک وضعیت بی‌هنجاری در جامعه پدید می‌آید که می‌تواند زمینه‌ساز جرائم و حتی بالاتر، یعنی شورش‌ها و ناآرامی‌های گسترده شود.[78] در چنین صورتی افراد در جامعه به شکل‌های مختلفی

عکس‌العمل‎هایی از قبیل کاهش سطح نیازهایشان، افزایش درآمدها یا هر دو کار با هم نشان می‎دهند و با توجه به اینکه معمولاً در شرایط بحران اقتصادی نه از سطح نیازها کاسته می‌شود و نه درآمدها بالا می‌رود، به طور طبیعی برخی افراد به سمت راهکارهای نامشروع و انحرافات اجتماعی سوق پیدا می‌کنند. بنابر نظریه دورکیم‌ و مرتون که در قبل توضیح داده شد و نیز نظریه‌هایی که مبتنی بر تأثیرگذاری عوامل متعدد در شکل‌گیری یک عمل است؛ عوامل دیگری هم از قبیل کاهش کنترل‌های درونی و بیرونی دخالت دارند و در مجموع سبب می‌شوند، افراد به انحرافات روی آورند که در قالب سرقت، اعتیاد، فحشا، رشوه‌خواری، قتل و; بروز می‌نماید که در اینجا به بعضی از این موارد اشاره می‎گردد.

اعتیاد
آمارهای موجود تأیید کننده ارتباط بین اعتیاد و فقرند. به عنوان نمونه بر طبق آماری که در بین سال‌های 77-1371 انجام گرفت، این نتیجه به دست آمد که بین تغییرات نسبت خانوارهای زیر خط فقرنسبی و تعداد دستگیر شدگان مرتبط با مواد مخدر همبستگی بالایی وجود دارد و نیز یافته‌های برخی پژوهش‌گران نشان می‌دهد که در اعتیاد چهارعامل مهم وجود دارد که سه عامل آن یعنی فقر اقتصادی، بیکاری و فقر فرهنگی به شکلی با فقر و نابرابرهای اقتصادی مرتبط هستند.[79] زیرا فرد معتاد با گسترش اعتیادش، احتیاج بیشتری به پول پیدا می‌کند. به سبب آنکه که از یک سو مصرف بالای مواد مخدر این نیازمندی را ایجاب می‌کند

و از سوی دیگر به فرد معتاد کار داده نمی‌شود و در نتیجه درآمدی برای تأمین نیازهایش ندارد که این دو عامل در روی‌آوری آنها به فعالیت‌های غیرقانونی از قبیل قاچاق کالا، خرید و فروش موادمخدر و در خصوص زنان روی‌آوردن به فحشا بسیار تأثیرگذار است. این چرخه زشت و سیاه بین فقر، اعتیاد و دیگر جرائم مشاهده می‎شود. در یک پژوهش درمورد معتادین مشخص شد که 9/24 از جمعیت نمونه، به طریق غیرقانونی مخارج زندگی و مواد مصرفی خود را تأمین می‌نمایند.[80]

سرقت

در بین جرائم اساسی، جرم سرقت با فقر رابطه‌ای بسیار روشن و واضح دارد. با توجه به شرایط نابسامانی که در اثر فقر در زندگی افراد به وجود می‌آید، یکی از ساده‎ترین راه‎ها برای جبران کاستی‌ها، سرقت و دزدیدن چیزهایی است که در بهبود اوضاع اقتصادی فرد تأثیر داشته باشد. به تعبیر دیگر نوع جرائم مالی به شرایط اقتصادی بستگی دارد. در تحقیقی که صورت گرفته، افراد فقیر بیشتر به دنبال جرائمی مثل سرقت و اعتیاد هستند و در مقابل کسانی که وضع مالی بهتر داشتند، به دنبال فحشا، کلاهبرداری و قتل می‎باشند.[81] البته باید توجه داشت، بخش عظیمی از جرائم مالی و سرقت‌ها مربوط به قشر بالای اجتماعی است که به دلیل توانایی‌ها و قدرت خودشان می‌توانند آنها را پوشانده وخود را منزه جلوه دهند. به هرصورت پژوهش‎ها نشان می‎دهند که بین فقر اقتصادی، بیکاری و جرم سرقت، رابطه معناداری وجود دارد.[82]

زوال خانواده
فروپاشی خانواده امروز از معضلات بزرگ جامعه انسانی است. نگاهی کوتاه به آمارها در سراسر دنیا این فرض را به خوبی اثبات می‌کند که میزان طلاق در هر سال نسبت به سال قبل افزایش بیشتری می‌یابد. از منظر برخی صاحب نظران، فقر دست‎کم یک متغیر مهم و اساسی در فروپاشی خانواده محسوب می‌شود. هرچند در کشورهایی که مزایای رفاهی گسترده‌‎ای دارند، فقر چندان تأثیری در فروپاشی خانواده و طلاق ندارد اما به هر حال گسترش میزان فقر، در طلاق تأثیر دارد.[83] به عنوان نمونه می‌توان به پژوهش باقر ساروخانی اشاره کرد که نشان داده است، 7 درصد از طلاق‌ها در سال 1359 علل اقتصادی داشته‌اند.

خودکشی
دورکیم و به دنبال او مرتون بر این باورند که در صورت بروز بحران‌های اقتصادی ناگهانی یا رشد سریع اقتصادی، جامعه دچار آشفتگی اجتماعی می‌شود و وضعیت آنومی یا بی‌‌هنجاری به وجود می‌‌آید. این وضعیت افراد را به سمت انجام رفتارهای کجروانه از جمله خودکشی سوق می‌دهد. بر اساس آمارهای موجود در خصوص کسانی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، رابطه بین متغیر فقر و خودکشی از همبستگی نسبتاً بالایی برخوردار است. مطالعاتی که در برخی مناطق

محروم کشور از جمله در ایلام از سوی صاحب نظران در خصوص این پدیده صورت گرفته، نشان می‌دهد که شیوع این پدیده در مناطق فقیر بیش از سایر مناطق است.[84] البته مطالعات برخی دانشمندان در خصوص این رابطه بیانگر آن است که خودکشی در بین همه طبقات اعم از فقیر و غنی رایج است.[85]

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/21
3:58 عصر

اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت دارای 98 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت :

اصول حفاری و حفاری در سنگهای سخت

 

حفاری به معنی نفوذ در سنگ است . نفوذ در سنگ گاهی به منظور خرد کردن آن انجام میگیرد . به طور کلی صرف نظر از نوع روش و منشا انرژی ، عملیاتی را که به حفر چال در سنگ منجر می شود ، نفوذپذیری می نامند. مواد معدنی زیربنای اقتصاد و صنعت در جامعه را تشکیل می‌دهند. بشر از همان آغاز آفرینش خود و در طول تاریخ، بر حسب نیازمندیها و شناخت از مواد معدنی استفاده کرده است. اکنون نیز انسان از تمامی مواد معدنی به حالت‌ها و شیوه‌های گوناگون بهر‌ه‌برداری می‌نماید. به دیگر سخن همین مواد معدنی هستند که پایه و اساس تمدن را تشکیل می‌دهند. عوامل مؤثر بر آستانه اقتصادی شدن مواد معدنی عواملی چون عرضه، تقاضا و مسائل سیاسی می‌باشد . میزان تولید مواد معدنی در دهه گذشته افزایش شایانی داشته است.

عواملی که موجب این افزایش می باشند عبارتند از : پیشرفت در تکنولوژی و روشهای حفاری ، پیشرف در زمینه اکتشاف به دلیل مشخص شدن منشاء محیط و چگونگی تشکیل ذخایر مختلف، مثلاً نظریه تکتونیک صفحه‌ای کمک‌های مؤثری در رابطه با کشف ذخایر مس پروفیری نمود‌ه ‌است . در دهه اخیر بکارگیری روش‌های نوین ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی در کشف ذخایر جیدد بخصوص آنهایی که در اعماق زمین قراردارند کمک مؤثری نمود. همچنین ماشینهای جدید استخراج موجب شده تا ذخایری که در اعماق قرار داشته قابل بهر‌ه‌برداری شوند و با کمک از این ماشین الات میزان تولید روزانه بالا رود. پیشرفت در زمینه صنعت تلغیظ و تصفیه موجب گردید تا بسیاری از ذخایر عمیق دور از دسترس نیز قابل بهر‌ه برداری شوند. همزمان با بالارفتن تولید، میزان مصرف موادمعدنی نیز افزایش داشته است.

از میان عوامل ذکر شده در فوق، در این متن به توضیح و بحث در خصوص روشهای حفاری، بخصوص حفاری در سنگهای سخت می پردازیم . بطور کلی تاریخچه حفاری مبهم است ،اما از زمانهای دور، ملتهای متمدن به منظور دسترسی به آب و بعضی کریستالها،عملیات حفاری را انجام داده اند .

تا چند دهه قبل ،سیستم حفاری دستی جهت ایجاد چال برای احداث تونل در معدن متداول بود.

با گذشت زمان و نیاز به حفاریهای عمیق، روش دیگری از حفاری دستی بنام روش کابلی متداول شد که در آن طول مته بیشتر بود و برای ضربه زدن از کابل فولادی استفاده می شد .

پاره ای از تحولات در صنعت حفاری عبارتند از :

بین سالهای 1820-1810 ،سیستم حفاری چرخشی با استفاده از ماشین بخار

بین سالهای 1840-1830 سیستم حفاری کابلی با استفاده از ماشین بخار

بین سالهای 1860-1850 دستگاههای حفاری مجهز به الماس

بین سالهای 1880-1870 سیستم حفاری مغزه گیر مجهز به الماس

بین سالهای 1900-1890 سیستم حفاری ضربه ای چرخشی

بین سالهای 1940-1920 استفاده از مته های کربور تنگستن

بین سالهای 1975-1970 ماشین حفاری هیدرولیکی

چکیده........................................................................................................ 3

مقدمه........................................................................................................ 4

فصل اول

شاخصهای حفاری........................................................................................ 6

سختی........................................................................................................ 6

سفتی......................................................................................................... 7

سایندگی..................................................................................................... 7

اندازه و یکنواختی دانه‌ها................................................................................. 9

جدایش...................................................................................................... 9

تقسیم بندی سنگها بر اساس شاخصهای حفاری.................................................... 10

سنگهای آذرین ساینده................................................................................... 11

سنگهای آذرین نیمه ساینده.............................................................................. 11

 

سنگهای آذرین با سایندگی کم.......................................................................... 12

سنگهای آذرین تجزیه .................................................................................. 12

سنگهای متامورفیک...................................................................................... 13

سنگهای متامورفیک سخت و ساینده................................................................... 13

سنگهای متامورفیک نیمه سخت و نیمه ساینده....................................................... 14

سنگهای متامورفیک نرم................................................................................. 14

سنگهای رسوبی.......................................................................................... 14

سنگهای سخت سیلیسی.................................................................................. 15

سنگهای رسوبی ساینده با سختی کم.................................................................. 15

شکننده اما ساینده......................................................................................... 16

نسبتاً سخت اما فاقد خاصیت سایندگی................................................................ 16

سنگهای رسوبی نرم و فاقد . خاصیت سایندگی..................................................... 17

فصل دوم

مشخصات و پارامترهای سنگ برای حفاری ...................................................... 18

حفاری پذیری اولیه....................................................................................... 22

پارامترهای پیشرفت.................................................................................... 23

پارامترهای خوردگی ابزار............................................................................. 24

دانه بندی................................................................................................... 26

حفاری پذیری کلی‌....................................................................................... 27

خصوصیات جرم سنگ................................................................................. 27

قرار گرفتن ناپیوستگی‌ها............................................................................... 29

نتیجه گیری .............................................................................................. 30

فصل سوم

حفاری ضربه‌ای......................................................................................... 31

3-1 حفاری کابلی........................................................................................ 32

3-1 الف) تمیز کردن چال.............................................................................. 33

3-1 ب) نظریه حفاری کابلی......................................................................... 35

3-1- ج) امتیازات حفاری کابلی..................................................................... 38

3-1- د) نقاط ضعف و معایب این سیستم............................................................ 39

3-2 دستگاه حفاری چکشی............................................................................. 40

3-2-1 اصول عملیات حفاری توسط این ماشین‌ها............................................... 42

3-3 اندیس گذاری ....................................................................................... 47

3-4 تولید و انتقال انرژی در سیستم حفاری ضربه‌ای............................................ 50

3-4-1 اتلاف انرژی در طول لوله حفاری.......................................................... 54

3-5 انتقال انرژی در سطح تماس مته با سنگ از اولین موج ایجاد شده...................... 56

3-6 تراست مورد نیاز در حفاری ضربه‌ای....................................................... 60

3-7 تأثیر شکل سرمته در حفاری ضربه‌ای......................................................... 62

آزمایشات تعیین مشخصات در سیستم حفاری ضربه‌ای.......................................... 63

فصل چهارم

.سیستم حفاری چرخشی.................................................................................. 69

4-1 حفر چال‌های انفجاری با استفاده از سیستم حفاری چرخشی............................... 71

4-2 عوامل مؤثر بر میزان نفوذ سرمته در داخل سنگ.......................................... 72

4-3 سرمته‌های حفاری چرخشی...................................................................... 78

4-4 انواع مختلف طراحی.............................................................................. 79

4-5 اساس کار سرمته‌های مخروطی گردنده....................................................... 81

4-6 عمل فشارش و ایجاد شکست در سنگ......................................................... 83

4-7 آنالیز عمل متقابل سرمته و سنگ با در نظر گرفتن میزان انرژی ذخیره شده......... 87

4-7-1 عمل اولیه سرمته............................................................................... 87

4-7-2 عمل ثانویه سرمته............................................................................. 89

4-8 طوق چرخشی..................................................................................... 90

فصل پنجم

حفاری الماسه............................................................................................ 93

5-1 انواع سرمته‌های الماسه......................................................................... 95

5-1-1 سرمته‌های دارای قطعات الماس بر روی سطح بدنه................................... 95

5-1-2 سرمته‌های دارای قطعات الماس در داخل ترکیب بدنه................................. 96

5-2 مقایسه هزینه ها در حفاری‌های الماسه....................................................... 97

5-3 لوله‌های مغزه‌گیری............................................................................... 99

5-3 الف) لوله‌های مغزه گیری انفرادی.......................................................... 100

5-3 – ب) لوله‌های مغزه گیری دو جدار......................................................... 101

5-3-ج) لوله‌های مغزه گیری دو جداره اصلاح شده........................................... 103

5-4 تکنیک حفاری با خطوط سیمی................................................................ 105

5-4-1 سیستم حفاری سیمی......................................................................... 105

5-4-2 پایداری چال در حفاری سیمی............................................................. 107

5-4-3 رشته لوله‌های حفاری سیمی.............................................................. 108

5-4-4 محفظه مغزه گیری در حفاری سیمی.................................................... 108

5-4-5 سیستم با قابلیت جمع شدن.................................................................. 109

5-4-6 امتیازات و مزایای سیستم حفاری سیمی................................................ 110

سرمته‌های مغزه گیری در حفاری سیمی......................................................... 111

5-5 هزینه‌ها........................................................................................... 111

5-6 محاسبات عملی در حفاری الماسه........................................................... 112

5-7 نظریه حفاری بر مبنای عمل سایش......................................................... 115

5-8 تأثیر خواص سنگ در میزان نفوذ سرمته‌های الماسه نوع او.ل....................... 119

5-9 سرمته‌های الماسه نوع دوم................................................................... 120

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/21
3:57 عصر

پاورپوینت وجوه تمایز و بایستههای الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و غ

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت وجوه تمایز و بایسته‌های الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و غربی دارای 26 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت وجوه تمایز و بایسته‌های الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و غربی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت وجوه تمایز و بایسته‌های الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و غربی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت وجوه تمایز و بایسته‌های الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و غربی :

پاورپوینت وجوه تمایز و بایسته‌های الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و غربی

پاورپوینت وجوه تمایز و بایسته‌های الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و غربی شامل 26 اسلاید (ویژه رشته های مهندسی معماری) می باشد. در ادامه بخشی از متن این پاورپوینت و پاورپوینت وجوه تمایز و بایسته‌های الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و غربی
فهرست آن را برای شما قرار داده ایم و در انتها نیز تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزییات آن را مشاهده نمایید و در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت ، اقدام به خرید آن نمایید.

.


مقدمه :

ضرورت توجه به الگوی شهرسازی در فرهنگ اسلامی ایرانی(2) نیاکان ما هماره با سعی و تلاش مجدانه سعی نمودند علم و فرهنگی را تولید و عرضه نمایند که ریشه در مبانی فکری، دینی و فرهنگی آنان داشته باشد. مبانی‌ای که به‌یقین دریافته بودند بهترین راه و شیوه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی خود و جامعه‌ی آنان است و خواهد بود. به همین منظور، سعی می‌نمودند که آن را در تمام عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی خود به‌نحوی جاری و نمایان کنند و مدنظر قرار دهند و برای اجرایی نمودن آن سازوکارهای مختلفی طراحی نمایند.
این رویه و منش فکری و فرهنگی را می‌توان مشخصه‌ی سبک زندگی اسلامی-ایرانی اعقاب و گذشتگان جامعه‌ی ایرانی دانست. به‌گونه‌ای که می‌توان نمود این سبک را به‌وضوح در الگوی معماری و شهرسازی آن اعصار مشاهده نمود. اما با تغییراتی که در جامعه‌ی ایرانی و به‌دلیل نفوذ فرهنگ غربی رخ داد، رفته‌رفته توجه به این مسائل از اولویت مسئولان و مدیران اجرایی کشور خارج شد و سبب شد که الگوهای زندگی غربی در عرصه‌های مختلف به‌ویژه شهرسازی، جایگزین الگوهای اسلامی-ایرانی شود و به‌صورت نمایانی بروز و ظهور یابد.

 

.

عنوان: وجوه تمایز و بایسته‌های الگوی شهرسازی ایرانی اسلامی و غربی

فرمت: پاورپوینت

تعداد صفحات: 26 اسلاید

ارائه شده در: فروشگاه های سازه برتر

.

تصویر پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت:

 

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >