سفارش تبلیغ
صبا ویژن

96/4/22
1:39 صبح

مقاله کمکهای اولیه

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله کمکهای اولیه دارای 21 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله کمکهای اولیه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله کمکهای اولیه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله کمکهای اولیه :

احیا قلبی ریوی
نفس کشیدن و بعض از علائم حیاتی هستند و در مواقع اورژانس باید به نکات زیر توجه نمود.
1- راه تنفسی بیمار تمیز و پاک بوده و قادر به نفس کشیدن باشد
2- سیستم گردش خون آسیب دیده باشد.
یک راه تنفسی باز
ضروری ترین کا در موارد برخورد با یک فرد مصدوم بررسی باز بودن راه تنفسی وی می باشد اگر فرد مصدوم مدتی از تنفس محروم شود، آسیبهای شدید مغزی و حتی مدتی در انتظار او خواهد بود.
کنترل وضعیت تنفسی
1- به جرکت سینه یا شکم مصدوم توجه نمائید (مطمئن شوید که این حرکت نرم و منظم است
2- گوش خود را نزدیک دهان یا بینی مصدوم برده تا صدای نفس او را بشنوید
شما باید قادر باشید که برخورد نفس بیمار به صورتتان را حس کنید
3- شما باید قادر باشید که برخورد شما می توانید نبال سایر آسیبهای وارده باشید اگر مصدوم بیهوش است وی را در وضعیت ریکاوری (RECOVERY) که در صفحات بعد توضیح خواهیم داد قرار دهید.
اگر تنفسی وجود ندارد
در این صورت شما باید برای بیمار راه تنفسی باز کنید اگر سینه و شکم بیمار حرکت دارند اما هیچگونه حرکت ورود یا خروج هوا از دهان یا بینی احساس نمی شود. نشان دهنده انسداد راه تنفسی است و شما باید سریعا اقدام به باز کردن این راه نمایید. .
باز کردن راه تنفسی
1- راه تنفسی ممکن است با وضعیت قرار گیری سر مصدوم ، بسته شود.
2- برای ایجاد یک وضعیت مناسب برای سر با یک دست پیشانی را به سمت پایین فشار دهیدو با دست دیگرتان گردن مصدوم را بالا بیاورید.
3- دستتان را از زیر گردن بیرون آورده و چانه مصدوم را بالا بکشید
این عمل باعث می شود که زبان فرد آسیب دیده جلوی راه تنفس را نگیرد
اگر هنوز تنفس ایجاد نشده است ممکن است راه تنفسی بیمار بسته شده باشد.

پاک کردن راه تنفسی
1- سر را به یک سمت بچرخانید بطوریکه چانه بطرف جلو بوده و بالای سر بطرف عقب باشد.
2- با دو انگشت خود که بصورت قلاب درآورده اید دهان بیمار را پاک کنید و هر گونه شیئی خارجی را بیرون بیاورید این کار را سریع انجام دهید و وقت را تلف نکنید
3- وضعیت تنفسی را کنترل نمایید.
4- نبض را کنترل کنید.
اگر هنوز هم تنفس برقرار نشده شروع به تنفس مصنوعی نمایید
اگر تنفس و نبض هیچکدام وجود ندارند، فورا شروع به تنفس مصنوعی و ماساژ قلبی نمایید.
گردش خون
وضعیت گردش خوت توسط نبض مشخص می شود نبض بر اثر انقباض قلب و خروج خون از بطن چپ به سرخرگها ایجاد می شود. تعداد و کیفیت نبض می تواند بسیار متنوع باشد (سریع یا کند – ضعیف یا قوی ) در هنگام شوک ، نبض بصورت ضعیف اما سریع دیده می شود در این موارد نبض می تواند بقدری ضعیف باشد که بزحمت بتوان آن را لمس کرد. به همین دلیل گرفتن نبض فرد مصدوم در محل همیشگی (یعنی مچ دست) مشکل می باشد .
بنابراین شما همیشه باید نبض کاروتید بیمار را در گردن لمس نمایید . کاروتیدها، شریانهای بزرگی هیتند که در هر دو طرف گردن در پشت سیب آدم (حنجره) قرار دارند.
(کنترل نبض)
1- از نوک دو انگشت خود استفاده کنید و آنها را بدون فشار آوردن در کنار سیب آدم قرار دهید.
2- نوک انگشتان را به سمت عقب و در طول سیب آدم محکم بلغزانید بطوریکه در شیار عمودی بین سیب آدم و عضله کنار آن قرار گیرد.
تنفس مصنوعی
هدف از انجام ایجاد تنفس مصنوعی رساندن هوا به بیمار است . هوایی که شما از دهان خارج می کنید (بازدم) هنوز دارای مقادیر کافی اکسیژن هست که شخص دیگری هم از آن استفاده کند. در انجام تنفس مصنوعی نباید تاخیر نمود و شما باید مطمئن که تنفس مصنوعی را به درستی انجام می دهید.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/22
1:38 صبح

تحقیق سیری در اندیشه و احوال شهید سیدحسن مدرس(ره)

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق سیری در اندیشه و احوال شهید سیدحسن مدرس(ره) دارای 94 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق سیری در اندیشه و احوال شهید سیدحسن مدرس(ره) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق سیری در اندیشه و احوال شهید سیدحسن مدرس(ره)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق سیری در اندیشه و احوال شهید سیدحسن مدرس(ره) :

مدرس در برهه‌ای از تاریخ معاصر ایران نقشی ایفا نمود که بلااغراق می‌توان گفت تمامی جریانات سیاسی ایران بعد از خود را متاثر کرد، از جمله تجربه عظیم انقلاب اسلامی در سال 1357 که ریشه‌یابی علل وقوع آن بی‌توجه به افکار و مجاهدتهای این شخصیت بزرگوار، فاقد هرگونه توجیه منطقی خواهد بود. این مقاله سیری در اندیشه و احوال شهید آیت الله سیدحسن مدرس دارد؛ مردی که به قول حضرت امام(ره) «القاب برای او کوتاه و کوچک است.»

تاریخ معاصر ایران تا قبل از انقلاب اسلامی مجاهدتها و شخصیتهای بزرگی را به نمایش می‌گذارد که هرکدام در جای خود شایان ذکر هستند اما در این میان نام سید حسن مدرس طنین خاصی دارد و مدحت‌سرایی او از هرگونه اتهام و گزافه‌گویی در امان است؛ مدرس در برهه‌ای از تاریخ معاصر ایران نقشی ایفا نمود که بلااغراق می‌توان گفت تمامی جریانات سیاسی ایران بعد از خود را متاثر کرد، از جمله تجربه عظیم انقلاب اسلامی در سال 1357 که ریشه‌یابی علل وقوع آن بی‌توجه به افکار و مجاهدتهای این شخصیت بزرگوار، فاقد هرگونه توجیه منطقی خواهد بود.
البته این به معنای آن نیست که نقش دیگر شخصیتهای بزرگ معاصر از قبیل آیات عظام میرزای شیرازی، نائینی، کاشانی، . . . و حضرت امام خمینی(ره) مورد بی‌توجهی یا کم‌توجهی قرار گرفته باشند و یا تاثیر سایر رویدادهای مهم تاریخ صدساله اخیر ایران کم اهمیت جلوه داده شود، بلکه به معنای بزرگداشت باغبانی است که نهال جنبش تنباکو را به‌گونه‌ای پرورش داد که به میوه اعجاب‌انگیز امام خمینی(ره) و انقلاب انجامید.
وقتی‌ تاریخ پرآشوب صدساله اخیر ایران را تورق می‌کنیم، علی‌رغم یاس و تاسفی که از قبل برخی وقایع غم‌انگیز بر چهره‌ها سایه می‌اندازد، درخشانترین بارقه‌های امید و افتخار در لابه‌لای صفحاتی که از شرح مجاهدتهای بی‌دریغ و حماسه‌ساز این قهرمانان ملی مشحون است، در چشمان هر خواننده ایرانی متجلی می‌شود.
او که آمده بود «شفای تاریخ را موجب شود» هرآنچه می‌گفت و عمل می‌نمود طنینی بلند و طولانی در تاریخ ‌انداخت که حتی امواج آن از مرزهای ایران هم گذشت و به کرانه‌های ساحل امنیت و آزادی تمامی انسانها رسید. تا بدانجا که یکی از روسای مجلس فرانسه گفته است: ما باید افتخار کنیم که هم‌عصر شخصیت پارلمانی بزرگی چون مدرس هستیم.
اما مدرس نه نیاز به تعریف دارد و نه القاب و عناوین؛ به قول حضرت امام(ره) «القاب برای او کوتاه و کوچک است.»

تاریخ جوامع و ملل از دو راه قابل بحث و بررسی است: 1ـ از دریچه وقایع و رویدادها 2ـ از دریچه رجال و شخصیتها؛ و البته هر دو راه در نهایت به یکدیگر می‌رسند؛ به‌این معنا که رجال‌شناسی در تاریخ، به‌ناچار ما را با رویدادهایی که این بزرگان ایجاد نموده و یا با آنها مواجه شده‌اند و نیز با کیفیت روزگار آنان آشنا می‌سازد و متقابلا بررسی وقایع و رخدادها نیز رجال و برجستگان تاریخ یک جامعه را در میان وقایع به ما می‌نمایاند. هرچند این موضوع بدیهی به‌نظر می‌رسد و طبیعتا هم باید این دو مقوله کاملا به‌هم پیوسته باشند، اما غرض از طرح این مساله، آن بود که متاسفانه در کشور ما این پیوستگی طبیعی نادیده گرفته شده و لذا در تاریخ‌نگاری ملی ما سکته و سکوتهای بی‌معنی بسیاری دیده می‌شود؛ به‌قول مدرس(ره) ـ که نامش بی‌هیچ القابی محترم و باشکوه است ـ «بزرگان تاریخ ما بداقبال بوده‌اند که در ممالک ما متولد شده‌اند، چون در اینجا پلوتارخی نبوده که حلاج کارهای آنان باشد.»
آری، بسیاری از بزرگان تاریخ ما به‌خاطر دگرگونیهای روزگار، از سوی ابناء سرزمین خویش مورد بی‌مهری و کم‌توجهی واقع شده‌اند و لذا متاسفانه در تاریخ‌نگاری رایج دوران، متوجه می‌شویم که نام و نشان این بزرگان حتی به هنگام ذکر رویدادهای مهمی که آنان خود سهم عمده‌ای در رقم‌‌زدن آن داشته‌اند، کمرنگ یا ناخوانا ثبت شده است!
مدرس نیز از این آسیب اجتماعی مصون نبوده و در طول دوران پیش از انقلاب، تا آنجا که می‌شده، نامش محذوف و تاریخش مسکوت گذاشته شده است. به‌عنوان‌مثال در نگاشته‌های تاریخی زیادی می‌بینیم که از کابینه مهاجرت و یا مساله جمهوری و یا همین‌طور از قرارداد 1919 با شرح و تفصیل سخن گفته شده اما از قهرمان این رویدادها یا اصلا نامی برده نشده و یا نام او با ایماء و اشاره و به شکلی اجمالی و گذرا ذکر گردیده است.
اما مدرس که حسب و نسبش نیز به حضرت علی‌(ع) می‌رسد، در این خصوص با مولای خود هم‌داستان است. از جرج جرداق، مورخ بزرگ مسیحی، پرسیدند که با این‌همه تحقیق که پیرامون شخصیت امام علی‌(علیه‌السلام) انجام داده‌ای، نظر شما به‌طورخلاصه در مورد آن حضرت چیست؟ و پاسخ او چنین بود: «چه بگویم در مورد شخصیتی که دشمنانش تا توانستند علیه او کارکردند و دوستانش تا توانستند در حق او کوتاهی نمودند، اما با این‌حال فضائل و مناقب او شرق و غرب عالم را گرفته است.» مدرس نیز علی‌رغم غرض‌ورزیهای فراوانی که علیه او از جانب دشمنان قدرتمند داخلی و خارجی صورت گرفت و نیز کوتاهیهایی که اهل روزگارش در حق او کردند، همچنان به‌عنوان قهرمان آزادی و نابغه ملی ایران، نامش پرآوازه است.
اگر تاریخ معاصر ایران را، ولو از سر دل‌ریشی و دلسردی، مرور کنیم، به صحنه‌های پرشکوهی برمی‌خوریم که مایه اعتبار و احترام ایرانیان در عرصه تاریخ است و گرداننده آنها کسی جز سیدحسن مدرس(ره) نیست. آه که اگر زمانه به او فرصت می‌داد! بی‌تردید تمدنی عظیم و ارزشمندی را در سرزمین تاریخی ایران پی می‌افکند و کشتی طوفان‌زده کشور را از میان امواج و گردابها به ساحلی امن می‌رساند. او به‌تنهایی خصوصیات برجستگان عصر خویش را دارا بود و آنچه را که بزرگان همه داشتند، او یکجا داشت. شکسپیر در پایان ماجرای غم‌انگیز هملت از زبان فرماندهانی که پیکرش را تشییع می‌کردند گفت: «اگر او زنده می‌ماند، شایسته‌ترین فرمانروای جهان می‌شد.» هملت یک قهرمان افسانه‌ای و خیالی بود اما مدرس، نه افسانه و خیال بلکه «حقیقتی بر گونه اساطیر» بود. به‌راستی‌که هنوز هم در تاریخ پارلمانهای جهان و مبارزات وطن‌پرستی و آزادیخواهی دنیا، نظیر او را به‌‌سختی می‌توان یافت.
باری، بهتر است که پیش از مدرس‌سرایی به مدرس‌شناسی بپردازیم و بگذاریم تا شکوفه‌های مدح و ثنا بر ساقه و شاخ و برگ شناخت بروید و نتیجه منطقی و طبیعی مطالعات محققانه تاریخی باشد که نه از نرخهای روز نانی خورده و نه از روی طمع سلامی نموده باشیم.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/22
1:37 صبح

مقاله در مورد نقش نماز جمعه در نوآوری و شکوفایی

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد نقش نماز جمعه در نوآوری و شکوفایی دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد نقش نماز جمعه در نوآوری و شکوفایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد نقش نماز جمعه در نوآوری و شکوفایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد نقش نماز جمعه در نوآوری و شکوفایی :

نقش نماز جمعه در نوآوری و شکوفایی

مقدمه
نماز جمعه از مهمترین وبرجسته ترین مناسبت هایی است که مسلمانان در آن گرد می آیند . نماز جمعه ازشعائر سیاسی دینی است وشایسته نیست که ستمگران در گمراه کردن مردم و تحمیل خود ازآن سوء استفاده کنند و این گردهمایی با طاغیان وگردنکشان اجازه را امکان می دهد که از منبری که انبوه مردم گرد آمده اند برای گمراه کردن اجتماع سوء استفاده کنند. این فریضه الهی که اهمیت زیاد در جایگاه والایی برخوردار میباشد ولی ما کمتر اهمیت می دهیم.

کنگره سالانه حج بزرگترین کنگره اسلامی می باشد . چرا که پیامبر اکرم (ص) فرموده است که:(جمعه حج کسانی است که قادر به شرکت در مراسم حج نیستند (.
در اسلام به سه اجتماع بزرگ اهمیت زیادی می دهند و ما هم به این اجتماعات جامع عمل بپوشانیم .
اول : اجتماعات روزانه که در نمازجماعت حاصل می شود .
دوم : اجتماع هفتگی که در مراسم نماز جمعه است
سوم :اجتماع عظیم حج که درکنار خانه خدا هرسال یکبار انجام می شود .
نقش نماز جمعه در این میان بسیار مهم است به خصوص که یکی ازبرنامه های خطیب در خطبه نماز جمعه مسائل مهم سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی میباشد و باید تلاش کنیم که این اجتماعات هرهفته با شکوه بیشتری برگزار گردد انشاءالله امید آن دارم هر چند که این تحقیق مختصر وناکافی است توانسته باشم گامی کوچک در این راه بردارم و مثمر ثمر واقع گردد و مورد قبول حضرت بقیه الله الاعظم روحی الفداء عج قرار گردد.
والعاقبه للمتقین
تاریخ و پیشینه نمازجمعه
در روایات اسلامی آمده است که مسلمانان مدینه قبل از آن که پیامبر اکرم (ص) هجرت کند با یکدیگر صحبت می کردند و میگفتند که یهود در یک روز هفته اجتماع میگذارد (روز شنبه) ونصاری یک روزهفته را اجتماع می گذارد (روز یکشنبه ) و خوب است ما هم روزی را قرار دهیم و درآن روز جمع شویم و ذکر خدا را به جا آوریم آنها روز قبل ازشنبه راکه درآن زمان (یوم العروبه )نامیده می شد برای هدف خود برگزیدند و به سراغ اسعد ابن زراره (یکی ازبزرگان مدینه رفتند)
ایشان نمازرا به صورت جماعت با آنها به جا آورد و به آنها اندرز داد آن روز (روز جمعه) نامیده شد زیرا روز اجتماع مسلمین بود و این نخستین جمعه ای بود که دراسلام شکل گرفت

اما اولین جمعه ای که رسول خدا (ص) با اصحاب خود تشکیل دادند هنگام مهاجرت به مدینه بود و درآن جا در محله بنی سالم مراسم نماز جمعه رابر پا داشت و این اولین جمعه ای بود که رسول اکرم (ص) دراسلام به جا آورد و امروز به برکت انقلاب اسلامی و باهوشیاری حضرت امام (ره) نمازجمعه به یک سنت پایدار در کشور تبدیل شده است چون قبل از انقلاب اسلامی مردم ما با معنا و حقیقت نماز جمعه آشنا نبودند و نمی گذاشتند که این اجتماعات عظیم بر پا گردد چون می دانستند به نفع مستکبرین نخواهدبود وبرای آنها این اجتماعات گران تمام می شد .
آری این لطف الهی بر ملت ایران بود و یکی از برکات انقلاب اسلامی محسوب می شود که

توانستیم این دریچه دل گشا به سمت معنویت و آگاهی به روی خود باز کنیم و این فریضه الهی را به جا آوریم .
پدیده نامگذاری سال‌ها به نام‌ها، عناوین و موضوعات مختلف توسط رهبر معظم انقلاب، امری مبارک است و عنوان تعیین شده برای سال 1387 عنوان زیبای “نوآوری و شکوفایی” است که در این ارتباط به نظر می‌رسد سوالات ذیل برای دستیابی به نوآوری و شکوفایی قابل طرح باشند.
ـ نوآوری و شکوفایی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، فناوری و هر یک از زیربخش‌های این عرصه‌ها چه مفهومی دارد؟
ـ نوآوری و شکوفایی در چه محیطی و در چه فضایی قابل بروز و ظهور است؟
ـ مشوق‌ها و محرک‌های توسعه‌ نوآوری و شکوفایی چیست؟
ـ موانع و عوامل محدودکننده یا بازدارنده در این حوزه کدامند؟
ـ کیفیت اعتماد وارتباط مردم با نظام چه تاثیری در نوآوری و شکوفایی دارد؟
ـ نقش دولت، مجلس و قوه قضائیه در این زمینه چیست؟
ـ نقش دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی بویژه رسانه ملی و نهاد آموزش و پرورش در توسعه و تحقق اهداف نوآوری چیست؟
ـ امید به آینده در بین جوانان یا بی‌انگیزگی و بی‌تفاوتی آنان چه تاثیری بر موضوع خواهد گذاشت؟
ـ نمادها و شاخصه‌های نوآوری و شکوفایی که قابل اندازه‌گیری باشند کدامند؟
ـ نقش نهاد نماز جمعه چیست؟

و چندین سوال مشابه که هر یک قابل تبدیل به سوالات دقیق‌تر و جزئی‌تر نیز می‌باشند. در این ارتباط می‌توان طرح نمود که شایسته است مسئولان امر به صورت ویژه به آن بپردازند.
تعریف:
“نوآوری” یا “خلاقیت” عبارت است از به کار گیری توانایی‌های ذهنی برای ایجاد یک ف

کر یا مفهوم جدید. فرایند ایجاد فکرهای جدید و تبدیل آن فکرها به عمل و کاربردهای سودمند را نوآوری می‌گویند. خلاقیت و نوآوری چنان به هم درآمیخته‌اند که ارائه تعریف مستقلی از هر کدام دشوار است. خلاقیت، پیدایی وتولید یک اندیشه و فکر نو است در حالی که نوآوری عملی ساختن آن اندیشه و فکر است.
برای دستیابی به اثربخشی بهتر این عنوان مبارک باید تمهیدات و مقدماتی مدنظر عموم بویژه مسئولان و مدیران در عرصه‌های گوناگون بخصوص در عرصه علم و فرهنگ باشد تا موضوع لوث نشود و به امری تشریفاتی و صرفا تبلیغی یا شکلی، محدود نشود. لذا لازم است ابتدا پیش نیازها و عوامل موثر و موانع آن با دقت بررسی شود.
پیش‌نیازها:
نوآوری پیش نیازهایی دارد که اهم آنها عبارتند از:
– محیط امید و امیدواری و انگیزه شاد و بانشاط
– محیط تلاش و کوشش و در فضای رقابتی و سالم
– فضای مشارکت و همکاری و تفاهم و همبستگی
– تبیین، طراحی و تدوین اهداف، ابعاد و راهکارهای رسیدن به موضوع و تعیین شاخص‌هایی برای سنجش و ارزیابی روند و چگونگی پیشرفت امر و مهم‌تر از همه زمینه‌سازی ذهنی و فرهنگی موضوع در اقشار مختلف و مخاطبین متنوع پیام در جامعه است.
– نوآوری قبل از هر چیز نیازمند تغییر نگرش‌ها و باورها و رفتارهاست. نیازمند مدیران خلاق و نوآور است. نیازمند ایجاد فضای امید است. محیط نقد وانتقاد و پیشنهاد را می‌طلبد. نیازمند به سعه صدر و گذشت و میدان دادن به نیروهای مبتکر و نوآور است.
– نیازمند مدیرانی است با حسن‌ظن و مثبت‌نگری و برخوردار از دیدی باز و بلند به مسائل پیرامون.
– نوآوری باید مبتنی بر اندیشه، علم و دانش باشد، هر کار جدیدی یا هر به هم‌ریختگی و برهم‌زدنی را نباید نوآوری بدانیم.

– نوآوری آن است که حتما به شکوفایی و رشد منجر شود.
– نوآوری نیازمند درک درستی از شرایط و موقعیت خود در عرصه جهانی و برداشت صحیحی از کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها و دلایل آنهاست.
– در نهایت، نوآوری نیازمند ایمان، اراده و توکل است. اگر عزم نباشد اگر خواست و باور نباشد، نوآوری رخ نخواهد داد و یا به امری صوری، تبلیغی و شکلی مثل پاره‌ای از اقدام‌ها و ر

ویدادهای مشابه تبدیل خواهد شد.
عوامل موثر در خلاقیت و نوآوری:
عوامل موثر در خلاقیت و نوآوری به چهار دسته تقسیم می‌شود، این عوامل عبارتند از:
1) به کارگیری و جذب نیروهای خلاق و نوآور در سازمان
2) امکانات مناسب تحقیقاتی و مالی برای کوشش‌های نوآورانه
3) آزادی عمل کافی در انجام فعالیت‌ها و تلاش‌های خلاق همچنین به کارگیری نتایج حاصل از فعالیت‌های خلاق
4) دادن پاداش مناسب به افراد خلاق. محیط‌هایی که در آن تشویق و تنبیه درجای خود اعمال نمی‌شوند نمی‌توانند جایگاهی برای نوآوری و شکوفایی داشته باشند.
5) تبادل فرهنگی میان سازمان‌ها و در کنار هم قرار دادن افراد محافظه‌کار و سنتی با افراد نوجو و ایجاد محیطی که در آن اطلاعات و نظرات به سهولت مبادله می‌گردند همه تسهیلاتی است که مجموعه سازمانی را به سوی نوآوری و خلاقیت سوق می‌دهد.

موانع خلاقیت:

موانع خلاقیت را به‌طور کلی در چند مورد می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد
ترس از شکست و انتقاد
عدم اعتماد به نفس

تمایل به همرنگی و همگونی
عدم تمرکز ذهن
انسدادهای ادراکی یا جمود ذهنی
انسدادهای ادراکی، موانع ذهنی خلاقیت هستند که گاهی این انسدادها نتیجه پایبندی به یک روش خاص است که از آن به ثبات تعبیر می‌شود به این معنا که فرد، اسیر روش نگریستن واحد به یک مشکل یا استفاده از یک نگرش در تعریف، تشریح یا حل آن می‌شود. البته در بسیاری از موارد،‌داشتن ثبات یا سازگاری، یک خصلت بسیار باارزش برای اکثر ما به شمار می‌رود. ثبات اغلب با بلوغ، صداقت و هوشمندی مرتبط است. برعکس، بی‌ثباتی را مترادف با غیرقابل اعتماد بودن و غیرعادی بودن تلقی می‌کنیم. بی‌خیالی و عدم کنجکاوی و بی‌حالی موجب جمود ذهنی می‌شود.
اختلاف و افتراق مخرب نوآوری است.
بی‌انگیزگی، بی‌تفاوتی،‌دلمردگی و افسردگی با نوآوری سازگار نیست. کسی که در مشکلات اولیه زندگی و شغلی و خانوادگی خود درمانده است و توانی برای حل آنها نمی‌یابد و برای خود حامی و پشتیبانی احساس نمی‌کند، نمی‌تواند فردی نوآور باشد.
بروکراسی و روزمرگی: محیط‌های اداری گرفتار بروکراسی و روزمرگی همه منتظر پایان ساعات کار اداری هستند.
استبداد:جوامع یا سازمان‌ها و نهادهایی که فضایی برای انتقاد کردن وانتقاد شنیدن در آنها نیست و یا امکانی برای ارائه پیشنهاد و تذکر در آنها فراهم نشده است نمی‌توانند جایگاهی برای نوآوری وشکوفایی داشته باشند.
مدیرانی که قدرت ریسک ندارند و یا میدانی برای عرض اندام و پیشبرد طرح‌های خود نمی‌بینند نمی‌توانند نوآور و گسترش‌دهنده نوآوری باشند.
کارشناسان و نیروهای مبتکری که خود را تحت مدیریت افرادی ناتوان و ضعیف که اصول اولیه مدیریت و توسعه و روابط انسانی را نمی‌دانند،‌باور ندارند و گرفتار می‌بینند و عملا خود را در معرض نوآوری و ابتکار و خلاقیت نمی‌بینند.
نقش نماز جمعه:

نقش نماز جمعه در ایجاد زمینه‌‌ها و عوامل موثر در نوآوری و از بین بردن موانع آن، در واقع نقش دین و معنویت در ایجاد محیط امید و امیدواری و انگیزه و نشاط و محیط کار و کوشش است.
نماز جمعه فضای مشارکت و همکاری و تفاهم و همبستگی را ایجاد می‌کند که در حقیقت فلسفه این فریضه سیاسی و عبادی است.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/22
1:36 صبح

مقاله در مورد آزمون سه محوری (Triaxial)

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله در مورد آزمون سه محوری (Triaxial) دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد آزمون سه محوری (Triaxial) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله در مورد آزمون سه محوری (Triaxial)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد آزمون سه محوری (Triaxial) :

آزمون سه محوری (Triaxial)

استاندارد : ASTM D4767-88 & D2850-87

هدف این آزمایش نیز تعیین پارامترهای مقاومت برشی خاک است آزمایش سه محوری نسبت به آزمایشهای دیگر روش پیچیده تر و قابل اعتمادتری برای تعیین مقاومت برشی خاکها می باشد . دلیل آن اینست که در آزمایش برش مستقیم خاک به اجبار از محل درزبین دو قسمت جعبه گسیخته می شود ولی در آزمایش سه محوری خاک از محل ضعیفترین صفحه خود گسیخته می شود.

این آزمایش به سه نحو به شرح ذیل انجام می گیرد:
الف: درحالت تحکیم یافته زهکشی شده (CD)
ب: درحالت تحکیم یافته زهکشی نشده(CU)
ج: درحالت تحکیم نیافته زهکشی نشده(UU)

روند کلی این آزمایش به این صورت است که یک نمونه خاک که اغلب ارتفاع آن دو برابر قطر آن است درون محفظه ای قرار گرفته و سپس تحت تاثیر یک فشار همه جانبه قرار می گیرد که دراین حالت اگر قصد تحکیم نمونه را داشته باشیم شیرهای خروج آب بازنگداشته می شود تا نمونه تحکیم شود و فشار منفذی به صفر برسد. پس از این مرحله با اعمال بار قائم نمونه به گسیختگی می رسد دراین حالت اختلاف بار قائم و بار همه جانبه که به تنش انحرافی معروف است باعث گسیختگی نمونه می شود درصورتی که قصد زهکشی نمونه وجود داشته باشد در این مرحله نیز شیرهای خروج آب باز نگه داشته می شود.
این آزمایش نیز با فشارهای جانبی مختلف انجام می شود سپس دوایر موهر حاکم بر هرکدام از آزمایشها در یک دستگاه مختصات ترسیم شده و پوش این دوایر رسم می شود، شیب این خط زاویه اصطکاک داخلی خاک وعرض از مبداء آن چسبندگی خاک می باشد.

همچنانکه در توضیحات آزمایش برش مستقیم گفته شد. این آزمایش هم بر اساس تئوری موهر کلمب قرار دارد با این تفاوت که این آزمایش تشابه بسیار زیادی با رفتار خاک در محل داشته و گسیختگی در ضعیفترین سطح اتفاق می افتد.
در این آزمایش. فشار همه جانبه نماینده فشار جانبی خاک در محل واقعیش است و معمولا معادل مقدار تقریبی K0z انتخاب می شود که K0 ضریب فشار جانبی خاک در حالت س

کون وزن مخصوص المان خاک و z عمق المان در این آزمایش است. در این آزمایش نمونه أی از خاک با مشخصات استاندارد برداشته شده. یک غشاء ظریف و نازک دور ان کشیده می شود و سپس در داخل محفظه استوانه شکلی از جنس پلاستیک یا شیشه که معمولا مملو از آب یا گلیسیرین است. قرار می گیرد (البته گاهی نیز از هوا استفاده می شود.) برای آنکه نمونه تحت برش گسیخته شود. یک تنش محوری از طریق یک بازوی قائم که برای اعمال بار نصب ش

ده، به نمونه اعمال می شود. این تنش ، تنش انحرافی نمام دارد. به طور کلی آزمایش‌ها به دو صورت انجام می‌گیرد :

1- کنترل تنش (با اضافه کردن وزنه‌هایی با گام مساوی تا لحظه گسیختگی نمونه)
2- کنترل کرنش (اعمال تغییر شکل با سرعت ثابت به وسیله پرس هیدرولیک تا لحظه گسیختگی نمونه).

در این روش مقدار بار محوری وارده مربوط به یک تغییر شکل محوری مشخص با یک حلقه یا سلول اندازه‌گیری نیرو که بر روی بازوی دستگاه نصب شده است، اندازه‌گیری می‌شود.

دستگاه سه محوری ساخت کشور ELE انگلیس

دستگاه سه محوری خاک – برای تعیین مقدار چسبندگی و زاویه اصطحکاک سنگ یا خاک و تعیین مقاومت فشار سه محوری-این دستگاه دارای تجهیزات ضمیمه تابلوی سه محوری جهت تعیین درصد اشباع و فشار منفذی و کلیه دستگاه های نمونه گیری و قالب گیری نمونه خاک سه محوری است.

انواع آزمایش سه محوری

نوع آزمایش سه محوری که باید انجام شود ، بستگی به نوع و چگونگی مساله مورد مطالعه دارد. در آزمایشگاههای مکانیک خاک معمولا آزمایشهای زیر صورت می‌گیرند:
آزمایش CD بر روی خاکهای دانه‎ای (ماسه‌ها) برای بررسی رفتار دراز مدت خاکهای چسبنده، آزمایشهای UU و CU در شرایط اشباع همراه با اندازه‌گیری فشار منفذی برای بررسی رفتار خاکهای ریزدانه در شرایط زهکشی نشده و آزمایش UU در شرایط نیمه اشباع جهت بررسی دفتار خاکریز حین ساخت.آزمایشهای سه محوری بسته به اینکه شیر خروج جریان منفذی باز یا بسته باشد به سه صورت انجام می‌گیرد:

1- آزمایش زهکشی نشده ، تحکیم نیافته (UU) : این آزمایش در شرایطی انجام می شود که شیر زهکشی در تمام مراحل بسته است و آزمایش بلافاصله بعد از نصب سلول فشار آغاز می شود. مورد استفاده آن مثلا در پایداری کوتاه مدت شیبها است.
2- آزمایش زهکشی نشده، تحکیم یافته (CU) : از این آزمایش برای مدل کردن شرایط پایداری سدهای خاکی در زمانی که آب پشت سد بسرعت تخلیه شود و سد در مرحله دوم فرصت کافی برای زهکشی نداشته باشد.
3- آزمایش زهکشی شده، تحکیم یافته (CD) : بر روی خاکهای دانه أی یا پایداری دراز مدت شیبها و زمین زیر ساختمانها بکار می‌رود.

آزمایش ممکن است :
الف – روی خاکهای دانه‌أی غیر چسبنده (نمونه باید دست نخورده بوده و اگر دست خورده باشد تراکم آن عین تراکم در محل باشد) انجام می‌شود.
ب – روی نمونه خاک چسبنده ریز دانه بوده که نمونه باید عینا دست نخورده و یا حداقل دست خوردگی را داشته باشد (مخصوصا اگر خاک حساس هم باشد).

اساس آزمایش
این آزمایش جهت تعیین مقاومت برشی نمونه‌أی است که مدل بسیار خوبی برای

خاک در محل میباشد. در عمل با اعمال فشار همه‌جانبه 3 برابر نیروی همه جانبه در محل و افزایش نیروی محوری بر روی نمونه (قطر h<3D ارتفاع نمونه 2D<) آنرا شکسته و نیروی شکست و تغییر شکل در لحظه شکست را اندازه می‌گیرند. بدین ترتیب هم پوش دوایر موهر کشیده می شود یعنی هم C و برای انواع آزمایشها بدست می‌آید و هم رفتار خاک زیر بارگذاری مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

وسایل مورد نیاز دستگاه سه محوری شامل :

 

1- دستگاه چرخ‌دنده با ایستگاههای مختلف جهت سرعتهای کم و زیاد
2- یک قاب بالائی که رینگ ثبت نیرو و تغییر شکل بر روی آن قرار دارد
3- سلول که با سه گیره محکم می‌شود و شامل استوانه آلومنیمی زیر نمونه و بالای نمونه است.
4- غشاء پلاستیکی
5- لوله جهت داخل کردن نمونه در غشاء
6- ترازو با دقت 1/0 گرم
7- نمونه گیرهای مختلف
8- جک و سر جک جهت بیرون آوردن نمونه
9- کاردک

روش آزمایش

آزمایش تحکیم نیافته زهکشی نشده (سریع UU یا Q)
1- ابتدا به وسیله جک نمونه گیر را داخل لوله خاک (این لوله خاک قبلا به وسیله دستگاه حفاری از محل مورد نظر برداشته شده و به آزمایشگاه آورده شده‌است.) کرده و پس از صاف کردن سروته آن ، نمونه مورد آزمایش را از داخل نمونه گیر خارج می‌کنیم ( برای خاک چسبنده و ریز دانه) از این نوع نمونه حداقل سه عدد تهیه می‌نماییم.

برای خاک دانه أی می‌توان در قالبهای مخصوص خاک را ریخته و متراکم کرده تا به تراکم در محل برسد و سپس نمونه را داخل غشاء ریخته و متراکم کرده تا به تراکم در محل برسد و سپس نمونه را داخل غشاء گذاشت. برای خاکهای غیر حساس هم می‌توان نمونه را دوباره سازی نمود.
2- برای تعیین درصد رطوبت نمونه برداشته و در فر می‌گذاریم (24 ساعت در دمای 105 درجه سانتیگراد)
3- نمونه را دقیقه وزن کرده و ابعاد آنرا اندازه می‌گیریم.
4- نمونه را بوسیله قالب مخصوص و دستگاه خلا داخل غشاء لاستیکی می‌گذاریم.
5- نمونه را دقیقا در محل خود قرار داده ، سلول را روی آن گذاشته و گیره‌های سلول را می‌بندیم.
6- از سوراخ بالای سلول آنرا بنحوی پر از آب می‌کنیم که هوائی داخل سلول نماند.
7- سپس پیچ سوراخ آب را بسته و میله بالای سلول را پایین می‌آوریم تا بین استوا

 

نه زیر رینگ و قاب زیرین تماس برقرار شود.
8- بعد از تراز کردن دستگاه فشار جانی را که توسط سیستم جیوه و آب و لوله‌های مرتبط تامین می‌شود بر نمونه وارد می‌‌کنیم. این عمل با باز کردن شیر آب انجام می‌شود.
9- آنگاه دستگاه را روشن کرده تا با سرعت یک میلیمتر بر دقیقه بالا آمده و اندازه‌گیر نیرو شروع به حرکت نماید. در این حالت دستگاه را خاموش کرده و پس از صفر کردن دو اندازه‌گیر و تغییر شکل دستگاه را مجددا دوشن می‌کنیم.
10- در هر دور تغییر شکل میزان نیرو را می‌خوانیم.
11- قرائت اندازه گیر نیرو همان نیرو در لحظه فوق الذکر است که اگر به سطح متوسط تقسیم شود (3 1-) خواهد بود. این عمل ادامه پیدا می‌کند تا نمونه شکسته یعنی اندازه گیر نیرو برگردد یا نمونه خمیری شود که نقطه شکست 20 درصد تغییر شکل نمونه خواهد بود.
12- این عمل را با فشارهای جانبی مختلف برای سه نمونه انجام داده و نتایج را برای هر نمونه یادداشت می‌کنیم.
13- پس از اتمام آزمایش نمونه را درآورده و وزن می‌کنیم. نباید افزایش وزن داشته باشد.

آزمایش تحکیم یافته زهکشی نشده (سریع CU یا R)
1- ابتدا فشار جانبی را به آرام آرام وارد نموده و شیر زهکشی را باز می‌گذاریم تا آب خارج شود و نمونه به 100 درصد تحکیم برسد.
2- آنگاه شیر زهکشی بسته می‌شود. تا این لحظه فشار تماما موثر می‌باشد.
3- سپس فشار محوری را وارد می‌نمائیم تا نمونه بشکند.

آزمایش تحکیم یافته زهکشی شده (سریع CD یا S)
در تمام مدت آزمایش شیر زهکشی باز است. یعنی هم 3 و هم 1 فشارهای موثر خواهند بود. از این آزمایش بعنوان تحکیم نمونه نیز می‌توان استفاده کرد ولی این عمل برای خاکهای ریز دانه خیلی طول می‌کشد. اشباع کردن نمونه اگر اشباع نباشد مشابه تحکیم در همان فشار همه جانبه معادل فشار جانبی وارده در محل اتفاق می‌افتد.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/21
4:8 عصر

پاورپوینت (اسلاید) فضا در معماری

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

پاورپوینت (اسلاید) فضا در معماری دارای 28 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت (اسلاید) فضا در معماری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت (اسلاید) فضا در معماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت (اسلاید) فضا در معماری :

 

 

توضیحات:
پاورپوینت ارائه کلاسی رشته معماری با عنوان فضا در معماری، در حجم 28 اسلاید، همراه با تصاویر.

در این فایل به معرفی فضا در معماری که از مبانی نظری معماری می باشد پرداخته شده است.

بخشی از متن:
وابستگی انسان به فضا، ریشه عمیقی دارد این دلبستگی از نیاز به درک روابط اجتماعی انسان، جهت کسب مفهوم و فرمانروایی بر دنیای حوادث و رویدادها سرچشمه می گیرد.
بشر بین خود و اشیا رابطه برقرار می کند بدین معنی که وی خود را به طریق فیزیولوژی با اشیا وفق می دهد و ایجاد سازگاری می کند. فضا بیا کننده وجه ویژه ای از ایجاد ارتباط میان انسان ها و محیط نبوده بلکه صورتی است جامع از هرگونه ایجاد ارتباط و دربرگیرنده آن. بنابراین می توان بر این نکته تاکید کرد که فضا فقط یک جنبه از ایجاد ارتباط کلی است.

پاورپوینت (اسلاید) فضا در معماری
فهرست بخشی از مطالب:
مقدمه
فضا چیست
فضای ریاضی و ادراکی
فضای روز و فضای شب
فضای عمومی و خصوصی
فضا مابین
عناصر فضا
...
پاورپوینت (اسلاید) فضا در معماری
فهرست منابع



 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >