سفارش تبلیغ
صبا ویژن

97/3/13
3:55 صبح

مقاله رایگان آزمایش رنگرزی پشم و ابریشم با رنگزای طبیعی مازوج دا

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله رایگان آزمایش رنگرزی پشم و ابریشم با رنگزای طبیعی مازوج دار ( پوست انار )در2 دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رایگان آزمایش رنگرزی پشم و ابریشم با رنگزای طبیعی مازوج دار ( پوست انار )در2 کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله رایگان آزمایش رنگرزی پشم و ابریشم با رنگزای طبیعی مازوج دار ( پوست انار )در2،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله رایگان آزمایش رنگرزی پشم و ابریشم با رنگزای طبیعی مازوج دار ( پوست انار )در2 :

وسایل مورد نیاز :
بشر (به عنوان حمام رنگرزی )، همزن ، دما سنج ،پیپت ، پیست ، استوانه مدرج ، هیتر ، رنگزای متال کمپلکس ، اسید سولفوریک ، آب مقطر، کالای پشم و ابریشم ، پوست انار ، سولفات آهن ، سولفات مس ، کلرور قلع ، زاج سفید .

هدف از ازمایش :
بررسی اثر دندانه های مختلف بر فام حاصله از پوست انار و ثبات شستشویی .

تئوری آزمایش :
در بشرهای شماره 7 تا 10 به مقدار یکسانی پوست انار میریزیم (50%) . در این ازمایش دندانه دادن و رنگ کردن را بصورت همزمان انجام میدهیم و در بشر ها از دندانه های مختلفی استفاده میکنیم .
مقدار دندانه هم در همه حمام ها یکسان و به مقدار 5 درصد است و با توجه به اینکه درصد موجود دندانه ها 5 است مقدار آنها را بدست می آوریم . نوع کالا هم 0.1 gr ابریشم و 0.1 grپشم است.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

97/3/13
3:55 صبح

آشنایی با کارخانه رادیاتور سازی

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

آشنایی با کارخانه رادیاتور سازی دارای 38 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آشنایی با کارخانه رادیاتور سازی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

 

تاریخچه کارخانه

در سال 1343 به نام شرکت تکنو کار (با مسئولیت محدود)د ر محل پل سیمان شهر ری وبا6نفرپرسنل که به تولید رادیاتور های فولادی اشتغال یافت پا به عرصه صنعت تاسیسات گذاشت .
کارخانجات اتمسفر در سال 1347وبانام فعلی به کیلومتر 26جاده کرج منتقل وباتولید5نوع رادیاتور فولادی در اندازه های مختلف فعالیت خود را آغاز نمود متوسط روزانه 7000پره تولید کرد .
درسال1350 سالن تهویه ی مطلوب با تولیدات انواع چیلر، برج هواساز، ایرواشر، کندانسور، وانواع فن کویل و درسال1360با تولید انواع مشعل های گازی و گازوئیلی توسعه یافت .امروزه این شرکت با 28هکتار وسعت کارخانه و حدود 80000مترمربع زیر بنای تولیدی با حدود 800نفر پرسنل مهندس ، تکنسین و کارگر ماهر با سابقه ی بالای 20سال تجربه د ر این صنعت، قدم را فراتر نهاده وبا هدف قطع وابستگی و رسیدن به تکنولوژی نوین وارد عرصه پروژه های نیروگاه های صنعت برق و مدرن صنایع ریخته گری گردیده است .این شرکت د ر زمان جنگ تحمیلی اقدام به تولید قطعات جنگی و مورد نیاز رزمندگان نموده است .

- آشنایی با محصولات کارخانه اتمسفر
شرکت کارخانجات صنعتی و تولیدی اتمسفر(سهامی عام ) بطور عمده درسه بخش زیر فعالیت می نماید :

1 – تولید تجهیزات گرمایشی و سرمایشی تهویه مطبوع
2 - پروژه های نیروگاهی صنعت برق
3 - صنایع ریخته گری

تولیدات و خدمات شرکت اتمسفر به شرح مقابل می باشد:

الف :تولیدات صنایع سرمایشی
- چیلر با کندانسور هوایی از ظرفیت 50تا200تن تبرید
- برج خنک کننده از ظرفیت 50تا200تن تبرید
- انواع هواساز و ایرواشر با ظرفیت 16000 تا 45000 C.f.m
- کندانسورهوائی مطابق با ظرفیت چیلرهای هوائی
- فن کویل زمینی ایستاده در اندازه های مختلف

ب :صنایع گرمایشی

- انواع مشعلهای گازی تا ظرفیت 21000 h/kcol
- انواع مشعلهای گازوئیلی تا ظرفیت 150000 h/kcol
- رادیاتور آلومینیمی به ابعاد 500*95*80 میلیمتر
- کاربراتور آبگرمکن نفتی مدل AWC

ج :صنایع نیروگاهی

- اسکلت فلزی انواع برج خنک کن نیروگاهی
-انواع دلتا وپیک کولر
- انواع جت کندانسور
- انواع مخازن ، لوله واحد اتصالات سیستمهای آب گردش
- مبدلهای دلتاها و پیک کولرها

د: صنایع ریخته گری

این صنعت در کارخانجات اتمسفر به دو واحد تقسیم می گردد:

- واحد ریخته گری تحت فشار
- واحد ریخته گری چدن مالیبل با توانایی تولید کلیه قطعات چدنی مورد مصرف در صنایع خودروسازی و اتصالات مورد مصرف در صنایع آب و گاز که بزرگترین واحد از نوع خود در خاورمیانه و در جهان نیز کم نظیر می باشد

- آشنایی با محصولات سالن دایکاست

قطعات تولیدی در
ریخته گری دایکست
1-رادیاتور آلومینیمی (500*95)
2-ریگلاتور فشار قوی(گاز شهری)
3-مغزی رادیاتور آلومینیمی
4-ریگلاتور گاز شهری
5-رادیاتور آلومینیمی(160*350)
6-درپوش رادیاتور
7-مشعل گازی منو
8-کاربراتور ته آبگرمکن (سرب خشک)
9-درب مشعل مونو
10-مشعل گاز مینی
11-درب مشعل مینی
12-فلنج مشعل مینی
13-درب سوئیچ هوا گاز
14-درب پمپ گازوئیل
15-سوئیچ هوا گاز
16-دمپر-درجه مشعل گاز
17-دمپر-اروفیس مشعل مونو
18-درب کاربراتورآبگرمکن
19-سپرجلوی نیسان
20- .....

روش تولید رادیاتور

از دایکست تا مونتاژ
الف) سالن دایکاست

در ابتدا مواد اولیه آلومینیومی ، که به صورت شمش می با شد و از نوع آلیاژ آلومینیومی LM2 است سفارش داده می شود .این مواد پس از ورود به کارخانه وتحویل آن توسط فرد مسئول (تحویل گیرنده) و مدیر بخش، در قسمت دایکست ( Die coast) و در حوالی کوره مادر انبار می شوند.
عمده سفارش این شرکت از شرکت آریا فلز ناب می باشد ، که تولید کننده ی آلیاژهای غیر آهنی می باشد و سالیان درازی می باشد که با یکدیگر همکاری دارند . شمش ها به تعداد 92 تائی و در پالت قرار گرفته وپلمپ شده اند، هنگام تحویل این نوع شمش ها نظارت خاصی بر کیفیت این نوع مواد انجام نمی شود.
بر روی هر پالت مواد اولیه ، فرمی به صورت شکل زیر قرار دارد که مشخصات ، تاریخ تولید، شماره ریخت و ... بر روی آن درج شده است

در شروع روز کاری ابتدا کوره مادر را روشن می کنند تا گرم شود . سپس مواد اولیه را (شمش های آلیاژ آلومینیوم) توسط دستگاه لیفتراک به سمت کوره ی مادر می آورند و آن را روی سکوی کوره ی مادر می چینند در این هنگام اگر ضایعاتی از سالن مونتاژ رادیاتور داشته باشیم آنها را نیز روی سکوی کوره مادر قرار می دهیم سپس مواد اولیه را به آهستگی درون کوره ی مادر می اندازیم. متا"سفانه دیده می شود در هنگام انداختن شمش ها به داخل کوره اگر مواد مذابی داخل کوره باشد این مواد به اطراف پاشش کرده و کارگر این قسمت که از پوشش و حفاظ ابتدایی نیز محروم است در معرض خطر سوختگی شدید قرار می گیرد.
در داخل کوره مادر دما گاهی به 1100 درجه می رسد ، منبع تغذیه ی کوره ی مادر گاز شهری است ، هنگامی که مواد مذاب آماده شد این مواد توسط دیگهای متحرک سقفی از کوره ی مادر به دستگاه های ریخته گری تحت فشار انتقال می یابد ، در موقع حمل این مواد هم کارگر در معرض خطر قرار دارد.
هنگامی که یک دیگ پر از مواد مذاب از کوره ی مادر به سمت دستگاه ریخته گری حرکت کرد. مواد مذاب دیگ، داخل دیگ دیگری که در نزدیک دستگاه قرار دارد ریخته می شود. وبه صورت اتوماتیک وهر بار به یک میزان مقدار مشخصی از این مواد به داخل دستگاه دایکاست تزریق می شود و سپس مواد ریخته شده بیرون می آید.
به این مواد ریخته شده در اصطلاح "پره" گویند که مجموعه ی این پره ها رادیاتور را تشکیل می دهد. هنگامی که پره از داخل دستگاه دایکاست بیرون آمد اپراتور آن را داخل آب می اندازد تا خنک شود سپس روی آن بازرسی انجام می دهد اگر قطعه سالم باشد به سمت پالت سالم برده می شود واگر معیوب باشد دوباره ذوب می گردد.
هنگامی که تعداد قطعات وپره های پالت سالم به تعداد معقول و زیادی رسید. این مواد توسط لیفتراک به سمت سالن مونتاژ حمل می شود.

ب)سالن مونتاژ :

هنگامی که لیفتراک باری را از سالن دایکا ست به سالن مونتاژ می آورد آن را به انتهای سالن منتقل می کند ( انبار مواد سالن مونتاژ انتهای سالن می باشد). پالتی که توسط لیفتراک آورده می شود عموما" یکی دو هفته ای طول می کشد تا مصرف شود .اپراتور جوش توسط جک پالت را جلوی دستگاه جوش می آورد، در این ایستگاه کاری ، عملیات مونتاژ بدنه ی پره به پولک راتوسط جوشکاری مقاومتی داریم. خلاصه ی عملیات بدین صورت می باشد که اپراتور دستگاه جوش ابتدا پولک را در سمت راست دستگاه جوش قرار می دهد و سپس پره رادیاتور را نیز در سمت چپ دستگاه قرار می دهد.
آنگاه پس از تنظیمات ، محافظ دستگاه را پایین می کشد و عملیات جوشکاری آغاز می شود در این نوع عملیات جوشکاری دو قطعه در نقاط اتصال به دمای بالایی رسیده و ذوب می گردند وبا فشاری که دستگاه به این دو قطعه می آورد ، دو قطعه در هنگام ذوب در هم فرو رفته و بدین ترتیب عملیات جوشکاری شکل می گیرد. عموما" چنین جوشی، جوش خوبی از آب در می آید، اما اگر دستگاه فرسوده ویا اپراتور غیر ماهر باشد ویا قالب دستگاه ایراد داشته باشد، ضایعاتی به دنبال خواهیم داشت.
اپراتور هر قطعه ای را که جوش می زند در کنار دستگاه قرار می دهد و هنگامی که تعداد این پره های جوش شده زیاد شد وقتی را صرف قرار دادن قطعات جوش خورده بر روی پالت یا نقاله می کند.

بعد از دستگاه جوش به ایستگاه بعدی یعنی ایستگاه قلاویززنی ‘ بازرسی و آب بندی می رسیم لازم به ذکر است که در این سالن دو نوع رادیاتور تولید میشود .
1- رادیاتورcm6 ( رادیاتوری که عرض هر پره آنcm 6 است)
2- رادیاتورcm8 ( رادیاتوری که عرض هر پره آنcm 8 است)
که عموما" و در 90% موارد، مدیریت روی تولید رادیاتورcm 8 انگشت می گذارد چرا که :
اولا": جوشکاری cm8 بهتر از cm6 انجام می شود و ضایعات آن کمتر است
دوما": بازار رادیاتور cm8 نسبت به cm6 داغتر می باشد و فروش آن بهتر می باشد
توجه شود که ماده ی خام مصرفی (آلیاژ آلومینیوم) رادیاتورcm8 بیشتر می باشد . به هرصورت بیشتر فعالیت خط تولید روی دستگاه قلاویز cm8 متمرکز است.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

97/3/13
3:55 صبح

مقاله سیســتم مــدیریت الکترونیکــی اســناد، ابــزار مدیریت دان

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله سیســتم مــدیریت الکترونیکــی اســناد، ابــزار مدیریت دانش صریح دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سیســتم مــدیریت الکترونیکــی اســناد، ابــزار مدیریت دانش صریح کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سیســتم مــدیریت الکترونیکــی اســناد، ابــزار مدیریت دانش صریح،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سیســتم مــدیریت الکترونیکــی اســناد، ابــزار مدیریت دانش صریح :

مقدمه

در دنیای امروزتقریبـاً بیشـتر وقـت مـدیران اجرایـی صـرف پردازش و تحلیل اطلاعات می شود. بیشتر از 50 درصد از نیـروی کار کشورهای پیشرفته صنعتی وظیفه تهیه و استفاده از بازداده-
های اطلاعاتی، از قبیل اسـناد، گـزارش هـا، تجزیـه و تحلیـل هـا، طرحها و ; را بـر عهـده دارنـد. معمـولا مـدیران جهـت تنظـیم برنامه ها و هدایت سازمان در جهت نیل به اهـداف خـود نیـاز بـه تصمیمگیری و تعیین روشهای عملیاتی لازم با توجه به امکانات و محدودیت های موجود در هر مقطع دارند. بـدیهی اسـت اتخـاذ تصمیم در مقاطع زمـانی مشـخص و ارزیـابی عملکـرد پیشـرفت برنامه هـا، نیـاز بـه اطلاعـات دارد و تصـمیمات بایـد مبتنـی بـر اطلاعات قابل اعتماد باشد. با در اختیار داشـتن اطلاعـات کامـل، روشن، دقیق و به موقع، مدیران این امکان را خواهند داشت کـه تصمیماتی مطمئن و قابل اجرا اتخاذ نمایند. در غیر ایـن صـورت اطلاعات ناقص، مبهم و نارسـا و تـوام بـا حـدس و گمـان مسـیر منطقی برنامه ها را تغییـر داده و در نهایـت سـازمان را از اهـداف اصلی خود دور می کند.[1] در سال 1935میلادی آرشیو ملی یـا آرشیو کل در آمریکا تأسیس شد. در حین جنگ جهـانی دوم، در موارد بسیار استثنائی استفاده از وسایل الکتریکـی و الکترونیکـی پیشرفته در سازمانهای نظامی و اطلاعاتی و سپس در بانکهـا و مؤسسات تجاری مهم آغاز گردید. کـاربرد ایـن گونـه وسـائل در آرشیوهای پیشرفته و مدیریت اسناد، امری اجتناب ناپذیر بود. در این راستا بعد از سال 1950میلادی تحقیقات گوناگونی در زمینه ایجاد بانکهـای اطلاعـاتی و مراکـز اسـناد و مـدارک فنـی آغـاز شد.[2]

کسب اطلاعات بجا، با ثبات و بروز در یک سـازمان فراینـدی پیچیده است. به این منظور، سازمان های در حـال توسـعه، دارای برخی سیستمهای فنـاوری اطلاعـات بـرای کمـک بـه مـدیریت اطلاعات فرآیندهای تجاری خود هستند. چنین سیستمهایی بـه بهبود روشی که اطلاعات را جمـع آوری و مـدیریت و سـپس بـه افراد در بخـشهـای تجـاری کلیـدی و عملیـاتی پخـش و ارائـه می شود، کمک می کنند. به عبارت دیگر، این سیستمها به بهبـود همکاری و مدیریت اطلاعات کمک میکند.[3]

با افزایش حجم اطلاعات الکترونیکی، نیاز به سیسـتم جـامع برای مـدیریت منـابع اطلاعـات فزونـی یافتـه اسـت. رایانـه هـای شخصی بدون داشتن شبکه و کنترل مدیریت اسناد، فقط قادر به تولید، استفاده، پیگیری و حذف اطلاعات هستند. در این شرایط، هر سازمان، تعداد زیادی دیسکت و لوح فشـرده در اختیـار دارد، ولی نمی داند چه اطلاعاتی در آنهـا ذخیـره شـده اسـت. امـروزه،

فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی شماره شانزده، زمستان 1389 22

نرم افزارهای مختلفی باعنوان “برنامـه مـدیریت اسـناد” بـه بـازار عرضه شده است که بـرای کـار در بایگـانی هـای اسـناد طراحـی شده اند. این بسته های نرم افزاری، وظایفی چـون پیگیـری حمـل اسناد، ثبت تاریخ های تولیـد و امحـاء و بایگـانی اسـناد را انجـام میدهند.

در سالهای اخیر و در کشور ما نیز استفاده از این نرم افزارها در سازمان ها مورد استقبال قرار گرفتـه اسـت. شـاید بسـیاری از مدیران سازمانها تصور کنند با صرف هزینههای بسـیار و خریـد بستههای نرم افزاری آرشیو اسـناد مـیتواننـد سیسـتم مـدیریت اسناد را در سازمان خود پیاده سازی و از آن بهره برداری نمایند.

در حالیکه لازمه پیاده سازی سیستم مدیریت اسـناد کارآمـد در هر سازمان تنها خرید یک بسته نرم افزاری نبوده و مستلزم انجام اقدامات گوناگونی است. در این رابطه این سوال مطرح اسـت کـه الگوی مناسب پیاده سازی سیستم مدیریت اسناد الکترونیکی در سازمانها چیست؟ و آیا برای ایجـاد آن نیـاز بـه طـی مراحـل و فرایند خاصی است؟ این مراحل چیست و یک سیسـتم ایـده آل طراحی شده چه ویژگیهایی را باید داشته باشـد؟ در ایـن مقالـه سعی شده است، روشی جامع و کارآمـد جهـت طراحـی و پیـاده سازی سیستم مـدیریت الکترونیکـی اسـناد در سـازمانهـا ارائـه گردد. سیستم طراحی شده دارای قابلیتها و برتریهای ویـژهای است که حاصل مطالعات و تجربیات قبلی بدست آمده است.

در ادامه ابتدا مدیریت دانش و سیستمهای مدیریت دانش به صورت مختصر تشریح شـده اسـت. سـپس نقـش سیسـتمهـای مدیریت الکترونیکی اسناد در مدیریت مؤثر دانش صریح توضـیح داده شده و روشی گام به گام جهت طراحی و پیادهسازی سیستم مدیریت الکترونیکی اسناد در سازمان ها ارائه شده است. در پایان نمونهای از کاربرد موفقیتآمیز این روش در معاونـت مهندسـی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان البرز نشان داده شده است.

-2 مدیریت دانش

حدود بیست سال از عمر ابداع مفهوم کلـی مـدیریت دانـش می گذرد و در این مدت، تعاریف گوناگونی در این خصـوص ارائـه شده که هر یک ابعادی از این موضوع را نمایش مـی دهنـد. ولـی آنچه مسلم است این که دانش به عنوان یـک منبـع راهبـردی و یک شایستگی کلیدی برای سازمانها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو امروزه برای استفاده صحیح از این منبع پر ارزش، موضوع مدیریت دانش در دستور کار سـازمانهـای پیشـرو قـرار گرفته است. مدیریت دانش بر سه موضوع اصـلی یعنـی، انسـان، ساختار و فناوری تأکیـد دارد و سـعی دارد تـا بـا ایجـاد سـاختار

مناسب و زیرساختهای فناورانه لازم در سازمان و با محـور قـرار دادن انسان و با تولید و استفاده صحیح از منبع دانش به اهـداف سازمانی دست پیدا کند.[4]

دانش در لغت به معنای علم و معرفت است ]فرهنگ معین.[

برای انتقال یا توزیع دانش به صورت موفقیـتآمیـز، دانـش بایـد ابتدا تعریف، جمع آوری، سازماندهی، ذخیره و توزیع گـردد. یـک تعریف عملی از مدیریت دانش عبارت است از تسهیل فرآیندهایی که دانش را ایجاد کرده، نگهداری مـیکنـد، بکـار مـیگیـرد، بـه اشتراک میگذارد و تجدید میکند.[5]

بسته به اینکه دانش از لحاظ فیزیکی در کجا قرار مـیگیـرد، میتوان آن را به دو نوع دانش صریح و ضمنی تقسیم بندی کـرد. »نوناکا« و نویسندگانی دیگر از جمله »هال« و »آندریانی« دانش صریح را دانشی میدانند که قابل رمزگذاری و کدگـذاری بـوده و در نتیجه میتوان آن را به سادگی مخابره، پردازش، منتقـل و در پایگاه داده ها ذخیره کرد. این نوع از دانش را میتـوان فـرم داد و به شکل یک فرمول علمی و یا کتابچه راهنما بین افـراد سـازمان منتشر کرد. دستورالعملها، مقررات، قوانین، رویه های انجام کـار، آئین نامه ها، شرح جزئیات و ; که به صورت رسمی در بین افـراد سازمان به آسانی قابل انتقال هستند، دانـش صـریح بـه حسـاب میآیند. در مقابل، دانش ضمنی، شخصی بوده و فرموله کردن آن بسیار مشکل است. این نوع از دانش که از طریق تسهیم تجربیات با مشاهده و تقلید اکتساب میشـود، ریشـه در اعمـال، رویـههـا، تعهدات، ارزشها و احساسات افراد داشته، قابل کدگذاری نبوده و از طریق یک زبان مخابره نمیشود.[6]

سازمانهای موفق امروزی، سازمانهایی هستند که می توانند دانش ضمنی افراد را به دانش صریح تبدیل کرده و دانش فـردی را به دانش سازمانی تبدیل نمایند. این تبدیل به معنی بکارگیری دانش فردی در سازمان است. امروزه مدیریت دانش در سازمانها از اهمیــت بســیار زیــادی برخــوردار اســت و بــا اهمیــتتــرین سرمایه های یک سازمان، کارکنان هوشمند و دارای دانش هستند که با خلق فرآیندهای سازمانی نوین، فناوری های جدید و توسعه محصولات جدید سـازمان را بـه مزیـت رقـابتی پایـدار رهنمـون

مهرنوش بسته نگار و آسیه ریاحی مدوار

می کننـد. سـازمانهـا مـی تواننـد بـا مـدیریت خلاقانـه دانـش و بکارگیری نوآورانه فناوری اطلاعات، این امکان را بـرای کارکنـان به وجود آورند تا در مسائل سازمانی که نیاز به راهحلهای جدیـد است از تجربیات و دانش موجـود و نیـز از همکـاری و مشـارکت سایر همکاران استفاده کنند.

-3 سیستمهای مدیریت دانش

سیستم مدیریت دانش کلاسی از سیستمهای اطلاعاتی است که دانش سازمان را مدیریت می کند. به عبارت دیگـر، سیسـتمی است که برای حمایت و ارتقاء فرآیندهای سازمانی خلق، ذخیره و بازیابی، انتقال و کاربرد دانش توسعه یافته است.[7] دو مشخصـه عمومی این سیستم مخزنهای دانش و نقشه های دانش هسـتند.

مخزنهای دانش، پایگاههـای داده از مسـتندات مفیـد همـراه بـا سیســتمی اســت کــه کارکردهــای مــورد نیــاز بــرای تســخیر، سازماندهی، ذخیره، جستجو و بازیابی دانش و اطلاعات را فـراهم می آورد. بنابراین یک سیستم مدیریت دانش به عنوان یک مخزن دانش برای شـرکت اسـت کـه جـدا از محـدودیتهـای زمـانی و جغرافیایی، قابلیت ترکیب و تبادل سرمایه هـای فکـری را بهبـود میبخشد. نقشه های دانش، راهنماها یا کاتـالوگهـایی از تجـارب افراد خاص با قابلیت جستجو هسـتند. سیسـتم مـدیریت دانـش می تواند به اعضای تیم کمک کند تا افراد با دانش خـاص را پیـدا کنند و بتوانند از کمک آنها در تحلیل مسـایل پیچیـده اسـتفاده کنند.[8]

اساساً مـدیریت دانـش شـامل دو رکـن اسـت، فعالیـتهـای مدیریت دانش و کارکردهای سیستم مدیریت دانش. فعالیتهـای مـدیریت دانـش یـک منظـر فرآینـدی از مـدیریت دانـش ارائـه می کنند. از سوی دیگر، کارکردهای سیسـتم مـدیریت دانـش بـا جنبه فناوری سر و کار دارنـد و بـه عنـوان کارکردهـایی تعریـف می شوند که از طریق فراهم آوردن فناوریها و ابزارهای کـاربردی و خـاص فعالیــتهـای مــدیریت دانــش را تســهیل یــا تکمیــل میکنند.[9]

فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی شماره شانزده، زمستان 1389 23

سیستم مدیریت الکترونیکی اسناد، ابزار مدیریت دانش صریح
جدول :1 کارکردهای سیستم مدیریت دانش
کارکردهای سیستم مدیریت دانش زیرکارکرد (Sub-functions) توضیح
پورتال دانش روابط2 یکپارچه تسهیلات شخصی سازی
مدیریت پیوندها3 مجموعهای از گروههای اطلاعاتی
حاشیهنویسیها (Annotations) Subsequent navigation
بازیابی اطلاعات Search agents بدست آمده از موتورهای جستجو
User profiling استفاده شده برای جستجو و فراخوانی داده
مصورسازی جستجو برای اصطلاحات خاص و اصطلاحات مرتبط
یافتن متخصصان
مدیریت مستندات یافتن مستندات ذخیره فایلها در یک کتابخانه مرکزی
کنترل نسخ کنترل دسترسی به فایلها
مدیریت فراداده تغییرات در مستندات مدیریت شده
مدیریت دسترسی جستجو در محتوای مستندات یا اصطلاحات فهرست شده در مقاله/ مستند
مدیریت جریان کار تعریف فرآیند ابزارهای فلوچارت کشیدن قدیمی
تخصیص وظایف تسهیلکننده کار یک گروه
مدیریت اختیار تحویل بخشهای کاری به کاربران مناسب
بازخوانی تقاضاها4 و ابزارهای مناسب
همکاری مدل کردن و مدیریت فرآیند
(Community of Practice) COP نصب تابلو اعلانات
چت کردن کنفرانس زمان واقعی، وایت بردها و اتاقهای چت
برگزاری کنفرانس اساسی برای اشتراک دانش
مکاتبات
تحلیل تحلیل کاربران با استفاده از سیستمهای اطلاعاتی
تحلیل بازار با فناوری اطلاعات
تحلیل دانش پشتیبانی از تصمیمها
جدول :2 ارتباط میان فعالیتهای مدیریت دانش و کارکردهای سیستم مدیریت دانش
کارکردهای سیستم مدیریت دانش زیرکارکرد (Sub-functions) فعالیتهای دانش
اکتساب سازماندهی بکارگیری توزیع اشتراک
پورتال دانش روابط یکپارچه
مدیریت پیوندها
بازیابی اطلاعات حاشیهنویسیها
Search agents
User profiling
مصورسازی
یافتن متخصصان
مدیریت مستندات یافتن مستندات
کنترل نسخ
مدیریت فراداده
مدیریت دسترسی
مدیریت جریان کار تعریف فرآیند

2 Interface
3 Link
4 Applications
فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی شماره شانزده، زمستان 1389 24

مهرنوش بسته نگار و آسیه ریاحی مدوار

تخصیص وظیفه
همکاری مدیریت اختیار
(Community of Practice) COP
چت کردن
برگزاری کنفرانس
مکاتبات
تحلیل تحلیل کاربران
تحلیل بازار
تحلیل دانش

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

97/3/13
3:54 صبح

ورزش ایروبیک و اثرات آن

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

ورزش ایروبیک و اثرات آن دارای 14 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ورزش ایروبیک و اثرات آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ورزش ایروبیک و اثرات آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ورزش ایروبیک و اثرات آن :

ورزش ایروبیک

ایروبیک یعنی فعالیتی که عضلات بزرگ را به کار می‌گیرد حداقل 12 دقیقه با حالت ریتمیک و موزون. در شرایطی که سرعت و شدت تمرین قابل تحمل است و نیاز بدن به استفاده از اکسیژن برای مدتی افزایش می‌یابد، این فعالیت انجام می‌گردد. «ایروبیک» جزو فعالیت هوازی ( شدت تمرین بالاست و مدت تمرین پایین است). از نظر پزشکی، این ورزش سیستم قلب، عروق، تنفس را تعلیم می‌دهد و با سرعت و بازدهی بالا اکسیژن را می‌گیرد و به قسمتهای مختلف بدن می‌دهد، تنفس یکنواخت از دهان و بینی توأم انجام می‌شود و باعث تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن، کنترل قند خون، کنترل فشار خون و کم کردن وزن اضافی بدن خواهد شد. ایروبیک وسیله‌ای مؤثر برای جلوگیری از افسردگی، بی‌حوصلگی، بی‌تابی است، چون هورمون اندروفین در بدن تولید می‌شود و باعث ایجاد نشاط، تمرکز ذهن و بالا رفتن خلاقیت فکری می‌شود ...

...

ایروبیک و تاثیرات آن بر بدن

تمرینات ایروبیک از حرکات ریتمیک و متناوب ماهیچه ای بهره برده و ضربان قلب و تنفس را در در مدت زمانی خاص بالا می برد.

نمونه های ساده این ورزش شامل: پیاده روی، دو، شنا، دچرخه سواری، کوه نوردی پله ای، اسکی در مناطق کوهستانی، اسکیت، انواع کلاسهای رقص و قالبهای مختلف تنیس به صورت متناوب ( راکت بال، اسکواش) می باشد. .

باید به این مساله توجه کرد که که تمرینات ایروبیک می بایست در قالب خاص خود انجام شود که البته به هدف و شرایط فیزیکی شما، سوابق بیماری و وضعیت جسمانیتان نیز بستگی دارد.

هرچند که در مجموع ایدهء اینکه ورزشهای مختلفی انجام دهیم، فکر جالبیست - به عنوان مثال تعادل و توازن برقرار کردن میان تمرینات و ورزشهای متناسب با شرایط جسمانی فرد بهترین شیوه انجام ایروبیک می باشد، این استراتژی مصدومیت های پیاپی را کاهش و بروز آنها را تقلیل می دهد و موجب می شود که در موقعیتها و شرایطی که فرد فعالیتهای زیاد بدنی انجام میدهد توازن و بالانس بیشتری در حرکات ماهیچه ها برقرار گردد، که این امر موجب لذت بردن بیشتر فرد نیز می شود.

به خصوص این مساله هنگامی که فرد ورزشها و تمریناتی با تحرک بالا مثل (دویدن، رقصهای سنگین، تنیس، راکت بال و اسکواش) یا ورزشهایی با تحرک کمتر مانند (شنا، پیاده روی، اسکی) انجام می دهد بسیار حائز اهمیت است. ...

...

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

97/3/13
3:54 صبح

تحقیق سیاره

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق سیاره دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق سیاره کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق سیاره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق سیاره :

ستاره‌ها و سیاره‌های بزرگ از تراکم گازها و غبارهای میان ستاره‌ای ایجاد می‌گردند و علت آن همان نیروی جاذبه موجود بین ذرات منفرد است و چون نیروی جاذبه متوجه به مرکز جسم جذاب است، لذا پدیده‌های تراکمی الزاما کروی هستند. شکل زمین کمی از کرویت انحنا داشته و قرص مشتری در قطبین فشرده است. در کهکشان ستارگان زیادی موجودند که به علت دوران سریع آنها نمی‌توان شکل آنها را دقیقا مشخص کرد.



منشأ سیارات چه بوده؟
در آن هنگام که برای نخستین بار می‌خواستند از راه علایم درباره منشأ جهان فکر کنند، توجه بیشتر مردم به اصل زمین و سایر سیارات منظومه شمسی معطوف بود. و این مایه کمال تعجب است که در زمان حاضر که این همه درباره اصل و منشأ انواع مختلف ستارگان می‌دانیم و با کمال صراحت و جدیت درباره مسائل مربوط به پیدایش کل جهان بحث می‌کنیم، هنوز مسئله تشکیل زمین چنانکه که باید طرح و حل نشده است. فیلسوف بزرگ آلمانی ایمانوئل کانت (Immanuel Kant) نخستین فرضیه قابل قبول علمی را درباره اصل پیدایش منظومه شمسی طرح ریخت و پس از وی ریاضیدان بزرگ فرانسوی بنام پریسمون دو لاپلاس (Pierre Simonde Laplace) آن فرضیه را تکیمل کرد.

بنابر این فرضیه ، ستارگان منظومه شمسی همه از یک حلقه گازی بوجود آمده‌اند که در نتیجه نیروی گریز از مرکز از جرم مرکزی و اصلی این منظومه ، یعنی خورشید ، در ابتدای انقباض آن جدا شده است. نخستین اشکال در این است که با تحلیل ریاضی معلوم شده است که هر حلقه گازی که احتمال تشکیل شدن آن بر گرد خورشید گردنده در حالت انقباض می‌رود، هرگز بصورت سیاره ساده‌ای در نخواهد آمد، بلکه از آن عده زیادتری اجسام کوچکتر شبیه حلقه‌های زحل تولید می‌شود.

دشواری دیگر و مهمتر در برابر فرض لاپلاس - کانت این است که 98 درصد از گشتاور دورانی منظومه شمسی همراه با حرکت سیارات است و فقط 2 درصد آن به دوران خود خورشید مربوط می‌شود و محال است که بتوان گفت چرا چنین در صد بزرگ از گشتاور دورانی در حلقه‌های جدا شده مانده عملا چیزی برای جرم گردنده اولی باقی نمانده است.
عکس پیدا نشد

فرضیه چمبرلین و مولتون (Chamberlin and Muhon)
گشتاور دورانی از خارج به منظومه سیارات داده شده و به این ترتیب تشکیل سیارات را نتیجه تصادم خورشید خودمان با جرم آسمانی دیگری به بزرگی آن تصور کنیم. در آن هنگام که خورشید تنها بوده و خانواده سیاراتی همراه خود نداشته ، با جرم مشابه خود در آسمان تلاقی کرده است. برای تولد سیارات برخورد و تلاقی فیزیکی ضرورت نداشته ، بلکه نیروی متقابل از فاصله دور هم می‌توانسته است بر هر دو ستاره برجستگیهای عظیمی ایجاد کند که به طرف یکدیگر متوجه باشند. هنگامی که این برآمدگیها که عملا مدهای غول پیکری بوده ، از ارتفاع معین حدی تجاوز کرده‌اند، ناچار در امتداد خطی که هر دو ستاره را به یکدیگر متصل می‌کرده ، بریدگی پیدا کرده و از آنها قطرات چند جدا از یکدیگر بوجود آمده است.

حرکت نسبی این دو پدر و مادر سیارات نسبت به هم بایستی به این سیارات گازی ابتدایی دوران شدیدی داده باشد و در آن هنگام که دو ستاره از یکدیگر دور می‌شدند، با هر یک دسته‌ای از سیارات که دورانی سریع داشته اند همراه شده است. امواج مدی سطح آن دو ستاره همچنین سبب آن شده است که خود آنها نیز ناچارا به کندی در همان جهت سیارتشان حرکت دورانی پیدا کنند و این خود نشان می‌دهد که چرا محور دوران خورشید ما این اندازه با محور مدارهای سیارات انطباق نزدیک دارد. با در نظر گرفتن فاصله عظیم موجود میان ستارگان و شعاع نسبی کوچک آنها ، به آسانی می‌توان حساب کرد که در طول مدت چند بیلیون سالی که از تشکیل آنها گذشته ، احتمال چنین برخوردی برای هر یک از ستارگان تنها یک چند بیلیونیوم است.
عکس پیدا نشد

نتیجه گیری
ناچارا چنین نتیجه گیری می‌شود که منظومه‌های سیاره‌ای از نمودهای نادر جهان به شمار می‌رود و خورشید ما خوشبخت است که یکی از چنین منظومه‌ها را همراه خود دارد. ولی با فرض اینکه تشکیل سیارات مربوط به اوایل تکامل جهان و هنگامی باشد که هنوز خود ستاره‌ها ساخته شده بودند، همه این اشکالات از میان برداشته می‌شود.

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

   1   2   3   4   5   >>   >