سفارش تبلیغ
صبا ویژن

95/11/29
6:53 صبح

تحقیق در مورد امام خمینی(ره) و روابط بین الملل

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

تحقیق در مورد امام خمینی(ره) و روابط بین الملل دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد امام خمینی(ره) و روابط بین الملل کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد امام خمینی(ره) و روابط بین الملل،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد امام خمینی(ره) و روابط بین الملل :

بی تردید اندیشه حکومت دینی و
بنیان گذاری نظام جمهوری اسلامی در
ایران از سوی امام خمینی(قده) رویکرد ِ
جدیدی را به دین به همراه داشت. موج
جدید نگاه به دین از یک سو افق های
روشنی را از منظر تفکر و خردورزی دینی
نوید می داد, و از سوی دیگر, دل نگرانی
و دغدغه های خاطر ایجاد می کرد.

دل نگرانی از این که رویکرد ِجدید به دین
از سر شوق زدگی به نظریه پردازی
شتاب زده در معارف و حقایق دین بپردازد
و با چشم پوشی از تمام ابعاد دین و

جامعیت آن آرا و دیدگاه های یک بُعدی و
متغیّر را جایگزین دیدگاه های جامع و
ثابت اصول و معارف دین کند.
و افق های روشن و امیدهای تازه به
این که رویکرد ِنو به دین و حکومت دینی
سمت وسوی تحلیل منطقی و پژوهشی و

|98|
ماهیت دین شناسانه داشته و با جامع نگری
همراه باشد; روی کردی که با انگیزه,
بازشناسی آموزه های دینی با توجه به
تحولات بنیادین شرایط زندگی اجتماعی,
فرهنگی, سیاسی انسان و با توجه به دو
اصل خاتمیت اسلام و جهان شمولی آن
باشد که در این صورت رویکردی مبارک

بوده و شاهد نمودی دیگر از ورود تفکر و
اندیشه دینی در عرصه های جهانی دین و
فرهنگ خواهیم بود.
البته آن چه تا هم اکنون با این ماهیّت
و انگیزه انجام یافته بسیار درخشان و از
برجستگی های ِتاریخ دین پژوهی به شمار

می رود. با ارج نهادن به تمامی گام ها و
پژوهش های ارزنده ای که در این مقوله
انجام یافته است و یا در حال انجام است,
به نظر می رسد هم چنان اولویت ها و
محورهایی با زمینه و نیاز کامل به پژوهش
وجود دارد که بایسته است از نگاه
پژوهش گران و صاحب نظران دور نماند که
در این جا به مواردی هر چند کوتاه و
فشرده اشاره می کنیم:
1 تحلیل ماهیت حکومت دینی و
جایگاه و نسبت آن با مجموعه دین; 2 نسبت و رابطه فلسفه دین با فلسفه
حکومت دینی;
3 حوزه های ورود و نوع ورود
حکومت دینی در حریم های فرد و جامعه;
4 تأثیرگذاری حکومت دینی
بنابر مبنای اولی بودن حکومت درمحدوده
قوانین و احکام دیگر;
5 تأثیرگذاری حکومت بنابر مبنای
ثانوی بودن در محدوده های قوانین و
احکام دیگر;

6 نوع و ماهیت روابط حکومت
دینی با جهان خارج از مرزهای جغرافی
خود.
این محورها برخی از بایسته های
تحلیل نظریه حکومتی دینی است که نه تنها
برای اثبات و تبیین برخی ابعاد احکام
اجتماعی, سیاسی اسلام روشن گر است
بلکه خود پاسخی به برخی شبهه افکنی ها
در عرصه اندیشه و تفکر حکومت دینی

این نوشتار پیش درآمدی است کوتاه
در محور “امام خمینی و روابط بین الملل”;
به دیگر سخن روابط بین المللی حکومت
اسلامی از منظر امام خمینی که با توجه به

|99|
اهمیت و گستره موضوع آن, امید است
این مقال کوتاه زمینه ساز تحلیلی جامع و
کامل گردد.
روابط یک کشور با جهان خارج از

مرزهای جغرافیایی خود از منظرهای
متفاوتی مورد توجه قرار می گیرد: گاهی
مدیریت سیاسی یک کشور از منظر
ارتباطات خاصی, سیاسی و دیپلماتیک به
رابطه با کشورهای دیگر می نگرد. و این
نگاه فلسفه روابط را هم مشخص می کند,

و گاهی چشم انداز روابط یک کشور با
کشورهای دیگر را تحولات, نیاز و شرایط
اقتصادی ترسیم می کند و گاهی هم نگاه
پیوند به اردوهای قدرت و سلطه های
منطقه ای, جهانی, آنچه در همه نگاه ها به

روابط بین المللی یک کشور مشترک است
تفکر حاکم بر مدیریت سیاسی جامعه
است.
از آن جا که ماهیت حکومت دینی از
اصول و مبانی دینی شکل می پذیرد به کلام
امام خمینی در بیان آن می نگریم, امام در
بیان مبانی تفکر حاکم بر مدیریت سیاسی
در حکومت اسلامی می فرمایند:
“الف: حکومت اسلامی به آن طوری که خدای تبارک و تعالی مقرّر
فرموده, شرایط حاکم را شرایط
مأمورین دولت را, کیفیت حکومت

را, آن طوری که در اسلام مقرّر
است, همان طوری که در صدر اسلام
بود. [1]
ب: حکومت اسلامی مشروطه است
از این جهت که حکومت کنندگان در
اجرا و اداره مقید به یک مجموعه
شرط هستند که باید رعایت و اجرا
شود, از این جهت حکومت اسلامی

حکومت قانون الهی بر مردم است. [2]
ج: روابطی را که هر فرد بشر با
خداوند دارد, روابطی را که هر فرد
بشر با پیغمبر اسلام(ص) دارد, با
حکومت دارد, روابطی را که هر فرد

با فرد دیگر باید داشته باشد, روابطی
را که هر فرد با غیر ملت خودش باید
داشته باشد, کلیه روابطی را که امکان
دارد بین یک فرد بشر با افراد دیگر بشر
یا جوامع بشری باشد در اسلام مطرح
است و حکم دارد. [3]
د: بنابراین ما یک کتابی داریم که
مصالح شخصی, مصالح اجتماعی,

|100|
مصالح سیاسی, کشورداری و همه
چیزها در آن هست, البته با آن
تفسیرهایی که از اهل تفسیر وارد شده
است. [4]”>
دراین فرازها از کلام امام اصول

حاکم بر مدیریت سیاسی, قوانین, ضوابط
در تمامی ابعاد حکومت اسلامی از جمله
روابط بین المللی حکومت اسلامی ترسیم
شده است.
روابط بین المللی به شکل کنونی, در
دوران صدر اسلام ابعاد و شکل دیگری
داشته است و با عنوان روابط مسلمانان با
غیر مسلمانان شناخته می شود.
البته نگاه به این موضوع می تواند نگاه
تاریخی به روابط باشد که در آن صورت
عوامل و فراز و نشیب آن روابط از آغاز
تاکنون بررسی و تحلیل می شود و

می تواند نگاه به اصول و مبانی رفتاری
روابط مسلمانان با غیرمسلمانان و در این جا
نگاه به روابط را براساس احکام اسلام و
اصول آن بررسی می کنیم.
مسئله روابط مسلمانان با غیر مسلمانان
از جمله موضوعات خاصی است که در
قرآن مجید با عناوین مختلفی چون: شرکت در مجالس کافران, دوستی با
کافران, هم رازی با کافران, ازدواج با
کافران و… مورد توجه قرار گرفته است.

دیدگاه قرآن نسبت به روابط با غیر مسلمانان
چون دیگر دیدگاهای این کتاب جامع
آسمانی به پدیده ها و حقایق فردی و
اجتماعی همه جانبه, جامع و بنیادی
است, تا آن جا که حتی در این مسئله به
ظاهر ساده, انگیزه های انسانی, عاطفی,
اجتماعی, سیاسی از نظر دور نمانده
است.
با توجه به تعدّد آیات و نیاز گسترده به
تفسیر تحلیلی نسبت به عناوین و موضوعات
بررسی شده در آیات در این مقام فقط
اشاره ای کوتاه و گویا به پیام نخستین آیات
قرآن در موضوع می کنیم.

قرآن و روابط عاطفی با خویشاوندان کافر

“یا ایها الذین آمنوا لاتتخذوا اباءکم و
اخوانکم اولیاء ان استحبوا الکفر علی
الایمان…; [5] ای کسانی که ایمان
آورده اید, اگر پدرانتان و برادرانتان
کفر را بر ایمان ترجیح دهند [آنان را]

|101|
به دوستی مگیرید.”
“لاتجد قوما یؤمنون بالله والیوم الاخر
یُوادّون مَن حادّ الله ورسوله ولو کانوا
آباءهم أو… [6]; قومی را نیابی که به
خدا و روز باز پسین ایمان داشته
باشند [و] کسانی را که با خدا و
رسولش مخالفت کرده اند ـ هر چند
پدرانشان یا پسرانشان یا برادرانشان
یا عشیره آنـان باشنـد ـ دوسـت
بدارند….”>
در این آیات قرآن مجید مسلمانان را
از دوستی و روابط دوستانه با خویشاوندان
کافر نهی می کند. تفاوت دو خطاب و
توجه به زمان و شرایط ِنزول قابل تأمل
است.

روشن است که دوستی ِنامطلوب و
نهی شده در این آیات, حالت و وصف
قائم به نفس ـ که خارج از اختیار انسان

است ـ نیست, بلکه آن رابطه دوستانه و
محبتی مورد نکوهش قرار گرفته که بر
محبّت ایجاد شده از منشأ ایمان به خدا و به
پیامبر(ص) غلبه کند و بر رفتار اسلامی و
عقاید آنان تأثیرگذار باشد; چنان که در آیه
دیگر اشاره می فرماید: “قل ان کان اباؤکم و ابناءکم و
اخوانکم و ازواجکم و عشیرتکم و
اموال اقترفتموها و تجاره تخشون
کسادها و مسکن ترضونها احب الیکم
من الله و رسوله…; [7] بگو:اگر پدران
و پسران و برادران و زنان و خاندان
شما و اموالی که گرد آورده اید و

 

تجارتی که از کسادش بیمناک اید و
سراهایی که خوش می دارید, نزد
شما از خدا و پیامبرش و جهاد در راه
وی دوست داشتنی تر است, پس
منتظر باشید تا خدا فرمانش را [به
اجرا در] آورد.”>

توجه به شرایط عمومی مسلمانان
دوران صدر اسلام که برخی از خویشاوندان
آنان “پدران, فرزندان, برادران و همسران”>
هم چنان کافر بوده و در جمع مخالف
مسلمانان شرکت داشتند و مسلمانان با آنان
ألفت دیرینه خویش را حفظ نموده بودند,
در زمان هجرت و دوری خویشاوندان
نوعی دل نگرانی پنهان آنان را احاطه کرده
و چه بسا ظهور نموده اند اعلام خطر و نوع

بیان قرآن مجید بسیار لطیف است که
چگونه نسبت به تأثیرگذاری این نوع

|102|
عواطف بر عقاید و اندیشه های دینی
حساسیت نشان می دهد.

قرآن و روابط دوستانه با کافران

“لایتخذ المؤمنون الکافرین اولیاء من
دون المؤمنین… [8]; مؤمنان نباید
کافران را ـ به جای مؤمنان ـ به دوستی
بگیرند, و هر که چنین کند, در هیچ
چیز [ او را] از [دوستی] خدا

[بهره ای] نیست, مگر این که از آنان
نوعی تقیّه کند.”>
“یا ایها الذین آمنوا لاتتخذوا الکافرین
اولیاء من دون المؤمنین أتریدون ان تجعلوا
لله علیکم سلطانا مبیناً; [9] ای کسانی
که ایمان آورده اید, به جای مؤمنان,

کافران را به دوستی خود مگیرید….”>
در این آیات, نهی الهی به نوعی
خاص از رابطه دوستانه با کافران تعلق
گرفته است و آن رابطه با کافران که به جای
رابطه با مسلمانان باشد. چه این که
معاشرت و دوستی با کافران بدون توجه و
با چشم پوشی از دوستی با مسلمانان به
مفهوم ورود به جمع و مجموعه کافران و

خالی گذاردن مجموعه مسلمانان است که طبعا آثار خاصی به همراه دارد و ابتدایی ترین
آن آسیب پذیر شدن روح جمعی مسلمانان
و اظهار توان مندی ِظاهری از ناحیه کافران
و ایجاد خلل بر پیوند اجتماعی و عاطفی
مسلمانان است; اگرچه این نوع رابطه,

انگیزه خاصِ دوستانه داشته باشد.

قرآن و روابط اجتماعی با کافران

از آن جا که روابط اجتماعی شکل ها و
گونه های متفاوتی داشته و دارد قرآن مجید
به نمونه های برجسته ای از آن اشاره نموده
است:

الف ـ شرکت در مجالس کافران:

آمیختگی زندگانی مسلمانان با غیر
مسلمانان در شهرهای مکه و مدینه, وجود
قبیله ها و طایفه هایی از غیر مسلمانان,

مسلمانان و… نوعی زندگی جمعی و
روابط فشرده اجتماعی, فرهنگی, سیاسی
ضروری و طبیعی بین مسلمانان و غیر مسلمانان
ایجاد کرده بود. در این شرایط, حضور
مسلمانان در اجتماعات کافران به مفهوم
تصمیم و اراده مسلمانان برای شرکت و
همراهی با کافران نبوده است. با این

|103|
وصف, قرآن کریم این شرایط را از نظر
دور نداشته و با جداسازی و تفکیک آن به
نقطه خاصی از این آمیختگی در روابط
اجتماعی مسلمانان اشاره می فرماید:
“وقد نزّل علیکم فی الکتب ان اذا
سمعتم آیات الله یکفر بها و یستهزأ بها
فلاتقعدوا معهم حتّی یخوضوا فی

حدیث غیره, انکم اذا مثلهم…; [10] و
البته [خدا] در کتاب [قرآن] بر شما
نازل کرده که: هرگاه شنیدید آیات
خدا مورد انکار و ریشخند قرار
می گیرد, با آنان منشینید تا به سخنی
غیر از آن در آیند, چرا که در این
صورت شما هم مثل آنان خواهید
بود….”>

قرآن مجید با بیانی شگفت و حکیمانه
تأثیر گذاری تلاش فرهنگی تبلیغاتی کافران
را از نظر دور نداشته و برای در امان ماندن
مسلمانان دستوری صریح و قاطع
می فرماید. البته تعیین زمان و ملاک حکم
را بیان نموده تا در آن شرایط زندگی
مسلمانان در عسر و حرج قرار نگیرد.

ب ـ هم رازی باکافران:

 

“یا ایها الذین آمنوا لاتتخذوا بطانه من
دونکم لایألونکم خبالا…; [11] ای کسانی
که ایمان آورده اید, از غیر خودتان,
[دوست و] هم راز مگیرید [آنان] از
هیچ نابکاری در حق شما کوتاهی
نمی ورزند. آرزو دارند که در رنج

رابطه همرازی با کافران با انواع دیگر
رابطه با کافران تفاوت های روشنی دارد که
صورت پنهانی و اعلام نشده آن بخشی از
تفاوت ها است. با توجه به شأن نزول آیه
شریفه این نوع رابطه پنهانی و اطلاعاتی با
کافران نهی شده است اگرچه ماهیت
جاسوسی و خیانت نداشته باشد.

ج ـ ازدواج با کافران:

“ولاتنکحوا المشرکات حتی یؤمن
ولامه مؤمنه خیر من مشرکه ولو
اعجبتکم, ولاتنکحوا المشرکین حتی
یؤمنوا و لعبد مؤمن خیر من مشرک ولو
اعجبکم; [12] و با زنان مشرک ازدواج
نکنید, تا ایمان بیاورند, قطعاً کنیز با
ایمان بهتر از زن مشرک است هر چند

|104|
[زیبایی] او شما را به شگفت آورد, و
به مردان مشرک زن مدهید تا ایمان
بیاورند. قطعاً برده با ایمان بهتر از
مرد آزاد مشرک است, هر چند شما را
به شگفت آورد. آنان [شما را] به
سوی آتش فرا می خوانند و خدا به
فرمان خود, [شما را] به سوی بهشت
و آمرزش می خواند.”>
از مواردی که دین برای پیروان خود
جایگاه و منزلت خاصی قائل می شود و به
صورت کنایی این منزلت را به مؤمنان
یادآور شده مسئله ازدواج مسلمانان با

کافران است تعبیر “خیرٌ من مشرکه” و
“خیرٌ من مشرک” در آیه شریفه است.
اگرچه این تعبیر معنای کنایی حکمی داشته
و انشای حکم می باشد, اما به زبان بیان
مصلحت و با حکمت حکم برای مؤمنان و
توجه دادن به رعایت مصالح در روابط
حقوقی و اجتماعی و این روش در عموم
مسائل عرفی و جاری زندگی که دین برای
آن دستور و برنامه دارد جاری است چه به

صورت عام و چه خاص و این روش بیان
مصلحت اگرچه حکم در مقام ثبوت ملاک
و حکمت دیگری هم داشته باشد اما در مقام اثبات موجب می گردد مسلمانان
آگاهانه رفتار اجتماعی خود را با احکام و
مصالح تبیین شده از سوی دین تطبیق
کنند.

احسان به کافران

“لاینهیکم الله عن الذین لم یقاتلوکم
فی الدین ولم یخرجوکم من دیارکم
ان تبروهم و تقسطوا الیهم ان الله
یحب المقسطین; [13] [امّا] خدا شما
را از کسانی که در [کار] دین با شما
نجنگیده و شما را از دیارتان بیرون
نکرده اند, باز نمی دارد که با آنان
نیکی کنید و با ایشان عدالت ورزید,
زیرا خدا دادگران را دوست
می دارد.”>
جداسازی کافران محارب و در حال
جنگ از کافران دیگر و توجه به ارزش های

انسانی و برجسته نمودن ارزش عدالت
ـ حتی در حق غیرخودی ها ـ در این بخش
از روابط مسلمانان با غیر مسلمانان پیام
صریح و روشن این آیه شریفه است. از
برجستگی های دیدگاه های قرآن به مسائل
و موضوعات چند بعدی این که

|105|
موضوعات را اندام واره می بیند, اما در
همان حال از پیوند اجزای آن در ترکیب
دیگر و در شرایط دیگر غفلت نمی کند و
برای آن شرایط هم نظر و حکم می دهد.

قرآن و دفاع در برابر کافران

“انما ینهیکم الله عن الذین قاتلوکم
فی الدین و أخرجوکم من دیارکم…; [14]
فقط خدا شما را از دوستی با کسانی
باز می دارد که در [کار] دین با شما

جنگ کرده و شما را از خانه هایتان
بیرون رانده و در بیرون راندتان با
یکدیگر همنشینی کرده اند, و هر کس
آنان را به دوستی گیرد, آنان همان
ستمگران اند.”>
دیدگاه دین به مسائل و موضوعات
حقوقی بسیار دقیق و حساس است.
طبقه بندی حقوق و تعیین و مشخص
نمودن حقوق خدا, حقوق انبیا, حقوق
انسان ها, با تعیین اولویت, تعیین روش
اثبات و دریافت حقوق, جایگاه و منزلت
حقوق را در اندیشه دینی مشخص
می کند. دین آن گاه که به حقوق انسان ها

می نگرد. آن چنان که در تعیین حدود آن نظر می دهد, به لزوم اثبات و دریافت
حقوق هم توجه می کند تا آن جا که از
فروگذاری و فراموشی حقوق هم
نمی گذرد نگاهی به احکام و ظرافت های
فقهی در کتاب قضاوت, احکام فقهی
جهاد, ارزش گذاری دین به حیثیات و

آبروی انسان ها و مسائلی چون غیبت,
تهمت و توبه از غیب و تهمت بخشی از
نمودهای توجه خاص دین به حقوق
اجتماعی, و حقوق انسانی است.
از ریزنگری های دین در حقوق,
دیدگاه های دین در تزاحم حقوق است,

تزاحم حقوق خدا با حقوق پدر, مادر,
تزاحم حقوق جامعه با حقوق فرد.
در آیه شریفه حق دفاع در برابر
متجاوزان مانع از احسان و دوستی [که حق

مشخص هر انسانی است] به متجاوزان
بیان گردیده و بسیار ظریف است, بخش
آیه که می فرماید دوستان متجاوز همان
ستمگران اند از این آیات ـ که بخشی
از اصول بیان شده در موضوع رابطه با
غیر مسلمانان می باشد ـ این نکات استفاده
می شود:
1 مسلمانان از روابط دوستانه و

|106|
دوستی با کافران تا آن جا که بر محبت
ایمانی مسلمانان و بر عقاید و اندیشه های
مورد پذیرش آنان تأثیرگذارد منع شده اند;
2 مسلمانان از رابطه پنهانی و
اطلاعاتی با کافران حتی با انگیزه عاطفی

منع شده اند;
3 مسلمانان از شرکت در مجالس
کافران که با هدف استهزای احکام اسلام
برگزار می شود تا زمانی که مجلس کافران
در این سمت و سوی قرار دارد منع
شده اند;
4 در صورت تقیه حکم روابط
مسلمانان با غیر مسلمانان تابع شرایط
جدید است;
5 کافران طرف رابطه و موضوع
احکام, روابط کافران در حال جنگ, در
زمان جنگ و شرایط جنگی می باشند و
کافران غیر محارب از موضوع استثنا
شده اند و شمول اهل کتاب در برخی
احکام قابل بررسی است.
روابط مسلمانان ِدوران صدر اسلام
در شهر مدینه با غیر مسلمانان و نوع
آمیختگی زندگانی آن ها با قبیله های دیگر
مثل یهود بنی نضیر, بنی قریظه و… با روابط جاری مسلمانان با غیر مسلمانان
تفاوت های بسیار دارد اگرچه در برخی از
جهات شباهت نیز وجود دارد.
آن چه اکنون به عنوان روابط
بین المللی شناخته می شود ماهیتی

مستقل و بسیار پیچیده یافته است اگرچه
روابط عاطفی که در دوران صدر اسلام
بین مسلمانان و غیر مسلمانان قهری و
غیر ارادی می نمود امروز کمتر وجود
دارد اما روابط فرهنگی, اقتصادی به

شکلی گسترده اما بسیار طبیعی و در
برخی موارد قهری و غیرقابل جداسازی
گردیده است.
مشخصه های روابط بین المللی در
جهان امروز باید شناخته شود تا بتوان
نسبت به آن از منظر دین داوری کرد.

مشخصه های روابط بین المللی

1) روابط بین المللی هم اکنون از مرحله
لازم حکومت عبور کرده و از ارکان و
مصالح اداره جامعه و مدیریت سیاسی
گردیده است. تا آن جا که حتی تصویر
ذهنی از اداره نظام اجتماعی, سیاسی,
بدون رابطه با جهان خارج غیرممکن و یا

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/11/29
6:53 صبح

مقاله مدیریت روسازی درسطح شبکه با نرم افزار پیور مطالعه موردی را

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مدیریت روسازی درسطح شبکه با نرم افزار پیور مطالعه موردی راههای روستایی شهرستان خرمدره دارای 20 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدیریت روسازی درسطح شبکه با نرم افزار پیور مطالعه موردی راههای روستایی شهرستان خرمدره کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدیریت روسازی درسطح شبکه با نرم افزار پیور مطالعه موردی راههای روستایی شهرستان خرمدره،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدیریت روسازی درسطح شبکه با نرم افزار پیور مطالعه موردی راههای روستایی شهرستان خرمدره :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: کنفرانس ملی الکترونیکی توسعه پایدار در علوم جغرافیا و برنامه ریزی، معماری و شهرسازی
تعداد صفحات: 20
چکیده:
این مقاله به منظورمشخص نمودن محاسن اجرای یک سیستم مدیریت نگهداری روسازی،مطالعه موردی را درسطح راههای روستایی شهرستان خر مدره با نرم افزارمایکروپیورانجام می دهد.این متدولوژی برای مدیریت 081 کیلومترراه روستایی همسنگدر 9شاخه روسازی با 32 مقطع بکارگرفته می شود .ازریابی ها ، درسه بخش سازه ای ،عملکردی و کیفیت روسازی انجام می شود .در ارزیابی سازه ای سهم عبور کامیون هرمحور به همراه تاثیرات آب وهوایی وکیفیت خاک بستر بر روی عدد ضخامت روسازیبررسی شده وبا استفاده ازمعالات ساختارنسبی، ظرفیت باربری روسازی تخمین زده می شود. با توجه به حجم ترافیک سنگین وتاثیرات تنوع رفتارحمل ونقلی مختلف که موجب افزایش ترافیک هم ارزمحوری درراههای روستایی شده است نرخ بهره 03 درصدی برای شبکه درنظر گرفته میشود.حاصل نتایج ارزیابی ها منتج به تقسیم بندی شاخه ها ومقاطع راهها می گردد.موقعیت وارجاع مکانی هرمقطع در شبکه توسط موقعیت یاب جغرافیایی مشخص می شود. پارامترهای 09 گانه خرابی های قطعات روسازی پس از ارزیابیواحدهای نمونه تصادفی واضافی توسط تابلوی الکترونی وارد نرم افزارمی شود درادامه نرم افزاربعداز تفکیک مقادیرکاهندگی ناشی آب وهوا، بارگذاری وسایرعوامل خرابی، شاخص کیفیت روسازی قطعات روسازی رامحاسبه می کند. سپس با تشکیل یک خانواده روسازی از قطعات مشابه وتصفیه ، تحلیل پیرامونی آنها با ایجاد منحنی عملکردی، شاخص وضعیت شبکه راه برای آینده پیش بینی می نماید. به منظور جلوگیری ازافت شاخص وضعیت ونرخ اضمحلال که درفازهای اولیه به میزان دوسوم دوره عمر راههاست درغالب چهار استراتژی عملیات ترمیم ونگهداری طراحی و برنامه ریزی می شود .خط مشی این اقدامات برحسب شاخص بحرانی تعیین می شود پس ارزیابی خرابیهای مقاطع وتعیین قطعات اولویت دار، نتایج حاصل ازتحلیل سناریوهای بودجه محدود ونامحدود با نرخ تورم 6% نرخ بهره 03 % دریک چرخه عمر 01 ساله به صورت اجرایی درسطح شبکه پیشنهاد می گردید

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/11/29
6:52 صبح

مقاله آب سبز یا آب هزاره سوم

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله آب سبز یا آب هزاره سوم دارای 3 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله آب سبز یا آب هزاره سوم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله آب سبز یا آب هزاره سوم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله آب سبز یا آب هزاره سوم :

سال انتشار: 1392
محل انتشار: اولین همایش ملی توسعه دانش بنیان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
تعداد صفحات: 3
چکیده:
یکی از روش های جدید و کم هزینه استفاده از تصفیه خانه های سبز)الهام گرفته از طبیعت( می باشد. بدین معنی که آب را از بسترها که دارای میکروارگانسیم یا گیاهان سبز انتخابی هستند می گذرانیم تابتوانیم آلودگی مورد نظر را حذف کنیم و در نهایت به آبی پاک و قابل خوردن د ست یابیم. ساختارتصیفه خانه شامل مردابی است که دارای گیاهان گوناگون بوته ای میکروارگانسیم و جلبک هایی است که هر یک از این گیاهان توانایی تصفیه مواد مختلف را دارند.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/11/29
6:52 صبح

مقاله رابطه نظریه و مشاهده در علوم اجتماعی بر اساس حکمت صدرایی

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله رابطه نظریه و مشاهده در علوم اجتماعی بر اساس حکمت صدرایی دارای 32 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله رابطه نظریه و مشاهده در علوم اجتماعی بر اساس حکمت صدرایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است

 

بخشی از فهرست مطالب پروژه مقاله رابطه نظریه و مشاهده در علوم اجتماعی بر اساس حکمت صدرایی

چکیده  
مقدمه  
1 مفهوم‌شناسی بحث  
2 مشاهده  
3 رابطه نظریه و مشاهده  
منابع و ابزار معرفت از دیدگاه فلاسفه اسلامی  
دست‌یابی به نظریه‌های تجربی  
آزمون نظریه‌های تجربی  
الف. ارزیابی مبنایی  
ب. ارزیابی روشی  
ج. ارزیابی ساختاری  
د. آزمون تجربی مرحله سوم  
مکانیسم تعمیم  
قیاس تجربی  
نقش مشاهده موارد خلاف در ابطال نظریه  
استنباط  
نظریه‌های عقلی  
دست‌یابی به نظریه‌های شهودی و نقلی  
آزمون نظریه‌های شهودی و نقلی  
دست‌یابی به نظریه‌های هنجاری و آزمون آن  
دستیابی به یقین در علوم اجتماعی  
نفس‌الامر در اعتباریات  
نتیجه‌گیری  
آیا مشاهده منبع نظریه است؟  
منابع  

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله رابطه نظریه و مشاهده در علوم اجتماعی بر اساس حکمت صدرایی

باربور، ایان، علم و دین، ترجمه بهاء الدین خرمشاهی، تهران، مرکز نشر دانشگاهی، 1362

بوعلی سینا، شرح برهان شفا(2-1)، محمدتقی مصباح یزدی، تحقیق و نگارش: محسن غرویان، قم، انتشارات موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، 1386

پارسانیا، حمید،«روش‌شناسی فلسفه سیاسی و علم سیاست»، علوم سیاسی، ش 22 ، 1382(أ)

ـــــ ، عرفان و سیاست، قم، موسسه بوستان کتاب «مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم»، 1386

پارسانیا، حمید، علم و فلسفه، تهران، سازمان انتشارات پژوهشگاه، 1383 (ب)

جوادی آملی، عبدالله، درآمدی بر آزاداندیشی و نظریه‌پردازی دینی، مجموعه سخنرانی، دانشگاه باقرالعلوم، قم، موسسه بوستان کتاب، 1383

ـــــ ، منزلت عقل در هندسه معرفت دینی، قم، اسرا، 1386 (ج)

ـــــ ، تبیین براهین اثبات خدا، ویراستار حمید پارسانیا، قم، اسراء، چ1، بی‌تا

ـــــ ، معرفت‌شناسی در قرآن، تنظیم و ویرایش حمید پارسانیا، چ چهارم، قم، مرکز نشر اسراء، 1386،(أ)

حسین‌زاده، محمد، پژوهشی تطبیقی در معرفت‌شناسی معاصر، قم، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، 1385

حقی، علی، «روش شناسی علوم تجربی» پژوهشی تطبیقی، تاریخی، انتقادی، تهران، سعاد، 1384

خاکی، غلامرضا، روش تحقیق با رویکردی به پایان‌نامه نویسی، تهران، وزارت فرهنگ و آموزش عالی، مرکز تحقیقات علمی کشور، کانون فرهنگی انتشاراتی درایت، 1378

خوانساری، محمد، منطق صوری، تهران، آگه، 1363

دورانت، ویل، تاریخ فلسفه، ترجمه عباس زریاب، چ دوازدهم، بی‌جا، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، 1374

رفیع‌پور، فرامرز، «کندکاوها و پنداشته‌ها» مقدمه‌ای بر روش‌های شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی، تهران، انتشار، 1360

سروش، عبدالکریم، مبادی مابعد الطبیعی علوم نوین، برت، ادوین آرتور ترجمه عبدالکریم سروش، بی‌جا، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی و موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، 1369

ـــــ ، «درسهایی در فلسفه علم الاجتماع» روش تفسیر در علوم اجتماعی، تهران، نی، 1376

طباطبایی، سیدمحمدحسین، برهان، ترجمه تصحیح و تعلیق مهدی قوام صفری، چ دوم، قم، موسسه بوستان کتاب (مرکز چاپ و نشر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم)، (ب)، 1387

ـــــ ، اصول فلسفه و روش رئالیسم، بی‌جا، بی‌نا، بی‌تا

لیتل، دانیل، تبیین در علوم اجتماعی: درآمدی به فلسفه علم الاجتماع، ترجمه عبدالکریم سروش، تهران، موسسه فرهنگی صراط، 1373

مصباح‌یزدی، محمدتقی، جامعه و تاریخ از دیدگاه قرآن، چ دوم، بی‌جا، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی، 1379

ـــــ ، آموزش فلسفه، تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، شرکت چاپ و نشر بین‌الملل، 1378

مطهری، مرتضی، مسئله شناخت، تهران، صدرا، 1368

ـــــ ، شرح مبسوط منظومه، چ چهارم، بی‌جا، حکمت، 1369

ـــــ ، جامعه و تاریخ، چ هشتم، قم ، صدرا، 1375

ـــــ ، فلسفه تاریخ، چ پانزدهم، قم، صدرا، 1387

ـــــ ، اصول فلسفه و روش رئالیسم، بی‌جا، بی‌نا، بی‌تا

هورکهایمر، ماکس، نظریه‌های سنتی و نظریه‌های انتقادی، جامعه شناسی انتقادی، ویراستار پل کانرتون، ترجمه حسن چاوشیان، تهران، اختران، 1385

گلدنر، آلوین، بحران جامعه‌شناسی غرب، ترجمه فریده ممتاز، بی‌جا، بی‌نا، 1368

چکیده

رابطه نظریه و مشاهده موضوعی است که مکاتب مختلف علوم اجتماعی، متناسب با مبانی هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی خود، پاسخ‌های متفاوتی به آن داده‌اند. با توجه به نگاه متفاوتی که در مورد منابع و ابزار معرفت از یک سو، و سطوح واقعیت و معرفت از سوی دیگر در فلسفه اسلامی وجود دارد، ماهیت نظریه، و مشاهده و به طور طبیعی، رابطه نظریه و مشاهده نیز از این دیدگاه متفاوت خواهد بود. از دیدگاه فلسفه اسلامی، انواع نظریه از جمله نظریه‌های تجربی، عقلی، شهودی و نقلی قابل تصور است که هر یک ممکن است دارای ابعاد انتقادی و هنجاری نیز باشند. روشناست هر دسته از نظریه‌های فوق، از منبع متناسب، برخاسته و با نفس‌الامر ویژه خود ارزیابی می‌شود. بنابراین، «مشاهده» به تنهایی منبع مناسبی برای هیچ یک از نظریه‌های فوق نیست. آزمون نیز فقط قادر به ارزیابی برخی از ابعاد نظریه‌های تجربی، آن هم به ضمیمه قواعد عقلی، می‌باشد.

کلیدواژه‌ها: نظریه، مشاهده، علوم اجتماعی، نظریه‌پردازی، نظریه‌آزمایی، حکمت صدرایی.

 

مقدمه

رابطه نظریه و مشاهده یکی از مسائل فلسفه علوم اجتماعی است که با دو رویکرد می‌توان مورد بررسی قرار داد. در رویکرد اول، به نقش نظریه‌ یا معرفت نظری در مشاهده پرداخته می‌شود. در این زمینه، پرسش‌هایی از این قبیل مطرح است: آیا مشاهده ناب و پیراسته از هرگونه نظریه وجود دارد؟ یا همه مشاهدات تحت تاثیر نظریه یا مجموعه‌ای از نظریه‌ها شکل می‌گیرد؟ در رویکرد دوم، این پرسش مطرح است که آیا مشاهده منبع تولید نظریه است یا خیر؟ به عبارت دیگر، آیا شواهد تجربی، مولد نظریه هستند و این رابطه تولیدی است؟ و یا شواهد صرفا منبه و زمینه‌ساز نظریه‌ها محسوب می‌شوند و رابطه تنبیهی میان آنها حاکم است؟ آیا نظریه مسبوق به مشاهده است یا سابق بر آن؟ یعنی، آیا در آغاز باید به جمع‌آوری شواهد پرداخت و سپس، به نظریه‌پردازی دست زد، یا به عکس؟ در این پژوهش، ما به دنبال پاسخ به سؤالات فوق از دیدگاه علامه طباطبایی، استاد مطهری و آیت‌الله جوادی آملی هستیم

اندیشمندان تجربه‌گرا و مابعد تجربه‌گرا، در قالب مکاتب گوناگونهمچون اثبات‌گرایی، تأییدگرایی، ابطال‌گرایی، انتقادی، ابزارگرایی و رئالیسم انتقادی، درمورد اینکه مشاهده منبع نظریه و ملاک ارزیابی آن است یا نه، دیدگاه مختلفی را مطرح کرده‌اند. اما هیچ‌یک از مکاتب فوق، از نقدهای جدی مصون نمانده‌اند تا جایی که برخی، از جمله ابزارگرایان با پاککردن صورت مسئله، به فایده‌مندی نظریه به عنوانملاکارزیابی آن روی آورده‌اند

اندیشمندان پیش از تجربه‌گرایی نیز نظریه‌هایی در این خصوص ارائه نموده‌اند که آغاز آن را، همچون بسیاری از مسائل دیگر، به یونان باستان باز می‌گردانند. این دوره توسط سقراط (متوفای399 پ.م.) آغاز، و سپس توسط افلاطون و پس از آن ارسطو ادامه می‌یابد. در این دوره، فلسفه به عنوان اسم عامی برای همه علوم حقیقی به کار می‌رفت. پس از مدتی، مرکز علمی از آتن به اسکندریه تغییر یافت که تا قرن چهارم فعّال بود. اما در سال 529 به دستور امپراطور روم شرقی، مدارس علم و فلسفه در آتن و اسکندریه تعطیل شد و فلسفه در این منطقه به خاموشی گرایید.1 چندی بعد، در نقطه‌ای دیگر از جهان فارابی و ابن‌سینا،که افکار فلسفی آن عصر را آموخته بودند، یک نظام فلسفی ارائه کردند که علاوه بر افکار افلاطون و ارسطو و نوافلاطونیان اسکندریه و عرفای مشرق زمین، متضمن اندیشه‌های جدیدی نیز بود. هرچند به دلیل سهم زیاد ارسطو، فلسفه ایشان صبغه ارسطویی و مشایی داشت. در این جریان، سهروردی از طریق بازبینی نقادانه غزالی، بغدادی و رازی، مکتب اشراق را به وجود آورد که بیشتر صبغه افلاطونی داشت. سرانجام قرن‌ها بعد، صدرالدین شیرازی که بر دوش مشائیون، اشراقیون، طوسی، دوانی، دشتکی، بهایی و میرداماد ایستاده بود، نظام فلسفی‌ای را ارائه داد که ترکیبی از فلسفه مشاء، اشراقی و مکاشفات عرفانی بود.2 این مکتب، تا عصر حاضر به صورتی زنده و پویا ادامه یافته و فیلسوفانی چون علامه طباطبایی، شهید مطهری و آیت‌الله جوادی آملی را می‌توان از نظریه‌پردازان این مکتب به شمار آورد

برخی معتقدند در این مکتب، تبیین پدیده‌های طبیعی و اجتماعی بیشتر از طریق قیاس3 انجام می‌گیرد. به اعتقاد ایشان، علم در این دوره به شدت کل‌گرا و عاجز از پیش‌بینی بوده و بیش از آنکه عالم را به تغییر جهان توانا سازد، وی را در تفسیر آن یاری می‌نمود. بیش از آن‌ که به کشف قوانین و روابط میان پدیده‌ها شوق نشان دهد، به پرده‌برداری از ماهیات متمایل بود.4اینکه در این دوره، به طبیعت پدیده اکتفا و از توجه به بستر و شرایط واقعی آن و همچنین تعامل آن با سایر پدیده‌ها چشم‌پوشی می‌شد

اما شواهد تاریخی، که حاکی از توجه دانشمندان این دوره به استقرا و تجربه است، ادعای فوق را نقض می‌کند. به عنوان مثال، ارسطو را به دلیل مطالعات تجربی‌اش بر حیوانات، در زمره طلایه‌داران علم زیست‌شناسی می‌شناسند. همچنین مطالعه تجربی وی بر پوست تخم مرغ در مراحل مختلف رشد جوجه و فعالیت‌هایی از این قبیل، موجب شده تا او را بنیانگذار علم جنین شناسی بنامند.6 نمونه دیگر مطالعات تجربی بوعلی در مورد طب و خواص داروهای گیاهی است که عظمت آن بر همگان روشن است

بر این اساس، توجه بیشتر به روش برهانی در این مکتب، نه تنها به دلیل غفلت از روش تجربی و استقرا نبوده، بلکه به دلیل درک عمیق دانشمندان این دوره از روش تجربی و اشکالات وارد بر آن و اعتقاد به عدم دست‌یابی به یقین علمی، بر اساس این روش از سوی عقل‌گرایان این دوره می‌باشد. در نهایت، می‌توان گفت: از آنجایی که فلاسفه چندین قرن پیش از تجربه‌گرایان متوجه اشکالات استقرا بوده‌اند، آن را منبع مناسبی برای نظریه نمی‌دانستند. از این‌رو، روش برهانی را که می‌تواند از مقدمات تجربی هم بهره ببرد، مناسب می‌دانستند

1 مفهوم‌شناسی بحث

مکاتب مختلف، تعاریف متفاوتی از «نظریه» ارائه می‌کنند: مکاتب رئالیستی که به کاشفیت قائل هستند، بیشتر بر جنبه تبیینی نظریه تأکید دارند. پراگماتیسم، که معتقد به خلق و نه کشف نظریه هستند، بر جنبه کاربردی آن و فایده‌مندی آن اصرار دارند و مکاتب انتقادی هم ابعاد انتقادی و رهایی بخشی نظریه را برجسته می‌سازند

اما فلسفه اسلامی، می‌تواند همه جنبه‌های فوق و حتی جنبه‌های دیگری از نظریه را بدون هیچ تضاد و تناقضی در یک جا جمع نماید. بنابراین، منظور از «نظریه» در این پژوهش، از یک تک گزاره تا یک دستگاه نظری، که در صدد تبیین یا تفسیر واقعیت است، را در بر می‌گیرد و می‌تواند بعد انتقادی و هنجاری هم داشته باشد. نظریه در این رویکرد قادر است از تبیین و تفسیر واقعیت‌های طبیعی فراتر رفته و به تأویل پدیده‌های اجتماعی غیر طبیعی نیز بپردازد

2 مشاهده

مشاهده عبارت است از: شناسایی، نام‌گذاری، مقایسه، توصیف و ثبت آنچه در عالم واقع روی می‌دهد.7 مشاهده همچون نظریه، از جنس گزاره‌ها است؛ یعنی هر چند مشاهدات جزء حوادث و واقعیات هستند که در عالم خارج رخ‌ می‌دهند، اما در مقام بررسی عالم خارج سنجیده نمی‌شود، بلکه دریافت‌ها یعنی داده‌ها با دسته دیگری از داده‌ها با هم سنجیده می‌شوند. این داده‌ها، خود موجود خارجی نیستند، بلکه به ذهن وارد شده و به گزاره‌ها بدل شده‌اند. بنابراین، هنگامیکه بحث از اثبات یا ردّ نظریه توسط مشاهده است، ذهن نباید متوجه دنیای خارج شود

3 رابطه نظریه و مشاهده

با توجه به مبانی هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی گوناگون، روابط متفاوتی میان نظریه و مشاهده قابل تصور است. در دوره غلبه استقراگرایی با اعتقاد به اینکه علم از مشاهده آغاز می‌شود، تمام اهتمام دانشمندان به مقام گردآوری بود و عمل داوری خود به خود در ضمن آن انجام می‌گرفت؛ یعنی نظریه از داده‌ها برخاسته و در همان فرایند استقرا به اثبات هم می‌رسید. مکاتب اثبات‌گرایی و تأییدگرایی را می‌توان در این دوره ارزیابی کرد.اما هنگامی که پوپر به پیروی از هانس رایشن باخ، میان دو مرحله گردآوری و داوری تفکیک قائل شد، تأکید بر مقام داوری و حتی انحصار روش علمی در آن غلبه یافت

به عبارت دیگر، به گونه اثباتی و تأییدی می‌توان گفت: شخص عالم مشاهده‌گر است، تجربیاتی انجام داده و به نظریه‌ای می‌رسد و آن نظریه به دلیل همان مشاهده‌ها، تأیید یا اثبات شده است؛ یعنی نقش تجربه و مشاهده پیش از نظریه است.10 مقام گردآوری است که اهمیت دارد، نه مقام داوری. اما به گونه ابطالی باید گفت: برای پدید آمدن نظریه، به بستر تجربی نیازی نیست. از این‌رو، دانشمند در اثر تجربه و مشاهده به نظریه خود دست می‌یابد؛ یعنی نقش تجربه پس از نظریه آشکار می‌شود.11 مقام داوری است که اهمیت می‌یابد. این نظریه را مکاتبی به تصویر کشیده‌اند که تنها منبع و ملاک ارزیابی نظریه را تجربه شمرده، هر گزاره غیرحسی را غیرعلمی می‌دانند. اما از دیدگاه فلاسفه اسلامی، منابع و ابزارهای علم به تجربه محدود نمی‌شوند. بر همین اساس، نظریه انواعی می‌یابد که هر یک فرایند خاص خود را در تکوین و ارزیابی دارد

بخشی از منابع و مراجع پروژه مقاله رابطه نظریه و مشاهده در علوم اجتماعی بر اساس حکمت صدرایی

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/11/29
6:52 صبح

مقاله مدل یکپارچه بلوغ قابلیت ها در سیستم های مقیاس وسیع

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله مدل یکپارچه بلوغ قابلیت ها در سیستم های مقیاس وسیع دارای 10 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله مدل یکپارچه بلوغ قابلیت ها در سیستم های مقیاس وسیع کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مدل یکپارچه بلوغ قابلیت ها در سیستم های مقیاس وسیع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله مدل یکپارچه بلوغ قابلیت ها در سیستم های مقیاس وسیع :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات

تعداد صفحات: 10

چکیده:

مدل یکپارچه بلوغ قابلیتها چارچوبی استاندارد و مبتنی بر الگوگیری از بهترین آموزه های است که در حوزه اجرای فرایندبهبود و توسعه سازمان ها و فرایندها توسعه سازامن SEI تدوین شده است با استفاده از این مدل و متدهای ارزیابی جانبی سازمان ها به درکی روشن و سیستماتیک از فرایندهای تولید و توسعه دست یافته و قادر خواهند بود قابلیتهای خود دراین حوزه را اندازه گیری نموده و گلوگاه ها را شناسایی کرده و با چالشها پیش آمده مقابله کنند این مدل دیدگاهی گسترده بر حوزه وسیعی از فرایند ها و کسب و کارها بوده و ایده اولیه آن در تدوین بسیاری از مدلها من جمله ISO/TEC 15504مورد استفاده قرار گرفته است.

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

<   <<   41   42   43   44   45   >>   >