سفارش تبلیغ
صبا ویژن

95/12/30
9:23 عصر

مقاله زیبا شناسی

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله زیبا شناسی دارای 17 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله زیبا شناسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله زیبا شناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله زیبا شناسی :

به طور کلی وقتی صحبت از زیبایی می شود مقصود همان صور کالبدی می باشد که برای انسان لذت بخش است . زیبایی به طور کلی و در ساده ترین تعریفش ، آن چیزی است که لذت بخش باشد.
حس تشخیص روابط لذت بخش بین اشیاء همان حس زیبایی است . رید هربرت در کتاب خود به نام معنی هنر ، زیبایی را چنین تعریف می کند : زیبایی عبارت است از نوعی هماهنگی حاصل از روابط صوری در ادراکات حسی انسان ( رید هربرت ، 3 ، 1371 ) وی ادامه می دهد که هنر رابطه لازمی با زیبایی ندارد . هنر ضرورتا همان زیبایی نیست . هنر کوششی است برای خلق و آفرینش صور لذت بخش حال آنکه زیبایی آن مخلوق و آفریده شده ای است که برای انسان لذت بخش است .



تعریف زیبایی

تعاریف گوناگونی از زیبایی ارائه شده است . افلاطون زیبایی را هماهنگی اجزاء با کل می داند. علامه جعفری می گوید : زیبایی مجموعه ای نگارین است که هر یک از اجزاء آن کمال وجودی خود را بدون تزاحم با اجزای دیگر نمودار می سازد . گاستالا زیبایی را بیان آنچه نا گفتنی است و کشف آنچه کشف نشدنی است معرفی می کند . بهترین سخنی که می تواند از این تعاریف گرفته و به نتیجه منطقی رسید ، گفته استاد مطهری است که معتقد است زیبایی را نمی توان تعریف کرد ، چون زیبایی یک کیفیت است و کیفیات قابل تعریف نیستند.فقط باید آنها را احساس کرد. لذا شناخت کیفیات تنها با ادراک حضوری میسر می شود . زیبایی نیز یک کیفیت است نمی توان با استفاده از واژه ها تعریف دقیقی از آن ارائه داد . استاد مطهری می گوید : زیبایی برای انسان موضوعیت دارد و آن را جزء فطریت انسان قرار می دهد .
استاد مطهری معتقد است پدیده زیبا در انسان ایجاد حرکت می کند ، عواطف و احساسات انسان را به غلیان در می آورد و اورا به عوالم دیگری می برد . انگیزه مثبت در او ایجاد می کند . ایجاد عشق و علاقه و کشش و جاذبه می کند و در نهایت حس تقدیس و پرستش را به وجود می آورد .



حس زیباشناسی در انسان

در مورد اینکه چه عواملی در ادراک انسان دخیل هستند نظرات مختلفی ابراز شده است و می توان مجموعه این عوامل را حس زیبا شناسی نامید . استاد جعفری سه عامل شخصیت ، فرهنگ و شرایط موقت و پایدار مغزی و روانی را در ادراک زیبایی موثر می داند . ویل دورانت انس و تکرار را موثر می داند .
می توان مجموعه این عوامل صحبتها را در چهار ویژگی اصلی حس زیباشناسی دسته بندی کرد :
1- تربیت پذیری : به این مفهوم که آموزش می تواند در افزایش ادراک زیبایی دخالت داشته باشد و این احساس را تکامل بخشد .
2- تاثیر پذیری: به این معنا که حس زیبایی شناسی می تواند تحت تاثیر عوامل مختلف کاهش یا افزایش یابد . این عوامل عبارتند از خصوصیات شخصیتی ، پیش زمینه های ذهنی ، شرایط موقت مغزی و روانی .
3- خطا پذیری : به این معنی که تلقین و تعصب نسبت به یک پدیده می تواند در نوع احساس نسبت به آن موثر باشد .
4- شدت پذیری : به این معنا که احساس زیبایی به یک پدیده به مقدار توجه به آن بستگی دارد و ممکن است تحت شرایط خاصی افزایش یا کاهش یابد . این عوامل عبارتند از : بداعت ، تکرار و شلوغی . به طور مثال ، وجود بداعت موجب جلب توجه بیننده می شود و دقت اورا به خود جلب می کند . نقطه مقابل آن تکرار برخورد با یک پدیده یا مشغولیت ذهنی بیننده است که موجب بی توجهی می شود و شخص دیگر به آن پدیده توجه نمی کند .

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/12/30
9:22 عصر

مقاله ارزیابی عملکرد ایمنی معابر شهری و سناریوهای بهبود عرضه با

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله ارزیابی عملکرد ایمنی معابر شهری و سناریوهای بهبود عرضه با استفاده از روش تخمینی پیش بینی تصادفات HSM (مطالعه موردی: میدان آزادی اصفهان) دارای 13 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله ارزیابی عملکرد ایمنی معابر شهری و سناریوهای بهبود عرضه با استفاده از روش تخمینی پیش بینی تصادفات HSM (مطالعه موردی: میدان آزادی اصفهان) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ارزیابی عملکرد ایمنی معابر شهری و سناریوهای بهبود عرضه با استفاده از روش تخمینی پیش بینی تصادفات HSM (مطالعه موردی: میدان آزادی اصفهان)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله ارزیابی عملکرد ایمنی معابر شهری و سناریوهای بهبود عرضه با استفاده از روش تخمینی پیش بینی تصادفات HSM (مطالعه موردی: میدان آزادی اصفهان) :

سال انتشار: 1394
محل انتشار: کنفرانس ملی مهندسی معماری، عمران و توسعه کالبدی
تعداد صفحات: 13
چکیده:
ایمنی سفر از جمله شاخص هایی است که برای دستیابی به شهری پایدار و ایمن باید در توسعه تسهیلات حمل و نقلی مدنظر برنامه ریزان شهری قرار گیرد. قبل از ساخت یا توسعه یک پروژه حمل و نقلی لازم است تخمینی از تعداد تصادفات قابلوقوع در آنها انجام گیرد تا بتوان به درک صحیحی از میزان ایمنی آنها دست یافت. معمولا در ارزیابی پروژه های حمل و نقلیمعیارهایی مانند زمان سفر، آلودگی هوا و مصرف سوخت و کمتر ایمنی مد نظر قرار می گیرد. اما با توجه به بالا بودن فراوانیتصادفات در معابر شهری نسبت به معابر برون شهری لازم است که شاخصی کمی برای ارزیابی ایمنی معابر شهری وسناریوهایی که قرار است در آینده ایجاد شوند، به کار گرفته شود تا درصورت مطلوب نبودن ایمنی، اقدامات لازم در راستایبهبود سطح ایمنی شبکه معابر یا رد سناریوها صورت گیرد.میدان آزادی اصفهان از میادین مهم در حلقه دوم ترافیکی شهر اصفهان می باشد که با توجه به وضعیت تردد در آن موردنظر مسئولین شهری قرار گرفته است. در این پژوهش با استفاده روش تخمینی متوسط فراوانی تصادفات که برگرفته ازدستورالعمل ایمنی معابر (HSM) می باشد، به بررسی ایمنی وضعیت موجود و سناریوهایی پیشنهادی افزایش عرضه درمحدوده این میدان پرداخته شده است. در ابتدا با انجام مصاحبه با 22 نفر از کارشناسان و مسئولین حوزه حمل و نقل درسطوح مختلف، به گردآوری راهکارهای بهبود وضعیت حمل ونقلی میدان آزادی پرداخته شد که در نهایت 12 سناریویپیشنهادی انتخاب گردیدند. جهت تعیین حوزه نفوذ میدان آزادی با مدلسازی تمامی سناریوهای پیشنهادی در نرم افزارترنسکد، خیابان هایی که در سناریوهای مختلف، دفعات بیشتری تفاوت نسبت حجم به ظرفیت آن نسبت به وضع موجود بیشاز 10 درصد بدست آید، به عنوان بخشی از حوزه نفوذ انتخاب گردیدند. پس از تعیین محدوده مورد مطالعه، اطلاعات لازمجهت پیش بینی تصادفات در معابر و تقاطع ها با بررسی های میدانی و خروجی نرم افزار ترنسکد جمع آوری شد. در نهایتتصادفات تخمین زده شده با آمار و اطلاعات تصادفات در تقاطع های محدوده که از پلیس راهنمایی و رانندگی شهر اصفهاندریافت شده بود کالیبره گردید و سناریوهای پیشنهادی براساس میزان ایمنی اولویت بندی شدند.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/12/30
9:21 عصر

مقاله بررسی مزایا و کاهش هزینه پوشش کانالهای سنتی باغات با استفا

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی مزایا و کاهش هزینه پوشش کانالهای سنتی باغات با استفاده از بلوکهای بتنی دارای 5 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی مزایا و کاهش هزینه پوشش کانالهای سنتی باغات با استفاده از بلوکهای بتنی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی مزایا و کاهش هزینه پوشش کانالهای سنتی باغات با استفاده از بلوکهای بتنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی مزایا و کاهش هزینه پوشش کانالهای سنتی باغات با استفاده از بلوکهای بتنی :

سال انتشار: 1393
محل انتشار: کنفرانس ملی مهندسی ارزش و مدیریت هزینه
تعداد صفحات: 5
چکیده:
پوشش کانالهای سنتی یکی ازمهمترین روشهای کاهش میزان هدررفت آب درکانالها و بالا بردن راندمان آبیاری است هرسال ازمحل اعتبارات عمرانی ده ها کیلومتر ازکانالهای ابیاری عمومی پوشش داده میشود که هزینه آن قابل توجه است ازاین رو کاهش هزینه های این بخش ازفعالیت های عمرانی نیز بااستفاده ازمفهوم مهندسی ارزش و مدیریت هزینه ها دارای اهمیت می باشد امروزه ساخت کانال های بتنی و یاسنگی – ملاتی بیشتر مرسوم است تجربه نشان داده است که استفاده ازاین دونوع مصالح درپوشش کانالهای ابیاری باغات به د لیل فضای محدود کار ارزش بالای زمین قطع درختان بارور و مسائلاجتماعی دارای مشکلات زیادی است علاوه برآن به دلیل سختی اجرا درعمل کاهش میزان نشت با پوششهای دکر شد ه فراهم نمی شود دراین تحقیق برای رفع این مشکل ازکانالهای با بلوکهای بتنی استفاده شده است مطالعه موردی ساخت کانالی بطول 1000متر دراراضی باغی بخش سیوان به مساحت 200هکتار دراستان ایلام می باشد نتایج این بررسی نشان داد که پوشش کانالهای سنتی بااین روش درشرایط مشابه با کانالهای سنگی – ملاتی سبب تحقق شرایط هیدرولیکی بهتر کاهش میزان نشت و افزایش راندمان ابیاری بالا بودن سرعت عملیات اجرایی دوام بهتر پوشش کانال کاهش میزان پرت اراضی کاهش تعداد درختان قطع شده کاهش مشکلات اجتماعی و رضایتمندی بهره برداران میشود براورد دوکانال سنگی – ملاتی و کانال پیشنهادی بابلوک بتنی درشرایط هیدرولیکی مشابه نشان میدهد که کانال بابلوک بتنی ضمن داشتن مزایای ذکر شده هزینه اجرایی آن حدود 25درصد کمتر است

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/12/30
9:20 عصر

مقاله بررسی تاثیر رودخانه شور طبیعی دشت بزرگ و دیگر منابع آلایند

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی تاثیر رودخانه شور طبیعی دشت بزرگ و دیگر منابع آلاینده بر کیفیت رودخانه کارون در بازه گتوند تا شوشتر در خشکسالی 87در86 دارای 11 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی تاثیر رودخانه شور طبیعی دشت بزرگ و دیگر منابع آلاینده بر کیفیت رودخانه کارون در بازه گتوند تا شوشتر در خشکسالی 87در86 کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی تاثیر رودخانه شور طبیعی دشت بزرگ و دیگر منابع آلاینده بر کیفیت رودخانه کارون در بازه گتوند تا شوشتر در خشکسالی 87در86،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی تاثیر رودخانه شور طبیعی دشت بزرگ و دیگر منابع آلاینده بر کیفیت رودخانه کارون در بازه گتوند تا شوشتر در خشکسالی 87در86 :

سال انتشار: 1387

محل انتشار: اولین کنفرانس بین المللی بحران آب

تعداد صفحات: 11

چکیده:

شرایط حساس کم آبی و خشکسالی جاری ( سال آبی 87 – 86 ) و کاهش کیفیت منابع آب، و از طرفی وابستگی بیش از 90 درصد تامین آب شرب مردم استان خوزستان به منابع آبهای جاری و بالاخص رودخانه های کارون و دز، از چالش ها ، دغدغه ها و مسائل اساسی است که ذهن کارشناسان و همچنین مسئولین استانی بالاخص از جنبه تامین و حفظ کیفیت منابع آب شرب را بخود معطوف نموده است . در همین راستا برای حفظ کیفیت مطلوب منابع آب جاری ، جلسات و تصمیم گیری هایی در جریان است که از آن جمله موضوع کنترل منابع آلاینده و جلوگیری از ورود شاخه های شور طبیعی نظیر شور دشت بزرگ که در حد فاصل گتوند و شوشتر به رودخانه کارون وارد می شود یکی از این راه حلها پیشنهاد گردید . در این رابطه نیاز است که ابتدا اطلاعاتی از وضعیت کمی و کیفی شاخه شور دشت بزرگ و دامنه اثرات آن بر افزایش شوری رودخانه کارون ارائه شود . با توجه به اهداف فوق و با توجه به تجاربی که نگارندگان از وضعیت کمی وکیفی شور دشت بزرگ در گذشته وحال دارند ، موجب گردید تا وضعیت کمی و کیفی این شاخه و اثرات دیگر منابع آلاینده در بازه مورد مطالعه بر کیفیترودخانه کارون در این تحقیق مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد . اندازه گیری دبی و جریان رودخانه همزمان با نمونه برداری در ایستگاه هیدرومتریشور دشت بزرگ و پیمودن مسیر بازه کارون در حدفاصل سد تنظیمی گتوند تا شوشتر بهمراه نمونه برداری به منظور مطالعه اثر این شاخه شور طبیعی بر کیفیت آب رودخانه کارون از جمله محور فعالیتهای میدانی و آزمایشگاهی در این تحقیق در تابستان 87را شامل می شود . نتایج بررسی نشان داده است که در شرایط مختلف رهاسازی آب از سد تنظیمی گتوند که در زمان مطالعه در محدوده 50 الی 150 مترمکعب بر ثانیه بوده است و بسته به شرایط کمی و کیفی شاخه شور دشت بزرگ که دامنه تغییرات آن در زمان مطالعه بین 05 تا 02 مترمکعب در ثانیه و با هدایت الکتریکی بین 22000 تا 24000 میکروموس بر سانتی متر بوده است این اثر متفاوت و بین 30 الی 100 میکروموس بر سانتی متر می باشد . با در نظر گرفتن سایر منابع آلاینده اثر گذار بر کیفیت آب کارون در این بازه نظیر فاضلاب شهری گتوند و همچنین زهکش های مربوط به شبکه آبیاری و زهکشی دشت گتوند و عقیلی ، در شرایط مختلف 50 تا 150 متر مکعب در ثانیه رها سازی آب از سد گتوند ، موجب افزایش املاح و نمک های محلول رودخانه به میزان 100 تا 500 میکروموس بر سانتی متر را در مقطع شوشتر می شود.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

95/12/30
9:19 عصر

مقاله بررسی و ارزیابی عوامل موثردرتوسعه پایدارتالاب گاوخونی

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله بررسی و ارزیابی عوامل موثردرتوسعه پایدارتالاب گاوخونی دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بررسی و ارزیابی عوامل موثردرتوسعه پایدارتالاب گاوخونی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی و ارزیابی عوامل موثردرتوسعه پایدارتالاب گاوخونی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بررسی و ارزیابی عوامل موثردرتوسعه پایدارتالاب گاوخونی :

سال انتشار: 1390

محل انتشار: همایش ملی بوم های بیابانی، گردشگری و هنرهای محیطی

تعداد صفحات: 8

چکیده:

ازارزشهای تالاب می توان به تنظیم سیستم چرخش آب فضای مناسب برای چرخه زیست کنترل گسترش کویر تثبیت و تعدیل هوای مناطق اطراف جلوگیری از فرسایش سواحل دریاها استخراج مواد معدنی مصارف کشاورزی ودامی پرورش ماهی اشاره کرد که برای حفظ آن با توجه بهتنگناهای موجود نیاز به توسعه پایدار و برنامه ریزی است عمده ترین تنگناهای موجوددرحوضه گاوخونی کمبود آب ورودی از زاینده رود به تالاب و ورودی آلودگیهای مخرب است که توان اقتصادی و زیستی آن رابا یک سیرنزولی رو به رو ساخته است چنانچه این محدودیت ها از میان برودیا تعدیل شود چشم انداز آینده تالاب روشن امیدبخش و روبه توسعه خواهد بود توسعه پایدار تالاب موضوعی است که با توجه به خشک شدن رودخانه زاینده رود و تالاب دراثر خشکسالی سالهای اخیر برای اولین بار نظر محافل علمی دولتی و سیاسی را به خود جلب کرده است برنامه های توسعه کشاورزی صنعت شهرنشینی و احداث سد زاینده رود هرکدام به نوعی درایجاد این ناپایداری و برهم زدن تعادل زیست محیطی آن نقش داشته اند.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >