سفارش تبلیغ
صبا ویژن

97/3/12
9:5 عصر

بررسی هوش هیجان در رابطه با سلامت روانی

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

بررسی هوش هیجان در رابطه با سلامت روانی دارای 74 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی هوش هیجان در رابطه با سلامت روانی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی هوش هیجان در رابطه با سلامت روانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی هوش هیجان در رابطه با سلامت روانی :

بررسی هوش هیجان در رابطه با سلامت روانی

 

قسمتی از متن:

پرسشنامه سلامت روانی()

 

این پریشنامه توسط گلبرگ جهت تفکیک موارد مبتلا به اختلالات روانی از جمعیت مراجعه کننده ره مراکز پزشکی عمومی ساخته شده است و بنا به اظهار گلد برگ (1972) پرسشنامه سلامت عمومی در صدد یافتن ناراحتی های جدی اکسیز و فری یا افسردگی سایکوتیک گرچه شواهد متعددی درباره این مقسای وجود دارد که حاکی از یافتن چنین مواردی است که امروزه اسن پرسشنامه دارای فرمهای مختلفی بوده و به منظور استفاده از فرهنگهای مختلف حداقل به 36 زباد شده بسیاری از متخصصان تصریح کردند که این پرسشنامه هم استفاده بالینی داشته و هم در جامعه کاربرد دارد . فرم اصلی و اولیه این پرسشنامه مشتمل بر 60 عنوان از نوع ساخته پاسخ است .

 

متن پرسشنامه درباره وضع کسالت و ناراحتیها و به طور کلی سلامت عمومی فرد با تأکید بر مسائل روان شناختی جسمانی و اجتماعی در زمان حال است .

 

از این طریق علایم فرض یو حالتهای تندرستی فرد مورد ارزیابی قرار می گیرد . در تمام سؤالها ازمودنی باید گزینه هایی را که با اوضاع او بیشتر مطابقت دارد مشخص کند .

 

پاسخ آزمودنیها به هریک از پرسشنامه ها در یک چهار درجه ای ، صفر ، کمی ،‌زیاده ، خیلی زیاد ، یا بیشتر از همیشه مشخص می شود و در همه گزینه ها درجات پایین نشان دهنده سلامتی و در جات بالا حاکی از عدم یلامتی وجود ناراحتی در فرد است اولیه مشتمل بر چهار مقیاس فرعی است علائم جسمانی ، اضطراب و اختلال در خواب اختلال در کنش اجتماعی . افسردگی شدید .

 

 

روایی و اعتبار 1 :

 

مهمترین عامل در ارزشیابی یک وسیله سنجش ، روایی آن است مقصود از روایی یک تست مناسب بودن ، با معنا و مفید بودن استنباطهای خاصی اسا که از روی نمره های ان به عمل می اید . (‌مؤمن ، حیدر علی ، 1372 ، ص 307 )

 

جویز مندرس همبستگی بین نمرات حاصل از دو پرسشنامه و در استرلیا را به میزان 76/0 + گزارش نموده چوینگ و اسپرز (1994) و حیایست و ویژگی نسخه 28 ماده ای پرسشنامه سلامت عمومی بر روی جمعیت کامبوجی های ساکن کشور نیوزلند به ترتیب با 85/0 و 8/92/0 درصد گزارش نموده اند .

 

گلد برگ (1998 ) نتایج مربوط به 70 مطالعه انجام شده در مورد روایی در نقاط مختلف دنیا را با وزنی که برای واریانس مربوط به روایی های برآورده شد فرا تحلیل نمود و متوسط حساسیت ویژگیهای را به ترتیب برابر با 84% و 82% گزارش نموده .

 

 

روش اجرای آزمون :

 

طبق هماهنگی انجام شده جمعیت اجرای پرسشنامه ، ابتدا فایلگر هدف از اجرای آزمون را برای هر یک از آزمودنی ها توضیح داده و از آنها خواسته می شد که پس از کامل کردناطلاعات مربوط به پرسشهای دموگرافیک اطلاعاتی در زمینه‌ ( تاریخ ، تولید ، شغل و منطقه ، محل اشتقال ، و میزان تحصیلات ) پاسخ هنده ذکر نام به اختیار افراد گذاشته شدو این امر احساس امنیت و اطمینان و نیز رعایت صداقت در پاسخگویی به سؤالها را افزایش داده است لازم به ذکر ایت که بالا بودن نمره در پرسشنامه نشان سلامت و پایین بودن نمره نشان دهنده عدم سلامت فرد است .

 

کسانی که در یک ماه گذشته در زمینه های مورد نظر هیچ گونه احساس ناراحتی نکرده اند برای هر ماده نمره صفر و جمعاً 0=0*7 نمره می گیرند . اشخاصی که در زمان یاد شده در تمامی زمینه های مطرح شده ،‌مقدار کمی احساس ناراحتی کرده اند برای هر کدام نمره یک و جمعاً 7 نمره می گیرند به همین ترتیب کسانی که مقدار بسیار زیادی در زمینه های زیاد شده احیای ناراحتی داشته اند برای هر ماده نمره 3 و جمعاً 3*7نمره می گیرند .

 

 


 

1- validity

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید