سفارش تبلیغ
صبا ویژن

96/4/22
2:18 صبح

کد رنگ و ضریب شکست

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه فقط به صورت فایل (با پسوند) rar ارائه میگردد

این مجموعه شامل شش جدول حاوی مقادیر رنگهای RGB ، مقادیر انعکاس ، مقادیر انکسار و رنگ گرمایی نور فلزات می باشد که برای گرافیست های دوبعدی بویژه سه بعدی کارها بسیار ضروری می باشد تا بتوانند با داشتن و دانستن این اطلاعات به دقت بالاتری از مشخصات فلزات برسند.با وارد کردن این مقادیر در تنظیمات شیدر (متریال) میتوان به نتایج دقیقی از مشخصه های فلزات دست یلفت.

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/22
2:17 صبح

مقاله استخراج زئین و کاربردهای آن

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله استخراج زئین و کاربردهای آن دارای 4 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله استخراج زئین و کاربردهای آن کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله استخراج زئین و کاربردهای آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله استخراج زئین و کاربردهای آن :

چکیــده: زئــین یکــی از پــروتئین هــای ذخیــره ای اصــلی ذرت مــی باشــد کــه %45-50 از پــروتئین هــای ذرت را شــامل مــی شــود. علــی رغــم ارزش تغذیــه ای پــایین آن، بواســطه ی منحصــر بــه فــرد بــودنش در تشــکیل پوشــش هــای ضــد روغنــی، ضــد آب، شــفاف و نفــوذ ناپــذیر بــه میکروارگانیســم جایگــاه ویــژه ای در ســاخت بیــوپلی مرهــای ســنتزی و فــیلم هــای قابــل تجزیــه زیســتی دارد.. از آن جــا کــه زئــین، پتانســیل خــوبی در بعضــی کاربردهــا دارد، تلاش هـای متعـددی انجـام شـده اسـت تـا پروسـه ای تجـاری و کـم هزینـه بـرای تولیـد زئـین ارائـه شـود. در حالیکـه مطالعـه بـرای بهینـه کـردن شرایط استخراج، روشـهای تولیـد، خـالص سـازی و فـراوری زئـین همچنـان ادامـه دارد، دسـتاوردهای مختلفـی حاصـل ایـن تحقیقـات مـی باشـد. در ایـن تحقیق به تعدادی از این روش ها وکاربردهای زئین پرداخته می شود.

کلمات کلیدی:”ذرت”،”استخراج”، “پروتئین”، “زئین”

مقدمه:

زئــین، پــرولامین ذخیــره ای آندوســپرم ذرت مــی باشــد کــه بــرای اولــین بــار در ســال 1897 براســاس حلالیــت آن در محلــول الکلــی- آبــی شناســایی شــد. عمــده ی زئــین در آندوســپرم ذرت قــرار دارد و محلــول در الکــل مــی باشــد. غیــر محلــول بــودن آن در آب اســتفاده ی آن را در محصــولات غــذایی انسانی محـدود سـاخته اسـت. بنـابراین تمرکـز اصـلی از نیمـه ی قـرن 20 روی امکـان اسـتفاده ی آن بـه عنـوان پلـی مـر غـذایی بـوده اسـت کـه تـلاش هــای متعــددی انجــام شــد تــا پروســه ای تجــاری و کــم هزینــه بــرای زئــین ارائــه شــود . (Shulka & cheryan, 2001) زئــین بــه طــور یکنواخــت در اجزایــی بــه نــام “zein-bodies” کــه حــدود 1 میکرومترانــد در سیتوپلاســم ســلول هــای آندســپرم ذرت بــین گرانــول هــای نشاســته کــه 15-35 میکرومتراند، توزیع یافته اند .(Duvick, 1961)

روش های متعددی برای تولید زئـین وجـود دارد کـه بسـیاری از ایـن پروسـه هـا در سـطح آزمایشـگاهی بـاقی مانـده و بـه کـاربرد تجـاری نرسـیده اسـت. تفاوت های اصـلی کـه بـین پروسـه هـای مختلـف وجـود دارد شـامل: (1 مـاده ی اولیـه (2 حـلال بـرای اسـتخراج (3 روش بـرای خـالص سـازی زئـین (4 روش های بازیافت آن می باشد .(Wattson & Ramstad, 1987)

ماده ی اولیه:

ماده ی اولیه را می توان از ذرت یا محصولات جانبی حاصل از پروسه روی ذرت تهیه کرد:
ذرت بـه 4 روش اصـلی پروسـه مـی شـود: -1 آسـیاب کـردن خشـک -2 آسـیاب کـردن مرطـوب -3 فراینـد قلیـایی -4 فراینـد خـرد کـردن مرطـوب
.(Wattson & Ramstad, 1987)
ذرت فرایند شده با قلیـا و یـا ذرت حاصـل از آسـیاب خشـک بـرای مصـرف انسـانی مـورد اسـتفاده قـرار مـی گیـرد. محصـول هـای اصـلی آسـیاب کـردن مرطـوب، نشاسـته و روغـن مــی باشـد. در حـالی کــه محصـول اصـلی فراینــد قلیـایی، اتـانول مــی باشـد. محصـول فرعــی پروتئینـی ذرت بـه روش آســیاب مرطــوب، (CGM ) Corn Gluten Meal و (CGF) Corn Gluten Feed مــی باشــد . محصــولات فراینــد قلیــایی، (DDG ) distiller dried grain و اتــانول مــی باشــد. از CGM، DDG و DMC بــرای تهیــه ی زئــین اســتفاده مــی شــود Corn Gluten .(Shulka & cheryan, 2001) (CGM) Meal از محصولات فرعی پروسه ی آسیاب مرطوب می باشد و حاوی حداقل %60 پروتئین (براساس خشک) می باشد. لذا نه تنها

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/22
2:16 صبح

مقاله نقش نماهای شهری در سیمای بصری شهر

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

مقاله نقش نماهای شهری در سیمای بصری شهر دارای 15 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله نقش نماهای شهری در سیمای بصری شهر کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله نقش نماهای شهری در سیمای بصری شهر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله نقش نماهای شهری در سیمای بصری شهر :

چکیده

شهرهای امروزاز ن ظم بصری کمتری برخوردار بوده وسیمای آزاردهنده ای دارند. با توجه به رابطه فعالیت های انسان با فرهنگ، شهر بستری است که در آن فرهنگ از طریق فعالیت ها و ارتباطات انسانی به جریـان درمـی آیـد. کالبد شهر، بالاخص نماهای شهری به بازنمایی این رابطه پرداخته و ارزش های سنت هـای هـم زیسـتی را عینیـت مـی بخشـند. شـهرها از جملـه مهمتـرین دستاوردهای انسان و محصول زندگی مدنی وی است. علوم شهری در دوران مدرن، به دلیل اینکه برگرفته از جهان دوقطبی دکارت بودند، اساساً کالبد شهر را جدای از مخاطب میدانستند. این مسئله حتی در نظریات اندی شمندان اخ یر، هم چون ل ینچ ن یز قا بل م شاهده ا ست؛ او شهر را
مان ند یک ب نای ن فیس مع ماری میدا ند. با تو جه به تو سعه سریع
شهرن شینی و ا فزایش روزا فزون ساخت و ساز در چ ند د هه اخ یر، شاهد

تغییرات اساسی در سیمای شهری هستیم که شهرها محل خود نمایی هر یک از تک بنا ها در ارت فاع، ر نگ، نوع م صالح و. .. در جداره مم تد خیابانها شدهاند. نمای هر ساختمان در شکل دهی به مجموعه شـهری کـه در آن حضور دارد، موثر است. اگر به نمای یک ساختمان بدون در نظـر گـرفتن نمـای دیگر ساختمان های شهر توجه شود، همگونی نمای شهری در مجمـوع از بـین مـی رود. روش پژوهش، توصیفی- تحلیلی و داده هاو اطلاعـات پـژوهش و تحلیـل اطلاعات به شیوه کتابخانه ای واسنادی گردآوری شده است. سـیما و منظـر شهری از جم له مواردی ه ستند که در کارکرد ه سته ا صلی شهرهای ا مروز تأثیر بسزایی دارند . سیمای شهر بخشی متجلی و ملموس در شهرها است که در آن تب لور ب صری ، کارکردی و مع نایی عنا صری که ف ضا را شکل میدهند دیده میشود و خوانایی کیفیتی است که موجب قابل درک شدن یک مکان میگردد ، بنابراین این موضوع در بخشهایی از شهر که تا حدی از
گذ شته تاریخی برخوردار ند اهم یت بی شتری پ یدا میک ند .ه مانطور که
مث بت بودن ا ین عوا مل در شهر به بالارفتن کیف یت م حی ک مک میک ند،

منفی بودن آنها نیز اثرات نامطلوبی از جمله زوال کالبدی و کارکردی ، ابهام و عدم خوانایی بافت شهرها را به دنبال دارد ، ناخوانایی ، اغتشاش بصری – بیتوجهی به ارزشهای تاریخی ، تداخل عملکردها و ;

باعث بوجود آمدن محی هایی نامطلوب برای کار و زندگی میشوند.

واژگان کلیدی : نمای شهری- ساماندهی- سیمای شهری- فرهنگ- هویت شهری

-1 مقدمه

در فرآیند تبدیل قطعییت قرادادی مدرنیته به نسبیت واقعی جهان، فرهنگ و هویت، سوال آفرین موضوعات در گستره جغرافیایی جهان هستند که در جهـان تک ساحتی مدرن تا حدی نادیده انگاشته شدند. از دسـت دادن حـس مکـان، بـی تعلقی به مکان ارتباط عمیقی با بی هویتی مکـان سـکونت و نادیـده گـرفتن فرهنگ انسان در شکل دهی به فضای زندگی دارد. نماهای شهری به عنوان بخشی

– *1 دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد طراحی شهری، دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلوم تحقیقات زنجان، زنجان ،ایران.

از کالبد شهر هم نماد فرهنگ است و هم بازتاب فرهنگ شهر نشینی. هم زبان فرهنگ شهر نشینی است و هم رعایت اصول شهرنشینی. هم بیان آداب سکونت در شهر است و هم احترام به مقررات شهر نشینی. بنابراین مفهوم نمای شهری و رابطه آن با فرهنگ مورد ارزیابی قرار می گیرد. فرهنگ لغـات فارسـی در کاربرد واژه نما عبارات»صورت ظاهر«،» آنچه در معرض دیـد و برابـر چشـم است«و» معین بعـدی از سـاختمان کـه بـه دیـده مـی آیـد« را بـه کـار مـی برند.(معین،(1364و(دهخدا،(1377و(مشیری،(1369و(عمید،.(1378 تعریف و کاربرد واژه نما در فرهنگ لغت، نشـان دهنـده ایـن موضـوع اسـت کـه نمـای ساختمان چیزی منفک از ساختمان نیست و فارغ از پوششی نهایی برای مقاومـت در برابر شرای جوی، بیان کننده عملکرد ساختمان (انطباق فرم ساختمان با عملکرد آن)، منش، کردار وتفکر ساکنان، به مثابه لـولایی اجتمـاعی، فصـل مشترک فضاهای عمومی و خصوصی می باشد. نما،ارتباط ملموس ساختمان با شهر می باشد. از طریق نما، عناصر طبیعی (نور، باد) به ساختمان نفـوذ کـرده و ارتباط ساکنان با فضای شهری برقرار می گردد. علاوه برآن در شـکل دهـی بـه سیمای کالبدی شهر، نقش مهمی داشته و فصل مشترک رنگ تعلق داخلی و بیرونی است. هرچند موضوع نمای شهری و ارتباط ساختمان با زیبایی شهر هم به لحاظ ساختاری و هم به لحاظ رویکرد روانشناسی محیطی موضوع مهمـی ارزیـابی مـی شود، با این وجود منابع کمتری به موضـوع نمـای شـهری بـه صـورت مسـتقیم پرداخته اند. در پاره ای از موضوعات به نمای شهری بـه عنـوان یـک پدیـده ساختاری حاصل تاثیرات محیطی (اقلیم، اقتصاد) پرداخته شده است ودر بررسی توقعات از نمای شهری چهار عامل محافظت، ارتباط با فضای شهری( جهت تامین نور، دید و دسترسی و تهویه)، معرف صاحب ملک بودن و در در نقد ، نهایت جزیی از یک کل بودن مطرح می گردد( پاکزاد، 1382،.(32 ساختار بصـری هـر شـهر، اگرچه ظاهراً سطحی ترین لایه تشکیل دهنده و عـام تـرین حیطـه در برگیرنـده ساختار فضایی- فعالیتی آن شهر است،اما از سوی دیگر، قابل رویت ترین وجه تبلور کالبدی رواب اقتصادی، سیاسی، اجتمـاعی و فرهنگـی حـاکم در درون اجتماع ساکن آن شهر می باشد، که تعاملات یا تعارضات را تجلی مـی بخشـد. از جمله عوامل تشکیل دهنده ساختار بصری شهرها، نما و پوسته ساختمان هـا در مجاورت گذرهاست. نمای مشرف بر گذر، نمای اصلی ساختمان تلقـی مـی گـردد کیفیت نما یکی از اساسی ترین عوامل موثر در مطلوبیت بصری سیمای شهری اسـت که متاسفانه امروزه به واسطه الزامات و محدودیت های متفاوتی تغییر کرده و منجر به بحران و ناپایداری در ابعاد مختلف شهری به خصوص هویـت فضـاهای شهری شده است. این مسئله در بافت های جدید مسکونی شهر و کانون هـای تجـاری به شدت قابل مشاهده است. بی هویتی حاکم بر نماهای شهری و در نتیجه تقلیـل کیفی فضاهای شهری به حدی است که روشنفکران و متخصصان حـوزه هـای مختلـف اجتماعی، فرهنگی و معماری و شهرسازی را به چالش کشانده است. نارضایتی از عدم مطلوبیت بصری سیمای شهر و احساس بیگـانگی در شـهرهای امـروزی حاصـل کیفیت پایین نمای شهری، لزوم توجه به ارتقاء کیفیت را مطـرح مـی نمایـد. علیرغم واقف بودن همگان از بحران موجود، عدم تبیین ضرورت پرداختن به آن و یا برخورد سطحی نگرانه به موضوع، از یک سو باعث رها شدن نماها به حال خود در فضاهای شهری و از سوی دیگر زمینه ساز تهیه برنامه ها و طرح هـایی شـده است که خود با چالش زیادی روبه رو بوده و گاهی نتایج حاصل از آنها، کمتر از بی توجهی نبوده است. پاره ای از مطالعـات نیـز بـا رویکـرد روانشناسـی محیطی و با دیدگاه ساختاری فضایی به ارتباط نماهای شهری و ادراک محیطـی پرداخته اند و با اتکا به حس خوانایی نماهای شهری را عاملی برای شـناخت و امکان جهت یابی فضا نام برده اند. بر پایه این مطالعات کوین لینچ سـاده ترین شکل معنی را هویت نام می برد. حدی که شخص می توانـد یـک مکـان را بـه عنـوان مکـان متمـایزی از سـایر مکـان هـا شـناخته و یـا بازشناسـی نماید(لینچ،1380،.(157 این دیدگاه نیز با اتکا به حس جهت یابی، و عوامل موثر فرم در شکل گیری تصویرذهنی به پـاره ای از خصوصـیات گشـتالت( ادراک

شکل) در ادراک و فهم نماهای شهری در ذهن ساکنان شـهر مـی پـردازد. دیدگاه دوم به نقش نماهای شهری در شکل گیری رفتارها و ارزش های مـردم مـی پردازد.در نظر این دیدگاه، فرم یا محی کالبدی بستر تعاملات و ظرف فعالیت های شهری است پیدایش هر گونـه تغییـر و تحـولی در سـاخت آن در رابطـه بـا تغییراتی که در سازمان فعالیت های اقتصادی و اجتماعی حاصـل خواهـد بـود (بحرینی،1377،.(62 و با مطرح ، شدن مکان به عنوان بخشی از هویت انسـان و انتقال ارزش های مستتر مکان به انسان، مکان نقشی اساسی در تحوّلات فرهنگی و رواج شیو زیست انسان و شکل گیـری ارزش هـا ، ارتباطـات و فعالیـت هـای انسانی عهده دار است( نقی زاده،1381،.(71 سـیمای شـهر درواقـع تمـام عواملی از شهر ا ست که به د یده می آ ید و چ شم قادر به تما شای آن است؛ تمامِ این عوامل به صورت انفرادی و خاصه در حالتی که به صورت پیوسته و دسته جمعی در هر لحظه از زمان ترکیب چند یا چندین عامل با هم عمل می کنند. سیمای شهری هم به عنوان ظرف و هم مظروف عمل می کند. ظرفی که فعالیتها، رفتارو برداشتهای شهروندان بطور عام و ت صمیمات سیا ستگذاران را شکل می د هد و مظرو فی که از ا قدامات کنشگران جامعه مانند توسعه گران وسیاستگذاران شهری شکل می گیرد.
-2 روش تحقیق

ازآن جایی که مقا له حا ضر تلاش می ک ند تا به کیف یت ف ضاهای شهری
اززاو یه سیمای ب صری شهر پرداخ ته وب ستری منا سب ج هت ت یین ن قش

نما های شهری در سیمای ب صری شهر فراهم نماید لذا روش تحق یق مقا له
کیفی وتوصیفی- تحلیلی است.به طوری که دربررسی موضوع هویت ومفاهیم
مرتب که تک یه بر مطال عات کتابخا نه ای و ا سنادی می با شد ازروش
توصیفی- تحلیلی استفاده شده است.دربخش شناخت ومبـانی نظـری پـژوهش
باا ستفاده از روش های تحلی لی اکت شافی-ا ستقرایی ب ستر ارا ئه ج مع
ب ندی ن هائی مبت نی بر تب یین ن قش نما های شهری در سیمای ب صری شهر
بااستفاده ازروش تحلیلی فراهم شده است.
-3 مبانی نظری

3-1 تعریف نما

نما در لغت نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می شود، منظره خارجی بنا و عمارت ، قسمت خارجی ساختمان ونماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است(دهخدا، .(1377
3-2 نمای ساختمان خالق نمای شهری است

نمای شهری از مجموعه نماهای مشرف به فضای عمومی به دسـت مـی آیـد.ایـن نماها از جهتی همگن و از جهتی ناهمگن هستند. می توانند همگن باشند چـون با استفاده از زبانی مشترک روی بدنه اجزا شهر اجرا می شوند و اما از آنجا که هر کدام از این فضاها به کمک این زبان، مقاصد و نیازهای خود را بیان مـی کند، ناهمگن هستند. در شهرهای ما زبان مشترکی بین نماها وجود ندارد. نه فرهنگ مشترکی برای بیان دارند، نه مصالح یکسانی به کار گرفته انـد و نـه سبک مشخصی را دنبال می کنند.

در واقع هر یک از نماها در شهر نشانه وضعیت اقتصادی و اجتمـاعی سـازنده و نحوه تفکر و نگرش او به مسایل مختلف است. نمای شهری در واقـع ترکیبـی از اجزا متفاوت است که بر اساس اتفاقاتی که در خیابان ها ومعابر می افتد شـکل می گیرد.این اجزا در صورت رعایت مسایلی که پیش از این نیز به آن پرداختـه شد می توانند با یکدیگر نقاط اشتراک جالبی داشته باشند که نمی توان وجود آنها را نفی کرد. نمای هر ساختمان موثر در مجموعه شهری است که در آن حضور دارد و این تاثیر را در بدنه خیابان ها یا میدان ها که در آن قـرار گرفتـه است می گذارد. اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگـر ساختمانها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین می رود.

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/22
2:15 صبح

بررسی چگونگی زندگی دُلفین ها

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

بررسی چگونگی زندگی دُلفین ها دارای 24 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی چگونگی زندگی دُلفین ها کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی چگونگی زندگی دُلفین ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی چگونگی زندگی دُلفین ها :

دُلفین ها

 

- چکیده:

مطالب این مقاله مجموعه ای از اطلاعات درزمینه ی خانواده ی دلفین ها می باشدو دربرگیرنده ی کلیاتی پیرامون رده بندی؛ فیزیولوژی؛ بیولوژی؛ رفتارهای آنهاومعرفی بعضی گونه های این خانواده وبخصوص گونه هایی که درخلیج فارس یافت می شوندوافسانه هاواسطوره های مربوط به آنهااست.

- مقدمه:

دراولین نگاه یک دلفین بسیار شبیه یک ماهی می باشد.اما دلفین هاهمانندماپستاندار هستند؛خون گرم(HOMOEOTHERMIK) بوده وبه بچه های خودشیرمی دهند.

فیلسوف بزرگ یونانی ارسطو2400 سال قبل وال هارا جز‍‍ءپستانداران معرفی کرد.ارسطوحتی دریافته بود که وال ها به بچه های خودشیر می دهندوازهواتنفس می کنند.

شباهت زیادی بین جمجمه ی کشف شده ازprosqualodon dovidi که 25میلیون سال پیش زندگی می کرد وجمجمه ی یک دلفین امروزی وجوددارد.سوراخ بینی dovidi دربالای سرش می باشد.

 

گروه معینی از cetaceasهاکه نامشان ازلغت یونانی ketasبه معنی هیولای دریایی گرفته شده شامل دلفین هاویورپویزهامی باشند. دلفین هابا17جنس و36 گونه بزرگترین خانواده ی وال هابوده که درهمه ی اقیانوس ها به جزآبهای سرد اقیانوس منجمد شمالی وجنوبی زندگی می کنند.

دلفینهایک جفت اندام پیشین پارویی داشته امافاقداندام های عقبی اند.دلفین ها شنا گران پر قدرتی هستند؛بابدن دوکی ودم لنگری قوی که با حرکات بالاوپایین آن حرکت می کنند.

این حرکات نیرویی را تولید کرده که به یک باره شتاب زیادی می یابندوسرعت آنها گاهی بهkmh40می رسد. درمیان وال ها ؛ دلفین هاباله ی پشتی مشخصی دارندودراین میان دلفین های رودخانه ای باله ی پوششی کوژدارند. تفاوت جالب شاید ازفاصله ی دور دلفین هاوکوسه هاتقریبا مشابه هم باشنداماشکل دم دلفین هاوبه طورکلی نهنگ ها مسطح بوده وحرکت دم روبه بالاوپایین است درحالی که دم کوسه ماهی هاعمودی ومانندسایرماهی هاحرکت باله ی دمی آنهابه صورت جانبی است.

درجمجمه ی دلفین هامنقارکاملامشخص می باشدوهمه ی دلفین ها به استثنایrissos منقار دارند.استخوان بینی پیش فکی وفکی تاحدودی نامتقارن هستندودرهرفک تعدادزیادی دندان کوچک ونوک تیزوجوددارد که تعدادآنهادرهر نیمه فک 40تا50عددمی باشدودرفک بالامعمولاَتعداددندان هابیشتراست ودربعضی گونه هاتعداددندان هابه 260عددنیزمی رسد.فاقدمینااست وبهآنهاجوردندان یاهمودونت می گویند.

تعداددندان هاوتیزی آنهادلفین هارا برای تغذیه ازماهی هاسازگارساخته ودندان های دلفین هابرای جویدن طراحی نشده اندوآنهابا ضربه ی زبان خود ماهی رادرسته قورت می دهند.

دلفین هاگروهی زندگی می کنند وگله های بزرگی ازآنها برای شکار ماهی دورازساحل وگاهی نزدیک ساحل می شوند .مراسم شکارشان بسیاردیدنی است.

دلفین ها درمسیر امواج به دور گله های ساردین حلقه زده ویکی ازآنها ماهی هارابه طرف بقیه می فرستد وسپس جای خودرابادیگری عوض می کند.ماهی هابه هواپریده ودرست به دهان دلفین ها می افتند مراسم شکار در پایان مُد خاتمه می یابد.پوست بدن دلفین ها معمولا صاف وبرهنه است .

اپیدرمشان چند لایه بوده ودرزیردرم لایه ی هیپودرم قراردارد لایه ی چربی در همین قسمت است ضخامت این لایه گاهی تا50سانتی مترهم می رسد این لایه به حفظ گرماوشناوری آنها کمک می کند.

سوراخ بینی دلفین هاووال هادر بالای سرشان قرارگرفته که وال های دندان دار فقط یک سوراخ بینی دارند اما وال های فیلتر کننده دو سوراخ بینی دارند.

 


(شکل1)

 

هواازبینی وارد ریه های آن ها می شود وبه قفسه ی سینه ی ارتجاعی آنهاامکان تنفس های عمیق را می دهد. سوراخ بینی دلفین‌ها به صورت هلالی بوده و تا زمانی که در حال نفس‌گیری است باز و زمانی که به داخل آب شیرجه می‌روند به وسیله نیروی ماهیچه‌ای بسته می‌شود در واقع نفس خود را حبس کرده و حدود 2 ساعت نیز می‌توانند زیر آب بمانند و هنگامی که دوباره برای نفس‌گیری به سطح می‌آیند به علت برخورد هوای گرم درون شش‌ها و هوای سرد خارج فواره‌هایی ایجاد می‌شود که از فاصله دور نیز دیده می‌شود.

1- دلفین‌ها هم مـی رقصند!

قبل از جفت‌گیری دلفین‌ها؛مرحله‌ای برای ابراز عشق در بین آنها وجود دارد. آنها ساعت‌ها همدیگر را دنبال کرده و به نوازش هم می‌پردازند به صورتی که شکم‌هایشان در تماس با هم می‌باشد در واقع می‌توان گفت که دلفین‌ها حیوانات بی‌بند و باری هستند آنها با هم جفت نمی‌شوند و در عوض هر دلفین در دفعات زیاد با یکی بعد از دیگری جفت‌گیری می‌کنند.
جفت‌گیری معمولاً در تابستان و یا پاییز صورت می‌گیرد و دوره آبستنی تقریباً حدود 10 ماه می‌باشد.

بیضه‌ها به صورت کشیده و در محوطه شکمی قرار دارند. آلت تناسلی نر در جیب پوستی مخصوصی قرار دارد که در هنگام تحریک خارج می‌شود.
توله‌ها از دم متولد می‌شوند و بلافاصله بعد از قطع بند ناف نوزاد باید برای اولین نفس کشیدن به سطح‌‌ آب بیاید. توله‌های متولد شده نمی‌دانند چه کاری باید انجام دهند،اما مادران به توله‌های خود کمک کرده و آنها را به طرف سطح هل می‌دهند.

توله‌ها که بعد از تولد 95cm طول دارند و می‌توانند شنا کنند به همراه مادر خود به هر جایی می‌روند و از شیر پرچرب مادر خود که 10 برابر شیر یک گاو ارزش کالریک دارد می‌نوشند و در عرض 1 هفته دو برابر می‌شوند.دلفین مادر گاهی تا 1 سال و 6 ماه به توله خود شیر می‌دهد. توله‌ها زمانی که مادر شنا می‌کند شیر می‌خورند البته در این هنگام مادر آهسته حرکت می‌کند؛پستان‌های مادر 1 جفت بوده و در ناحیه شکمی در نزدیکی مهبل در داخل جیب پوستی (pauch) قرار دارد. تنها در زمان شیردهی نوک پستان‌ها خارج می‌شود و مادر برای اینکه زمان شیردهی کوتاهتر شود به مخزن مخصوص ذخیره شیر خود فشار وارد می‌کند ، تا توله سریعتر برای تنفس به سطح آب باز ‌گردد.

دلفین‌ها ی دیگر زمانی که توله‌ای به گلّه اضافه می‌شود به دقت از آن محافظت می‌کنند و زمانی که مادر توله به جستجوی غذا می‌رود دور بچه دیوار دفاعی تشکیل می‌دهند تا از گزند حمله کوسه‌ها در امان باشند حتی این حس فراتر رفته و سعی در نجات توله‌ها از تورهای ماهیگیری نیز می ‌کنند.

سوراخ گوش دلفین‌ها به فاصله کمی در پشت چشمانشان قرار گرفته و این قسمت در پایین محل اتصال آرواره به جمجمه می‌باشد. گوش میانی دارای سه استخوانچه چکشی، سندانی و رکابی است. (در دوزیستان خزندگان، پرندگان 1 عدد به نام کلوملا) دلفین‌ها فرکانس‌هایی حدود 5 تا 150 کیلوهرتز را تولید کرده و فرکانس‌های تا 80 کیلوهرتر را می‌شنوند و در واقع قدرت شنوایی آنها 4 برابر انسان است آنها با ایجاد اصوات و دریافت انعکاس آنها دقیقاً همه چیز را بررسی می‌کنند به این عمل Echo- location می‌گویند.

صدای آنها همانند وزوز کردن و گاهی غژغژ کردن در می‌باشد این صداها در حفره بینی در زیر سوراخ بینی و بخشی هم توسط جنجره تولید می‌شود و در حنجره‌ ماهیچه‌های ظریفی برای کنترل امواج عبوری از آن وجود دارد

Echo- locate حس فوق‌العاده قوی می‌باشد به طوری که دلفین‌ها به راحتی با چشم بسته فرق میان دو توپ را کمی اندازه آنها با هم فرق داشته باشد تشخیص می‌دهند و با استفاده از این حس قوی مکان دقیق ماهی‌ها را تعیین می‌کنند دلفین‌ها برای دریافت صدا از آرواره تحتانی خود استفاده می‌کنند و اعتقاد دانشمندان بر این است که آرواره تحتانی دلفین‌ها و نهنگهای دنداندار توخالی و شامل پوسته استخوانی بسیار نازک است در اطراف حفره ای پر از روغن قرار دارد که برای انتقال صوت مناسب است. بخش عقبی آرواره پایینی به گوش میانی خیلی نزدیک است.

 

 

 

 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

96/4/22
2:14 صبح

گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت خصوصی پیمانکاری

بدست ali در دسته

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت خصوصی پیمانکاری دارای 23 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت خصوصی پیمانکاری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت خصوصی پیمانکاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت خصوصی پیمانکاری :

 

 

توضیحات:
گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت خصوصی پیمانکاری به همراه گزارش روزانه در قالب فایل word و در حجم 23 صفحه.

بخشی از متن:
از آنجائی که امور مالی و حسابداری در کلیه شرکتها، موسسات، و هر منبعی که در آن امور اقتصادی صورت می گیرد دارای اهمیت بسیار بالایی بوده و یکی ار ارکان مهم و حساس یک موسسه اقتصادی می باشد و فرآهم کردن اطلاعات مالی منسجم و به هنگام سازمانها و موسسات اقتصادی را میتوان یکی از مهمترین اهداف سیستم حسابداری مالی تلقی کرد. این گروه از اطلاعات، مجموعه ی عملیات سازمانها و موسسات یاد شده را در قالب شاخص های کمی بیان می کند و زمینه های لازم را برای کنترل و برنامه ریزی های مدیریت مهیا می سازد. بنا به همین موضوع، گزارش و عنوان کار آموزی ، مربوط به امور مالی و حسابداری انتخاب ، بررسی و تهیه گردیده است . این گزارش حاصل تلا ش و امور انجام گرفته در مدت کار آموزی در شرکت پترو پارس قدرت است که بصورت خلاصه ارائه شده است.

گزارش کارآموزی رشته حسابداری در شرکت خصوصی پیمانکاری
فهرست مطالب:
مقدمه
اهداف کارآموزی
معرفی محل کارآموزی
نوع فعالیت
ابزار آلات
پروژه های انجام گرفته
خدمات
مشاوره
طرح ها
محصولات
فصل دوم حسابداری پیمانکاری
مقدمه
ارکان اصلی عملیات پیمانکاری
انواع قراردادهای پیمانکاری
مراحل اجرای طرح و انجام عملیات پیمانکار
مرحله مطالعات مقدماتی یا اولیه طرح
ارجاع کار به پیمانکار
ضمانت نامه انجام تعهدات
اجراء کار ( شروع عملیات )
تنظیم صورت وضعیت موقت کارها
پرداخت وجه صورت وضعیت موقت
خاتمه کار
تحویل موقت
برچیدن کارگاه
ابطال ضمانت نامه پیش پرداخت
ابطال ضمانت نامه انجام تعهدات
تهیه صورت وضعیت قطعی
استرداد نصف وجه الضمان ( سپرده حسن انجام کار )
تحویل قطعی
استرداد نصف دیگر وجه الزمان ( سپرده حسن انجام کار )
گزارش کارآموزی
محل کارآموزی
گزارش روزانه کارآموزی
نتجه گری



 

دانلود این فایل

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

<      1   2   3   4   5   >>   >